رمزارز
رسانه بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران

به دنبال انتشار داده‌های بیکاری آمریکا و تضعیف قدرت دلار / بیت‌کوین از سقف قیمتی خود عبور کرد

به دنبال روند صعودی بازار رمزارزها، قیمت بیت‌کوین روز جمعه سقف تاریخی خود را شکست و از کانال ۷۰ هزار دلاری هم عبور کرد. بیت‌کوین در تاریخ ۸ مارس پس از افزایش نرخ بیکاری در ایالات متحده، به بالاترین حد خود رسید.


قیمت بیت‌کوین رکورد جدیدی ثبت کرد


بر اساس داده‌های مشاهده شده در تریدینگ ویو، روز گذشته قیمت بیت‌کوین به ۷۰ هزار و ۱۸۴ دلار رسید. پس از اینکه آخرین داده‌های بیکاری آمریکا نشان داد پیش‌بینی‌های بیکاری در ماه فوریه پیشی گرفته و نشان می‌دهد که فشارهای تورمی به دلیل سیاست‌های اقتصادی محدودکننده کاهش یافته است، قیمت بیت‌کوین روند صعودی در پیش گرفت. 

بر اساس این آمار، نرخ بیکاری در ایالات متحده به ۳.۹ درصد رسید که ۰.۲ درصد بالاتر از حد انتظار بود، در حالی که ارقام ژانویه برای مشاغل اضافه شده کمتر مورد بازبینی قرار گرفت.

منبع معاملاتی The Kobeissi Letter در بخشی از واکنش خود در شبکه اجتماعی X نوشت: «واکنش بازار به این موضوع تاکنون باعث افزایش سهام شده است.»

این موضوع تا حد زیادی به دلیل جهش در نرخ بیکاری و تجدید نظرهای نزولی قابل توجه است. به دنبال بازیابی دارایی‌های پرریسک، قیمت بیت‌کوین برای اولین بار در تاریخ به بالای ۷۰ هزار دلار رسید و آلت‌کوین‌ها نیز به دنبال آن روند صعودی در پیش گرفتند. 

پیش از این، بسیاری از کارشناسان بازار رمزارزها به دلیل نزدیک شدن به رویداد هاوینگ بیت‌کوین، بر دستیابی به رکورد قیمتی جدید آن تاکید کرده بودند. با این حال، این اتفاق زودتر از انتظار افتاد و بیت‌کوین می‌تواند زودتر از آنچه قبلاً تصور می‌شد در چرخه کلان قرار گیرد.

در یکی از پست‌های X از Mikybull Crypto آمده است: «بیت‌کوین کاری را انجام می‌دهد که در تاریخ انجام نداده است».

«چرخه صعودی بیت‌کوین سریع‌تر از آنچه مردم پیش‌بینی می‌کردند می‌آید.»


دلار آمریکا از سود خود دست می‌کشد


در همین حال، داده‌های شغلی نشان‌دهنده بدبختی تازه برای قدرت دلار آمریکا است. شاخص دلار آمریکا (DXY) پس از انتشار خبر داده‌های بیکاری، به پایین‌ترین سطح خود در دو ماه گذشته یعنی به ۱۰۲.۳۶ رسید و در مقایسه با بالاترین سطح خود در سال گذشته، نزدیک به ۵ درصد کاهش یافت.

تصمیم بعدی فدرال رزرو در مورد کاهش نرخ بهره در تاریخ ۲۰ مارس انجام می‌شود، با این حال انتظارات بازار بسیار ضعیف است. آخرین برآوردهای FedWatch Tool گروه CME، شانس کاهش قریب الوقوع نرخ بهره را تنها ۳ درصد نشان می‌دهد.

لینک کوتاه: https://ramzarzmedia.com/yoem
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.