رمزارز
رسانه بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران

انتقال وجه ۱۳.۶ میلیون دلاری از امارات به چین / امارات اولین تراکنش برون‌مرزی خود با درهم دیجیتال را انجام داد

امارات پس از ارسال ۵۰ میلیون درهم (۱۳.۶ میلیون دلار) به چین، اولین پرداخت برون‌مرزی خود را با استفاده از درهم دیجیتال انجام داد.

این مبلغ توسط شیخ منصور بن زاید آل نهیان، معاون رئیس‌جمهور، معاون نخست وزیر و رئیس هیئت‌مدیره بانک مرکزی امارات متحده عربی (CBUAE) به هنگام شرکت در جشن پنجاهمین سالگرد تأسیس این بانک ارسال شد. 

شیخ منصور این پرداخت برون‌مرزی تاریخی ارز دیجیتال بانک مرکزی «درهم دیجیتال» را مستقیماً با چین به ارزش ۵۰ میلیون درهم از طریق «mBridge» انجام داد.


امارات درهم دیجیتال به چین ارسال می‌کند


mBridge از ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) برای انتقال وجه بین‌المللی بین بانک‌های شرکت‌کننده، بر اساس فناوری دفتر کل توزیع‌شده (DLT – که همچنین به‌عنوان «بلاکچین» شناخته می‌شود) استفاده می‌کند.

در جریان رویداد بانک مرکزی امارات، شیخ منصور همچنین شاهد فارغ‌التحصیلی اولین دسته از 1056 شهروند زن و مرد از برنامه “Ethraa” با گذراندن دوره آموزشی و تأیید صلاحیت در سطح عالی در مؤسسه مالی امارات بود.


رویکرد امارات در بخش خدمات مالی


هدف برنامه Ethraa تقویت نمایندگی امارات در بخش مالی از طریق ایجاد ظرفیت‌های ملی پیشرفته و واجد شرایط بودن نسلی از تخصص ملی است که قادر به رهبری بخش‌های تجاری در امارات متحده عربی است.

این برنامه به همراه راه‌اندازی مجموعه‌ای از پروژه‌های نوآورانه است که توسط شرکت‌های تابعه بانک مرکزی امارات در چهارچوب برنامه تحول زیرساخت‌های مالی (برنامه FIT) برای تسریع تحول دیجیتال در بخش خدمات مالی به‌عنوان بخشی از یک استراتژی گسترده‌تر با هدف توانمندسازی CBUAE اجرا شده است.

شیخ منصور به نقش CBUAE در تثبیت ثبات مالی و پولی و دستیابی به کارایی و انعطاف‌پذیری در نظام مالی، علاوه بر ارتقای رشد اقتصادی و پیشبرد تلاش‌های توسعه‌ای در کشور اشاره کرد.

او گفت: «این متخصصان واجد شرایط با تجهیز آنها به مهارت‌ها و دانش‌های لازم در زمینه‌های مختلف، نقشی محوری در تقویت بخش مالی و کمک به پیشرفت‌های مستمر کشور خواهند داشت.»

لینک کوتاه: https://ramzarzmedia.com/qqen
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.