رمزارز
رسانه بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران

کوین‌بیس مطرح کرد / SEC موظف به قانون‌گذاری حوزه رمزارزها است

کوین‌بیس گزارشی را به دادگاه استیناف ایالات متحده ارائه و اعلام کرد کمیسیون بورس و اوراق ایالات متحده باید قانون‌گذاری حوزه رمزارزها را انجام دهد. صرافی رمزارز کوین‌بیس به مبارزه قانونی خود علیه کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده ادامه داده و از دادگاه خواسته است تا این آژانس را مجبور کند فرآیندی را آغاز کند تا قوانینی را برای صنعت کریپتو وضع کند.

در جلسه‌ای که در تاریخ ۱۱ مارس برگزار شد، کوین‌بیس مدعی شد که کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده قانون رویه‌های اداری (APA) را نقض کرده است. این قانون در این مورد است که سازمان‌ها چگونه می‌توانند مقررات وضع کنند. کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده دادخواست کوین‌بیس در تاریخ جولای ۲۰۲۲ که از SEC خواسته بود قوانین مربوط به کریپتو را وضع کند را رد کرد و دلیل کافی برای آن ارائه نکرد.

کوین‌بیس گفت که دلیل رگولاتور برای امتناع از وضع قوانین – جایی که رئیس SEC، گری گنسلر مخالف بود که قوانین موجود اوراق بهادار با رمزارز قابل اجرا نیستند – “آن را متوقف نمی‌کند” و باید “توجیهی منطقی برای امتناع از مشارکت در قانون‌گذاری ارائه کند.”

کوین بیس ادعا کرد که این انکار “خودسرانه” بود زیرا SEC نتوانست توضیح دهد که چگونه قوانین اوراق بهادار در مورد کریپتو اعمال می‌شود در حالی که با شکایت از چندین شرکت رمزنگاری به دلیل نقض قوانین اوراق بهادار “[اجرای تهاجمی] آن قوانین” بود. کوین‌بیس از دادگاه درخواست کرد که دادخواست خود را برای بررسی بپذیرد، انکار SEC را رد کند و مقررات را مجبور به شروع روند تدوین قوانین کند.

رئیس حقوقی کوین‌بیس، پل گروال، در شبکه اجتماعی ایکس نوشت که اگر SEC «معتقد است که می‌تواند به طور قانونی قدرت جدیدی را بر دارایی‌های دیجیتال امروز اعمال کند (نمی‌تواند)، باید درباره فرآیند قانون‌گذاری توضیح و به عموم مردم اجازه دهد فرصتی برای درک و به چالش کشیدن این دیدگاه داشته باشند.»


تغییر موضع SEC در قبال رمزارزها


گزارش ۷۸ صفحه‌ای کوین‌بیس همچنین ادعا می‌کند که SEC در مورد رمزارزها “به طور ناگهانی موضع خود را تغییر داده است”. کوین‌بیس ادعا کرد در گذشته، SEC گفته بود که «اختیارات محدودی» در مورد ارزهای دیجیتال دارد و «فقدان شفافیت» قانونی وجود داشت، اما بعداً، این آژانس گفت که اختیار کافی برای پلیس رمزارز را دارد.

این صرافی ادعا کرد که SEC قدرت تغییر تاکتیک را ندارد؛ زیرا نیاز به تایید کنگره دارد – که کوین‌بیس، کراکن، بایننس و دیگران در طرح‌هایی برای رد شکایت‌های SEC علیه خود استدلال کرده‌اند.

کوین‌بیس نوشت: «اگر SEC اصرار دارد که بدون مجوز کنگره پیشروی کند، این تصمیم باید از طریق قوانین آینده‌نگر اتخاذ و اجرا شود.»

درخواست تجدیدنظر کوین‌بیس علیه رد قوانین SEC، دادگاهی جداگانه از شکایت SEC در ژوئن ۲۰۲۳ علیه کوین‌بیس است که ادعا می‌کرد به‌عنوان صرافی بدون مجوز فعالیت می‌کند و اوراق بهادار ثبت‌نشده ارائه می‌دهد.

در ژانویه، کوین‌بیس و SEC در مورد درخواست اخراج صرافی در آن مورد بحث کردند – که از همان ادعاهایی استفاده کرد که در این مورد مطرح شد، مبنی بر اینکه SEC هیچ اختیاری بر مبادلات رمزنگاری ندارد مگر اینکه کنگره چنین چیزی بگوید.

لینک کوتاه: https://ramzarzmedia.com/bmc1
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.