رمزارز
رسانه بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران

بدبینی رئیس SEC نسبت به اتریوم/ سکوت کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا در مورد ETF اتریوم نشانه خوبی نیست

اریک بالچوناس، تحلیلگر ارشد ETF بلومبرگ می‌گوید هر روز که کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) در برابر درخواست‌های صادرکنندگان احتمالی ETF اتریوم سکوت می‌کند، شانس تایید آن کمتر می‌شود و می‌تواند نشانه بدی برای کسانی باشد که امیدوارند تا ماه می تأییدیه‌های اتریوم ETF را دریافت کنند. اریک بالچوناس در صحبت با کوین‌تلگراف گفت چند دلیل وجود دارد که اکنون شانس تایید ETF اتریوم به تنها ۳۵ درصد کاهش یافته است.

او درباره دلایل کاهش شانس صندوق قابل معامله در بورس اتریوم گفت: «نکته اصلی این است که ما ۷۳ روز تا مهلت اعلام نهایی داریم اما هیچ تماس یا نظری از SEC با صادرکنندگان وجود ندارد. SEC باید نظرات خود را ارائه دهد و صادرکنندگان باید روی اصلاح آنها کار کنند؛ آنها ممکن است مجبور شوند دوباره اقدام کنند و حتی بخواهند چند جلسه داشته باشند؛ این یک فرآیند طولانی است.»

بالچوناس همچنین گفت: «یدگاه گری جنسلر، رئیس SEC، در مورد اتریوم می‌تواند نقش مهمی داشته باشد. جنسلر همچنان اتریوم را یک اوراق بهادار (security) می‌داند و تمایلی به تایید ETF‌های اتریوم ندارد. با تایید ETF‌های بیت‌کوین و پذیرش شکست در دادگاه مقابل گری‌اسکیل، در آگوست ۲۰۲۳ ، جنسلر فکر می‌کند امتیاز بزرگی به فعالان این حوزه داده است.» به گفته بالچوناس، تاریخ مهم بعدی برای پیگیری موضوع ETFهای اتریوم، انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ۵ نوامبر است؛ نتیجه انتخابات و تغییر احتمالی در مدیریت SEC می‌تواند بر سرنوشت این درخواست‌ها تاثیر بگذارد.


احتمال رد شدن ETF اتریوم


در همین حال، دیدگاه مثبتی هم در مورد رد شدن احتمالی ETF اتریوم وجود دارد؛ برخلاف بسیاری از کارشناسان که رد شدن ETF اتریوم را رویدادی منفی می‌دانند، مت کوروا، مشاور ارشد حقوقی در Consensys، دیدگاه مثبتی نسبت به این موضوع دارد. او در یک پست منتشر کرد: «اگر موضوع اتریوم حل شود، SEC تحت فشار قرار خواهد گرفت و دیگر بهانه‌ای برای مخالفت با سایر ارزهای دیجیتال نخواهند داشت. این یک اتفاق عالی است.» او معنقد است که رد شدن ETF اتریوم می‌تواند SEC را مجبور به موضع‌گیری شفاف در مورد اتریوم کند و فشارهای سیاسی بر SEC برای رد سایر ارزهای دیجیتال کاهش دهد.

در ۶ مارس، کوین‌بیس، صرافی بزرگ رمزارزی و مدیر دارایی گری‌اسکل با مقامات SEC ملاقات کردند تا در مورد تغییر قانون برای راه‌اندازی صندوق‌های قابل معامله اتریوم صحبت کنند. اما برخلاف تصور عموم، این جلسه با متقاضیان صدور ETF‌های اتریوم نبوده است. تمرکز اصلی جلسه بر روی تحلیل همبستگی بین قیمت اتریوم (ETH) و قراردادهای آتی بیت‌کوین (BTC) در مقایسه با قیمت نقدی آنها بوده است.

بلاتکلیفی در مورد ETFهای اتریوم می‌تواند بر قیمت اتریوم و سایر ارزهای دیجیتال تاثیر منفی بگذارد. شفافیت بیشتر از طرف SEC و همکاری فعالان بازار می‌تواند به حل این مشکل و ایجاد یک محیط مناسب برای ETF‌های اتریوم کمک کند.

لینک کوتاه: https://ramzarzmedia.com/jo3h
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.