رمزارز
رسانه بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران

رابرت اف کندی به CBDCها در آمریکا پایان خواهد داد / ادعای کاندیداهای ریاست‌جمهوری آمریکا درباره از بین بردن ارز دیجیتال بانک مرکزی

رابرت اف کندی جونیور، اولین کاندیدای ریاست‌جمهوری آمریکا که برادرزاده رابرت اف کندی معروف است، همراه با رقیب خود، دونالد ترامپ، وعده مبارزه با توسعه ارز دیجیتال بانک مرکزی در ایالات متحده را می‌دهد.


CBDC؛ خطری برای آزادی اقتصادی


کندی روز 24 ژانویه در اپلیکیشن ایکس (توییتر سابق)، پستی درباره تهدیدات ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) ارسال کرد. او در این پست ادعا می‌کند که که CBDC به دولت اجازه می‌دهد تا از هر تراکنش یک شهروند مطلع شود و در نهایت منجر به رشوه یا فشار می‌شود. او همچنین افزود: «CBDC یک مصیبت برای حقوق بشر و حقوق مدنی است.» کندی در بیانیه‌های خود نیز بارها به این موضوع اشاره کرده است. او در بیانیه‌ای گفت: «CBDC خطری برای آزادی اقتصادی و حریم خصوصی ماست. این یک ابزار نظارتی قدرتمند برای دولت است و می‌تواند به‌سرعت به یک ابزار کنترل تبدیل شود. CBDC یک راه‌حل برای مشکلی است که وجود ندارد؛ زیرا ما از قبل یک ارز دیجیتال داریم و آن دلار آمریکاست.»

کندی برای اثبات ادعای خود، ارز دیجیتال بانک مرکزی چین یعنی یوآن دیجیتال را مثال زد و گفت که اگر دوربین‌های نظارت شهری هرگونه تخلفی را تشخیص دهند، دولت می‌تواند دسترسی فرد به وجوه خود را قطع کند. طبق گزارشی که در سال 2023 درباره نگرانی‌های مربوط به حریم خصوصی شهروندان چینی منتشر شده، چین می‌تواند داده‌های مالی تولیدشده توسط یوان دیجیتال را با سایر داده‌های پشتیبانی‌کننده، ترکیب کرده و آن را به سیستم اعتبار اجتماعی خود وارد کند.


ترامپ و کندی در مقابل CBDC


کندی متعهد شد که اگر رئیس‌جمهور شود به تلاش‌ها برای حرکت به سمت CBDC پایان خواهد داد و گفت هر کاری که بتواند برای حفظ پول نقد انجام می‌دهد. با این حال، کندی به شنوندگان یادآوری کرد که بیت‌کوین حتی از پول نقد هم بهتر است. کندی قبلاً نیز با دریافت بیت‌کوین برای کمک‌های انتخاباتی، نظر مثبت خود را درباره این دارایی دیجیتال اعلام کرده بود.

اخیراً یکی دیگر از نامزدهای ریاست‌جمهوری، دونالد ترامپ، دو بار قول داده که هرگز اجازه CBDC در ایالات متحده را نمی‌دهد. البته لازم به ذکر است که ترامپ در دوران ریاست‌جمهوری خود نظرات منفی درباره بیت‌کوین داشت اما در این انتخابات به نظر می‌رسد جبهه جمهوری‌خواهان آمریکا از بیت‌کوین طرفداری و با CBDCها مخالفت می‌کنند. کندی در سال 2023 از حزب دموکرات خارج شد و در حال تلاش برای نامزدی مستقل در انتخابات ریاست‌جمهوری است. در ژانویه 2024 او اظهار داشت که ممکن است به‌عنوان نامزد حزب لیبرترین نامزد شود.

لینک کوتاه: https://ramzarzmedia.com/svd0
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.