رمزارز
رسانه بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران

آینده رمزارزها در گرو پرونده شکایت SEC از بایننس / ارزهای دیجیتال اوراق بهادار هستند؟

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) از بایننس، بزرگ‌ترین صرافی رمزارزی جهان، در سال ۲۰۲۰ شکایت کرد. این شکایت به این خاطر بود که SEC معتقد است ارزهای‌ دیجیتال ازجمله بایننس‌کوین (BNB)، اوراق بهاداری هستند که ثبت نشده‌اند. جلسه دادگاه این شکایت در روز سه‌شنبه ۲۲ ژانویه برگزار شد و در این جلسه، وکلای هر دو طرف به بحث و گفت‌وگو پرداختند. گفتنی است که نتیجه این پرونده می‌تواند تأثیر مهمی بر صنعت ارزهای‌ دیجیتال داشته باشد.

گزارش‌های دادگاه حاکی از آن است که کمیسیون بورس و اوراق بهادار اعلام کرده که نتیجه آزمون هاوی (Howey Test) برای همه دارایی‌ها، ازجمله رمزارزها مشخص شده است.


رویکرد متناقص SEC مقابل رمزارزها


SEC همچنین ادعا می‌کند که BNB، توکن بومی بایننس، یک اوراق بهادار است، زیرا سرمایه‌گذاران آن را برای کسب سود می‌خرند. همچنین BNB دارای ویژگی‌های مشابه سایر اوراق بهادار، مانند اعطای حق رأی در شرکت بایننس است.

وکیل بایننس در این دادگاه ادعا کرد: «SEC رویکردی متناقض در قبال شرکت‌های رمزارزی در پیش گرفته است؛ از اکوسیستم رمزارزی درخواست دارد که پیشرفت کند، در حالی که هم‌زمان از هر روشی استفاده می‌کند تا از پیشرفت و میدان دادن به اکوسیستم ارزهای‌ دیجیتال جلوگیری ‌کند.»  

بایننس درباره توکن BNB نیز استدلال کرد که BNB یک اوراق بهادار نیست، زیرا هیچ تعهدی برای پرداخت سود یا سایر پاداش‌ها به سرمایه‌گذاران ندارد. همچنین BNB را نمی‌توان به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری خطرپذیر طبقه‌بندی کرد، زیرا برای سرمایه‌گذاری در یک شرکت خاص طراحی نشده است.

این شکایت در حالی اتفاق افتاد که بایننس و مدیرعامل آن در نوامبر ۲۰۲۳ متهم شناخته شدند و در ۲۳ فوریه محکوم خواهند شد.

این دادگاه در ایالات متحده، ناحیه کلمبیا، برگزار شد و قاضی دادگاه، آنتونی فاسلا، قرار است تا پایان ماه مارس تصمیم خود را در مورد این پرونده اعلام کند. اگر قاضی فاسلا BNB را یک اوراق بهادار بداند، این امر می‌تواند منجر به افزایش مقررات در مورد ارزهای دیجیتال و همچنین افزایش خطرات قانونی برای شرکت‌های رمزارزی شود. همچنین بایننس ممکن است مجبور شود مقررات SEC را رعایت کند که می‌تواند هزینه‌های عملیاتی بایننس را افزایش دهد.

لینک کوتاه: https://ramzarzmedia.com/fhbs
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.