رمزارز
رسانه بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران

هشدار رئیس صندوق بین‌المللی پول در مورد کریپتو / بازار رمزارزها نیاز به قوانین شفاف دارد

رئیس صندوق بین‌المللی پول (IMF) خواستار قوانین شفاف ارزهای دیجیتال در سراسر جهان شد و هشدار داد که پذیرش بالای کریپتو می‌تواند ثبات مالی کلان را تضعیف کند. او تأکید کرد: «هدف ما ایجاد یک سیستم مالی کارآمدتر، قابل همکاری‌تر و قابل دسترس‌تر با ارائه قوانینی برای جلوگیری از خطرات کریپتو و ایجاد زیرساخت با استفاده از برخی فناوری‌های آن است.»

کریستالینا جورجیوا، مدیرعامل صندوق بین‌المللی پول (IMF) در کنفرانس بین‌المللی در سئول روز پنجشنبه خواستار ایجاد مقررات روشن و زیرساخت‌های قوی در سراسر جهان برای کاهش خطرات مرتبط با دارایی‌های رمزنگاری شد. این کنفرانس دوروزه با عنوان «پول دیجیتال: حرکت در چشم‌انداز مالی در حال تغییر» به طور مشترک توسط صندوق بین‌المللی پول، بانک کره، وزارت اقتصاد و دارایی کره و همچنین کمیسیون خدمات مالی کره میزبانی شد.

جورجیوا سپس خطرات بالقوه پذیرش گسترده رمزارزها، ازجمله انتقال ضعیف سیاست پولی، اختلال در پایداری مالی به دلیل جمع‌آوری بی‌ثبات مالیات و اقدامات کمتر مؤثر مدیریت جریان سرمایه را برجسته کرد.


لزوم قانون‌گذاری شفاف برای حوزه رمزارزها


مدیرعامل صندوق بین‌المللی پول تصریح کرد که این قوانین برای «بازگرداندن ما به دنیای قبل از رمزنگاری یا سرکوب نوآوری» نیستند. او توضیح داد: «قوانین خوب می‌توانند نوآوری را تحریک و هدایت کنند. به‌عنوان مثال، بانک‌ها در حال بررسی زیرساخت‌های تجاری جدید با استفاده از فناوری بلاکچین هستند که توسط رونق کریپتو بهبود یافته و رایج شده است. آنها امیدوارند هزینه‌ها را کاهش و سرعت تراکنش‌های روزانه دارایی‌های تریلیون دلاری را افزایش دهند و دسترسی مالی به آنهایی را که در حال حاضر دارای حساب‌های سپرده با بازده پایین هستند، گسترش دهند.»

او در مورد مقررات ارز دیجیتال تأکید کرد: «هدف ما ایجاد یک سیستم مالی کارآمدتر و قابل دسترس‌تر با ارائه قوانینی برای جلوگیری از خطرات رمزنگاری و ایجاد زیرساخت با استفاده از برخی فناوری‌های آن است.»

لینک کوتاه: https://ramzarzmedia.com/7sag
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.