رمزارز
رسانه بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران

مسعود باقری در رویداد ۹ ژانویه مطرح کرد / بررسی سرویس‌های والکس برای کاهش دغدغه کاربران

نگار حاتمی / مسعود باقری، معاون فنی و محصول والکس ضمن شرکت در کارگاه آموزشی رویداد ۹ ژانویه به تشریح سرویس‌های مختلف والکس و استراتژی تیم محصولی والکس پرداخت. باقری درباره هدف اصلی این تیم گفت: «در تیم‌های محصولی والکس، ما یک هدف برای خود تعیین کرده‌ایم. هدف این است که یک تجربه کاربری بی‌نظیر برای کاربران ایجاد کنیم تا بتوانند در بستر معاملاتی والکس بدون دغدغه معامله کنند و به سود برسند. اگر کاربران تجربه کاربری خوبی در والکس داشته باشند ارتباطی که بین آنها شکل می‌گیرد رابطه‌ای خوب و طولانی‌مدت خواهد بود. تجربه کاربری خوب، یک بازی دوسر برد است و علاوه‌ بر کاربر، خود صرافی نیز سود خواهد برد.»


سکو به والکس اضافه شد


او در ادامه خاطرنشان کرد: «برای مثال محصولی به نام «سکو» اضافه کردیم که یکی از کارکردهای آن، اعطای اعتبار به کاربران برای ایجاد فرصت بیشتر در خریدوفروش است. به تازگی کمپینی دوهفته‌ای برای این محصول داشتیم که نتایج مثبتی داشت و در روز دوم اعتبار به پایان رسید و مجدداً تمدید شد. اما مشاهده شد بعضی‌ از کاربران در سکو موفق نبودند و ضرر کردند که ما برای حل این مشکل به فکر افتادیم تا ابزارهایی به سکو اضافه کنیم و محصول خود را تقویت کنیم؛ برای همین با وجود سوددهی محصول برای مجموعه، آن را متوقف کردیم تا نسخه بهتری منتشر کنیم.»


استراتژی تیم محصول والکس


باقری درباره استراتژی‌های تیم محصولی والکس گفت: «یکی دیگر از موضوعات مورد توجه ما در تیم محصول والکس، تمرکز بر پرسونای کاربر است؛ زیرا در صرافی‌های ارز دیجیتال با پرسوناهای مختلفی در ارتباط هستیم و کاربران در طیف مختلفی از جامعه، فرهنگ، مهارت، سواد و … قرار دارند. در همین راستا تلاش کردیم محصول خود را متناسب با پرسوناهای مختلف طراحی و اجرا کنیم و هر محصولی که داریم متناسب با یک نوع از پرسونای مخاطب است. مثلاً محصول سکو برای کسانی طراحی شد که مهارت بیشتری در بازار داشتند و در عوض محصول «معاملات آنی» مختص کسانی است که بیشتر تازه‌کار هستند و ریسک کمتری نیاز دارند. یا محصول «بات معامله‌گر» بیشتر توسط کسانی استفاده می‌شود که زمان کافی برای ترید ندارند و نیاز به کمک بیشتر دارند.»


توجه به هوش مصنوعی


معاون فنی و محصول والکس با اشاره به اینکه مبحث بعدی که مورد توجه ما بوده هوش مصنوعی است، توضیح داد: «در والکس سعی کردیم هم‌قدم با فناوری‌های روز دنیا پیش برویم و تصمیم‌گیری افراد را به سمت یک منطق با استفاده از هوش مصنوعی بردیم که مغز انسان از پردازش آن ناتوان است.هر تیم در والکس، یک متخصص هوش مصنوعی و دیتا دارد. برای مثال در بخش بات‌ها از هوش مصنوعی استفاده کردیم که سوددهی بیشتری نسبت به بات‌هایی که توسط انسان ساخته می‌شوند داشته است. یکی دیگر از استراتژی‌های ما در تیم محصول والکس، ایجاد جذابیت در محصول یا گیمیفیکیشن است. در طول این مدت سعی کردیم محصول ما خشک و خسته‌کننده نباشد و با استفاده از گیمیفیکیشن جذابیت را در محصول ایجاد کنیم؛ مثلاً محصول «سیاره گنج» که هنوز در حال توسعه است در همین راستا بوده است. یا ایجاد مسابقات مختلف و آموزش کاربران با استفاده از بازی و سرگرمی نیز بخشی از این استراتژی بوده است.»


سلامت بازار؛ یکی از اهداف اصلی والکس


مسعود باقری با اشاره به اینکه مورد بعدی در رابطه با سلامت بازار است، گفت: «منظور از سلامت بازار این است که بخش بازار برای تمام کاربران یک فرصت برابر داشته باشد و کاربران عادی تحت تأثیر فعالیت کاربران حرفه‌ای قرار نگیرند و یک رقابت سالم در بازار ایجاد شود. مثلاً در بخش اعطای اعتبار قبلاً فقط کاربرانی اعتبار دریافت می‌کردند که حرفه‌ای یا اصطلاحاً VIP بودند اما سعی کردیم تمامی کاربران بتوانند از این ویژگی استفاده کنند. علاوه‌ بر مواردی که گفته شد یک رویکرد روبه‌آینده نیز در والکس داریم و از این رو در تلاش هستیم محصولات جدیدی به والکس اضافه کنیم. با بررسی‌هایی که انجام شد دریافتیم مردم در ایران در بازارهای موازی مانند مسکن یا طلا که سرمایه‌گذاری می‌کنند مشکلات بسیاری دارند. برای همین فکر کردیم در بحث توکنایز دارایی محصولاتی بسازیم که تجربه کاربری بهتری در بازارهای سرمایه به مخاطب اعطا کند. در رویداد ۹ ژانویه نیز در مورد بخش‌های مختلف این محصول صحبت شد و همکارانم توضیحات بیشتری دادند.»


رونمایی از محصول جدید والکس


معاون فنی و محصول والکس درباره محصول جدید والکس گفت: «یکی از محصولاتی که حدود یک هفته است رونمایی شده و سعی کردیم تمام استراتژی‌هایمان را روی آن پیاده‌سازی کنیم، معاملات تعهدی است. این محصول در ابعاد مختلف تست شده و به‌گونه‌ای طراحی شده که کاربران کمترین ریسک را متحمل شوند. در والکس همواره سعی کرده‌ایم چند اصل شفافیت، کارمزد منصفانه و کاهش ریسک را در نظر بگیریم و در تمامی محصولات اجرا کنیم. مثلاً هشدار لیکویید شدن را به محصول جدید اضافه کردیم تا کاربران متوجه ضرر نشوند.»

در ادامه کارگاه باقری به معرفی تمام محصولات والکس پرداخت و ادامه داد: «اگر یک نگاه کلی به محصولات والکس داشته باشیم، شامل موارد زیر است:

  • خریدوفروش آنی که مجدداً نیز مورد بررسی قرار گرفته تا پرسونای بیشتری را شامل شود؛
  • معاملات پیشرفته که یک تیم کاربلد روی آن کار می‌کنند؛
  •  بات معامله‌گر که برای پرسوناها و شرایط بازار مختلف طراحی شده است که در آینده امیدوارم با توجه به اطلاعاتی که شما می‌دهید بتوانیم بات پیشنهادی برای هر کاربر داشته باشیم؛
  • معاملات اهرمی که اخیراً اضافه شده و زمان طولانی روی این محصول کار کردیم؛
  • سکو که ابتدا در موردش حرف زدیم و قرار است ویژگی‌های بیشتری به آن اضافه شود؛
  •  پلن ساخت بازار یا مارکت‌‌میکینگ که برای مارکت‌میکرها کاربرد دارد؛
  • همچنین اعطای اعتبار به کاربران VIP و گزینه کارمزد صفر که یک پولی از شما اول ماه گرفته شده و دیگر معاملات شما کارمزدی ندارد.»
لینک کوتاه: https://ramzarzmedia.com/xs3k
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.