رمزارز
رسانه بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران

افزایش محبوبیت صندوق‌های رمزارزی / چرا صندوق‌های پوشش ریسک از رمزارزها استفاده می‌کنند و بازار به کجا می‌رود؟

صندوق‌های رمزارزی و ارزهای دیجیتال راهی هستند برای تنوع‌بخشیدن به یک سبد سرمایه‌گذاری، فراتر از دارایی‌های سنتی مانند سهام و اوراق قرضه.

بیت‌کوین و دارایی‌های دیجیتال مانند توکن‌ها، طبقه‌ای جدید از دارایی‌ها هستند که به‌صورت بالقوه رشد بالایی دارند و مستقیماً با بازارهای سنتی همبسته نیستند. افزایش تنوع در پورتفولیو به‌منظور کاهش ریسک‌است. بدین ترتیب، بسیاری از صندوق‌های پوشش ریسک در حال ورود به فضای رمزارز هستند.

آنچه در ادامه می‌خوانید، مروری بر نظرسنجی‌های جهانی در خصوص علاقه به سرمایه‌گذاری از طریق صندوق‌های رمزارزی است. این مطلب پیش از این در رمزارز چهل‌وسوم منتشر شده است.


دوسوم موسسات به ارزهای دیجیتال علاقه دارند


مطالعه‌ای که فورتئوس ریسرچ (Forteus Research) در اوایل امسال انجام داد، نشان داد که راهبردهای سنتی وال‌استریت، دست‌کم در دهه گذشته، شاخص آلفای تقریباً صفر درصد را در مقابل شاخص اس‌اندپی ۵۰۰ ایجاد کرده است.

به گفته هایپو یانگ، مدیرعامل صرافی ارزهای دیجیتال کوینکس (CoinEx)، بیت‌کوین بازدهی راهبردهای سنتی را کاهش داده و به‌طور میانگین سالانه ۱۵۷۶ درصد بازده سرمایه‌گذاری دارد.

یانگ در مصاحبه‌ای گفت: «رمزارزها به‌عنوان دارایی‌های نوظهور نمادین، ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارند که آن‌ها را از دارایی‌های سنتی متمایز می‌کند؛ برای مثال نوسان‌های زیاد و فرصت‌های آربیتراژ فراوان. این ‌روزها در عین اینکه دارایی‌های سنتی نشان‌ می‌دهند که کارایی بازار چقدر است، کسب بازده بیشتر با استفاده از انواع متعارف دارایی بیش از پیش دشوار شده است. از سوی دیگر بازار رمزارز هم در سال‌های اخیر نوسان‌های زیادی داشته است.»

شرکت خدمات مالی براون برادرز هریمن نظرسنجی جهانی خود از سرمایه‌گذاران صندوق‌های قابل ‌معامله را در اوایل آوریل منتشر کرد که نشان می‌داد دوسوم موسسات به ارزهای دیجیتال و صندوق‌های رمزارزی علاقه دارند.

در این نظرسنجی از بیش از ۳۰۰ سرمایه‌گذار نهادی، مدیر صندوق و مشاور مالی در ایالات متحده، اروپا و چین نظرسنجی شده است. در سراسر جهان، بازار نزولی موجب نشده که گرایش نهادها به دارایی‌های دیجیتال کاهش یابد.

صندوق‌های رمزارزی

است عملکرد باعث افزایش گرایش سازمانی می‌شود


در همین ‌حال آرو کپیتال (Aaro Capital) که یکی از نخستین متخصصان سرمایه‌گذاری است که بر دارایی‌های مربوط به رمزارز و فناوری دفاتر کل توزیع‌شده متمرکز است، خاطرنشان کرد که ناکارآمدی‌های بازارهای رمزارز خلاهایی را ایجاد می‌کند که می‌توان روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کرد.

«پیتر هابرماچر»، مدیرعامل و یکی از بنیان‌گذاران آرو کپیتال در گفت‌وگویی گفت: «این بازار در مراحل اولیه خود به سر می‌برد و به‌دلیل وجود عدم تقارن و توازن اطلاعاتی در بازارهای ناکارآمد سنتی، فرصت‌های خوبی را برای سرمایه‌گذاران آگاه فراهم می‌کند».

او ادامه داد: «در این بازار امکان کسب بازده‌های بزرگی که منطبق با ریسک باشند و از مدیریت فعال و کارآمد حاصل شود، در مقایسه با دارایی‌های بازار سنتی، بسیار بیشتر است».

صندوق‌های رمزارزی

صندوق‌های رمزارزی فعال از بازار دارایی‌های رمزارزی عملکرد بهتری داشته


تحقیقات آرو کپیتال نشان می‌دهد که از سال ۲۰۱۵ تاکنون، صندوق‌های رمزارزی فعال از بازار دارایی‌های رمزارزی عملکرد بهتری داشته است؛ نوسانات آن یک‌سوم کمتر از بازار رمزارز و کاهش آن حداکثر نصف این بازار بوده است. هابرماچر همچنین گفت زمانی که یک فرصت سرمایه‌گذاری به جریان اصلی تبدیل شود، پتانسیل بازده می‌تواند کاهش یابد.


سرمایه‌گذاران صندوق‌های قابل معامله (ETF) رمزارزی بیشتری می‌خواهند


نظرسنجی شرکت براون برادرز هریمن نشان داده که در میان صندوق‌های قابل ‌معامله در بورس، تقریباً ۷۵ درصد از سرمایه‌گذاران نهادی، در ظاهر علاقه بسیاری به صندوق‌های قابل معامله دارند.

همچنین تقریباً ۵۰ درصد از سرمایه‌گذاران نهادی قصد دارند که امسال صندوق‌های قابل معامله رمزارزی را به سبد سرمایه‌گذاری خود اضافه کنند.

به گزارش شرکت براون برادرز هریمن، علاقه سازمان‌ها به صندو‌ق‌های رمزارزی ممکن است تا حدی به‌دلیل آغاز پذیرش مدیران صندوق‌ها، همراه با نوسانات شدیدی باشد که سال‌ها بازارهای رمزارز را هم تحت‌الشعاع قرار داده است.

نظرسنجی دیگری که شرکت پرایس واترهاوس کوپرز (PwC) در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ انجام داده، با آمار ۵۰درصدی نظرسنجی شرکت براون برادرز هریمن مطابقت دارد. طبق یافته‌های این شرکت، در سال ۲۰۲۱، ۳۸ درصد از صندوق‌های پوشش ریسک در بخش مالی سنتی در دارایی‌های رمزارزی سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

این آمار در مقایسه با سال قبل، ۲۱ درصد افزایش یافته است. کارشناسان دیگر در زمینه صندوق‌های پوشش ریسک و دارایی‌های رمزارز معتقدند که بلوغ این دارایی‌ها یک قطعه کلیدی در این پازل است.

لینک کوتاه: https://ramzarzmedia.com/vu57
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.