رمزارز
رسانه بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران

دادگاه اف‌تی‌ایکس به کجا رسید؟ / سم‌ بنکمن فرید تخلف بین اف‌تی‌ایکس و آلامدا ریسرچ را رد کرد

سم بنکمن‌ فرید هفته گذشته برای شهادت خود در دادگاه منطقه جنوبی نیویورک، هرگونه تخلف بین اف‌تی‌ایکس و آلامدا ریسرچ را انکار کرد و در عین حال اذعان داشت اشتباهاتی که رخ داد، در طول رشد سریع این شرکت‌ها بوده است.

شهادت رسمی او در ۲۷ اکتبر، پس از جلسه استماع روز قبل بدون حضور هیئت‌منصفه آغاز شد. در طول جلسه دادرسی، بنکمن‌ فرید برای پاسخ به سؤالات مطرح‌شده توسط وکلای دولتی تلاش زیادی کرد؛ در حالی که به نظر می‌رسید روز بعد برای رویارویی با هیئت‌منصفه بسیار آماده‌تر بود.

ازجمله نکات مهمی که هفته گذشته سم بنکمن‌ فرید در شهادت خود بیان کرد، انکار کمک‌های سیاسی در سال ۲۰۲۱ و شرایط و مقررات اف‌تی‌ایکس بود که تراکنش‌های بین این صرافی و آلامدا ریسرچ را پوشش می‌داد. علاوه بر این، سم بنکمن‌ فرید اظهار داشت که در طول سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ استراتژی‌های پوشش ریسک اضافی را برای آلامدا درخواست کرده بود، اما هرگز اجرا نشدند.

انتظار می‌رود که دادگاه در ۳۰ اکتبر به بازجویی بنکمن‌ فرید پایان دهد و پس از آن بازجویی‌های متقابل دادستان و صحبت‌های پایانی از هر دو طرف انجام شود. دادستان‌ها همچنین به حضور احتمالی یک شاهد ردیه در هفته آینده اشاره کردند – کسی که برای اثبات درست یا نادرست بودن شهادت یک شاهد دیگر فراخوانده شده است. بنکمن‌ فرید در صورت مجرم شناخته شدن در تمامی موارد کلاهبرداری و توطئه ممکن است به ۱۱۵ سال زندان محکوم شود.


سم بنکمن‌ فرید ادعاهای مربوط به کمک‌های مالی سیاسی را رد می‌کند


بنکمن‌ فرید در دادگاه رد کرد که به رایان سلامه، مدیرعامل سابق صرافی ارز دیجیتال اف‌تی‌ایکس و نیشاد سینگ، مدیر سابق مهندسی، برای کمک به کمپین‌های سیاسی میلیون‌ها دلار پول داده است.

طبق داده‌های موجود در OpenSecret، سینگ در چرخه انتخابات ۲۰۲۲، هشت میلیون دلار به کمپین‌های فدرال کمک کرد. سلامه همچنین ۱۰ میلیون دلار از طریق وام‌هایی از آلامدا ریسرچ گرفت به سیاستمداران کمک کرد.

حتی با اینکه بنکمن‌ فرید دستور دادن به این دو فرد برای کمک‌های سیاسی را رد کرد، متوجه شد که لابی در واشنگتن‌دی‌سی نقش کلیدی در تلاش‌های او برای ایجاد یک چهارچوب نظارتی برای شرکت‌های رمزارزی در ایالات متحده در طول سال ۲۰۲۱ ایفا کرد.


به این باور رسیدم که می‌توانم بر دنیا تأثیر بگذارم


به گفته دادستان‌ها، بنکمن‌ فرید از سپرده‌های مشتریان در اف‌تی‌ایکس برای بیش از ۱۰۰ میلیون دلار کمک در کمپین‌های سیاسی قبل از انتخابات میان‌دوره‌ای ۲۰۲۲ استفاده کرده است. بنکمن‌‌ فرید در طول شهادت خود هرگونه تخلفی را رد کرد و اظهار داشت که اف‌تی‌ایکس در سال ۲۰۲۱ بیش از یک میلیارد دلار درآمد داشته و کمک‌های مالی سیاسی از منابع مالی خود صرافی انجام شده است.


نقش منحصربه‌فرد آلامدا در اف‌تی‌ایکس


بنکمن‌ فرید جزئیاتی در مورد خط اعتباری میلیاردر آلامدا با اف‌تی‌ایکس ارائه کرد. طبق شهادت او، آلامدا به‌عنوان ارائه‌دهنده پرداخت اف‌تی‌ایکس برای تراکنش‌های الکترونیکی خدمت می‌کرد، در حالی که این صرافی نمی‌توانست حساب خود را داشته باشد. آلامدا علاوه بر پردازشگر پرداخت، تأمین‌کننده نقدینگی اولیه، بازارساز و مشتری اف‌تی‌ایکس نیز بود.

به‌عنوان تأمین‌کننده نقدینگی و سازنده بازار، آلامدا باید وارد عمل می‌شد و در صورت شکست موتور ریسک اف‌تی‌ایکس، ضررهای مشتریان را پوشش می‌داد. بنکمن‌ فرید در طول شهادت خود نمونه‌ای از خرابی موتور ریسک را ارائه داد که منجر به میلیون‌ها دلار ضرر در سال ۲۰۲۱ شده بود.

آلامدا به‌عنوان مشتری اف‌تی‌ایکس نیز می‌توانست با سپرده‌گذاری وثیقه در صرافی وام بگیرد. شرایط استفاده از اف‌تی‌ایکس به وام‌گیرندگان این امکان را می‌دهد که از این وجوه برای هر هدفی استفاده کنند، به این معنی که آلامدا می‌تواند با وجوه قرض گرفته شده معامله کند. خط اعتباری آلامدا با اف‌تی‌ایکس همراه با صنعت کریپتو در طول بازار صعودی رشد کرد.


آلامدا در پوشش ریسک شکست خورد


بنکمن‌ فرید در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ با کارولین الیسون، مدیرعامل سابق آلامدا ریسرچ ، استراتژی‌های پوشش ریسک را مورد بحث قرار داد، در حالی که به دنبال محافظت از پلتفرم معاملاتی در برابر رکود احتمالی بازار بود.

طبق شهادت وی، بنکمن‌ فرید از الیسون خواسته است تا دو میلیارد دلار بیت‌کوین (BTC) را در برابر کاهش قیمت احتمالی در سال ۲۰۲۱ هج کند. او به هیئت‌منصفه گفت این استراتژی هرگز اجرا نشد.

یادداشت‌های الیسون که به‌عنوان مدرک توسط دادستان به اشتراک گذاشته شد، نشان می‌دهد که بنکمن‌ فرید در اوایل سال ۲۰۲۲ در مورد پوشش ریسک «وحشت‌زده» بود. دادگاه از این شواهد برای نشان دادن این موضوع استفاده کرد که پوشش ریسک یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های بنکمن‌ فرید بوده و مکرراً با الیسون در مورد آن بحث می‌‌کرده است.

بدون پوشش ریسک مناسب، آلامدا به طور قابل توجهی از سقوط اکوسیستم ترا و افت قیمت رمزارزها آسیب دید. در سپتامبر ۲۰۲۲، بنکمن‌ فرید متوجه شد که بدهی این شرکت‌ها از دو میلیارد دلار در سال قبل به بیش از هشت میلیارد دلار افزایش یافته است.

لینک کوتاه: https://ramzarzmedia.com/joag
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.