رمزارز
رسانه بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران

دبی، میزبان رمزارزی‌ها / بایننس مجوز فعالیت در دبی به‌عنوان صرافی رمزارزی را دریافت کرد

بایننس (Binance) به‌عنوان بزرگ‌ترین صرافی رمزارزی جهان، اعلام کرد که مجوز فعالیت در دبی برای ارائه خدمات ارز دیجیتال به سرمایه‌گذاران واجد شرایط خرده‌فروشی و سازمانی را دریافت کرده است.

صرافی ارز دیجیتال بایننس طی بیانیه‌ای اعلام کرد که این مجوز که مجوز حداقل محصول قابل عرضه (Minimum Viable Product) یا به اختصار MVP نام دارد، به زیر مجموعه بایننس در دبی تحت عنوان بایننس زراف‌ای (Binance FZE) اعطا شده و به این شرکت اجازه می‌دهد تا برای سرمایه‌گذاران واجد شرایط سازمانی و خرده‌فروشی، ارائه خدمات رمزنگاری داشته باشد.

این خبر به دنبال تلاش‌های قبلی بایننس برای دریافت مجوز MVP موقت در مارس ۲۰۲۲ میلادی و همین‌طور مجوز MVP مقدماتی در سپتامبر ۲۰۲۲ میلادی منتشر شده است.

کاربران سازمانی و خرده فروشی واجد شرایط در دبی پس از این قادر خواهند بود با استفاده از این شرکت، به مجموعه خدمات مجاز رمزارزی دسترسی داشته باشند. ضمن این‌که کاربران می‌توانند اطمینان داشته باشند که تحت حمایت سرمایه‌گذاران و استانداردهای تضمین بازار هستند.

ریچارد تنگ (Richard Teng)، رئیس بازارهای منطقه‌ای بایننس طی بیانیه‌ای اعلام کرد «مفتخریم که اعلام کنیم ما نخستین صرافی رمزارزی هستیم که موفق به دریافت مجوز حداقل محصول قابل عرضه از سوی سازمان تنظیم مقررات دارایی مجازی دبی (VARA) شده‌ایم… اولویت ما این است که بتوانیم این اولین صرافی کاملاً تنظیم شده را در داخل خودِ دبی و در یک اکوسیستم منطبق بر گروه ویژه اقدام مالی (FATF) راه‌اندازی کرده، و زمینه را برای مقیاس‌پذیری جهانی با اطمینان کاربر بی‌خطر فراهم کنیم».

بایننس دبی
ریچارد تنگ، رئیس بازارهای منطقه‌ای بایننس

دبی، برنده کشمکش‌های رگولاتوری در اروپا و آمریکا


با وجود این‌که حتی بایننس توانسته مجوز حداقل محصول قابل عرضه را برای فعالیت در دبی دریافت کرده و از تعدادی از حوزه‌های قضایی دیگر نیز تضمین کسب کند، بازارهای جهانی دیگر در حال حاضر تحت فشارهای نظارتی بسیار شدید قرار دارند. هفته گذشته بود که همین صرافی اعلام کرد که درخواست مجوز از تنظیم کننده مالی آلمان تحت عنوان بافین (BaFin) را پس گرفته است.

بلومبرگ نیز گزارش داده که دفتر مرکزی بایننس در استرالیا، در اوایل ماه جولای، توسط رگولاتورهای محلی به عنوان بخشی از تحقیقات جاری در مورد صرافی‌های رمزارزی مورد بازرسی قرار گرفته است.

در ایالات متحده آمریکا نیز بایننس مدتی است که در تیررس برخی از رگولاتورها قرار دارد. این وضعیت رگولاتوری به قدری جدی است که در ماه مارس، کمیسیون معاملات آتی ایالات متحده (Commodities Futures Trading Commission) شکایتی را علیه بایننس تنظیم کرده و تحویل دادگاه داده است. کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (Securities and Exchange Commission) نیز چندی پیش شکایتی را علیه بایننس و مدیرعامل و بنیان‌گذار آن ژائو (Zhao) ترتیب داد که مدعی بود ژائو و صرافی‌اش به نقض قوانین اوراق بهادار متهم هستند.

لینک کوتاه: https://ramzarzmedia.com/t0ug
منبع theblock
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.