رمزارز
رسانه بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران

مدیر سرمایه‌گذاری بینوست در کارگاه رویداد ۹ ژانویه بررسی کرد / به نیازهای سرمایه‌گذاری نسل زد باید پاسخ داد

سجاد باقری، مدیر سرمایه‌گذاری بینوست در کارگاه بلاکچین و آینده صنعت مدیریت دارایی رویداد ۹ ژانویه درباره مسیری که مدیریت دارایی طی کرده و به سمت آن می‌رود صحبت کرد. در ابتدای این کارگاه باقری توضیح داد: «ابتدا می‌خواهم از صنعت رسانه و تحولی که در آن اتفاق افتاد صحبت کنم. قبل از شبکه‌های اجتماعی و اینترنت رابطه انسان با رسانه بیشتر در قالب روزنامه‌ها و در نهایت صداوسیما بود که معمولاً همه محتوای شبیه به هم داشتند. با آمدن شبکه‌های اجتماعی تعامل ما با رسانه تغییر کرد. در حال حاضر هر کسی محتوایی را می‌بیند که متناسب با شخصیت و علایق خودش است. قابلیت تغییر در این نوع رسانه باعث شد صنعت رسانه شخصی‌سازی شود و این رویه تبدیل به یک ابرروند شد. امروزه شخصی‌سازی در هر کاری ازجمله مدیریت دارایی باید در نظر گرفته شود، زیرا نسل جدید با این روش زندگی می‌کند. زمانی که از یک ابرروند صحبت می‌کنیم، به این معنی است که در تمام حوزه‌ها، اثر خود را خواهد گذاشت؛ به این معنی که هر فرد و شرکتی در هر حوزه‌ای که فعالیت می‌کند، به این سمت حرکت می‌کند که محصولات خود را تا جایی که ممکن است برای مشتریان خود شخصی‌سازی کند.»


آینده سرمایه‌گذاری در دستان نسل زد


او در ادامه با اشاره به اینکه این اتفاق در صنعت مدیریت دارایی نیز باید بیفتد، بیان کرد: «باید به نیاز نسل بعدی سرمایه‌گذاران پاسخ داده شود. در حال حاضر ۵۲ درصد از سرمایه‌گذاران جهان از نسل زد هستند و در دهه آینده این نسل بخش بسیار مهم و اثرگذار در حوزه مدیریت دارایی خواهد بود. از این رو، راه‌حل‌های سرمایه‌گذاری باید متناسب با پرسونای این نسل ارائه شود. ترجیحات سرمایه‌گذاری نسل زد با نسل پیشین متفاوت است و الزاماً به دنبال سرمایه‌گذاری روی دارایی‌هایی که صرفاً بازدهی بیشتری دارند، نیستند. صنعت بازی قرار است در آینده به میزان قابل توجهی رشد کند و ممکن است بخشی از این نسل قصد داشته باشد روی این صنعت سرمایه‌گذاری کند.»


راه‌حل مشکلات سرمایه‌گذاری


سجاد باقری در این‌باره خاطرنشان کرد: «بلاکچین، توکنایز کردن دارایی و قراردادهای هوشمند بهترین راه‌حل مشکلات در دنیای مدرن هستند. یکی از مشکلاتی که توکنایز کردن حل می‌کند، بحث دسترس‌پذیری است یا با قراردادهای هوشمند می‌توان برنامه‌های غیرمتمرکز (Dapp) ایجاد کرد که مدیریت دارایی را تبدیل به کد می‌کند و بر بستر بلاکچین به صورت توکن ارائه می‌دهد و چون بحث کدنویسی است باز به همان مبحث شخصی‌سازی می‌رسیم. در حال حاضر برنامه‌های غیرمتمرکز نیز وجود دارند که بدون کد با استفاده از آنها می‌توان بر بستر بلاکچین‌های گوناگون مدیریت سرمایه را پیاده‌سازی و آن را از حالت آنلاین به حالت onchain تبدیل کرد. مدیریت دارایی onchain مزایای بسیاری ازجمله شخصی‌سازی و دسترسی راحت هم برای سرمایه‌گذار و هم برای مدیر دارایی فراهم می‌کند، پیشنهادهای دارایی را می‌توان بدون شناخت مخاطب مطرح کرد و شفافیت را هم افزایش می‌دهد.»


مدیریت دارایی با استفاده از بلاکچین


مدیر سرمایه‌گذاری بینوست با اشاره به اینکه مدیریت دارایی بلاکچینی فعلاً در مراحل اولیه است و مسیر طولانی دارد تا به پختگی برسد، توضیح داد: «عامل مهم و تأثیرگذار در رشد مدیریت دارایی onchain این است که بازیگرانی بزرگ همچون شرکت بلک‌راک دارد و در صورت قانون‌گذاری درست، این شرکت‌ها حتماً به این حوزه ورود خواهند کرد.»

در ادامه ویدئویی پخش شد که مراحل ساخت یک onchain بدون کد روی بلاکچین پالیگان را آموزش می‌داد. 

باقری در انتهای کارگاه به معرفی بینوست پرداخت و درباره بینوست گفت: «بینوست یک شرکت مدیریت دارایی رمزارزی است که راهکارهای سرمایه‌گذاری متناسب با نیاز سرمایه‌گذار بر بستر بلاکجین ارائه می‌دهد؛ مثلاً یکی از سبدهای آن BGC نام دارد که مناسب مخاطبانی است که به سرمایه‌گذاری روی طلا علاقه‌مند هستند و از نوسانات کریپتو کمی ترس دارند اما نمی‌خواهند از رشد آن جا بماند. این سبد دارای یک توکن طلا به اسم «پکس‌گلد» در کنار توکن‌های کریپتو است.» 

او در پاسخ به سؤالی درباره سود سبدهای بینوست گفت: «ماهیت مدیریت سرمایه مانند بانک نیست که سود تضمینی داشته باشد، ولی تمام پرداخت‌ها کاملاً شفاف است و راه‌حل‌های متنوعی ارائه شده است.»

لینک کوتاه: https://ramzarzmedia.com/03ct
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.