رمزارز
رسانه بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران

آخرین روز اجلاس آینده بلاکچین / تکنولوژی‌هایی که به سمت آینده‌ای سبز حرکت می‌کنند

اجلاس آینده بلاکچین ۲۰۲۳، نمایشگاه برتر بلاکچین، روز گذشته در بندر نمادین دبی به پایان رسید. این رویداد برای ششمین دوره خود با میزبانی از متخصصان پیشرو در حوزه رمزارز، بلاکچین و وب ۳ در دبی در طول چهار روز، رکورد مشارکت داشته است.


بلاکچین برای آینده‌ای سبزتر


تمرکز اصلی روز پایانی این رویداد بر ایجاد جنبش جامعه بلاکچین برای حمایت از تغییرات آب و هوایی موثر جهانی بود. میروسلاو پولزر (Miroslav Polzer)، مدیر استراتژیک و موسس و مدیرعامل IAAI، پنلی با عنوان «تکنولوژی‌های وب ۳ برای اقدامات آب و هوایی» را مدیریت و از مهمانانی از Evercity، شورای جهانی متاورس، بنیاد Captain Planet، MaasVentures و Krypc Technologies استقبال کرد.

در طول این جلسه، دکتر جین توماسون، سخنران شورای جهانی متاورس، به تعدادی از حوزه‌های مختلف در رابطه با کاربرد بلاکچین برای آب و هوا اشاره کرد. او اظهار داشت: «اولین راه‌حل از نظر راه‌حل‌های دارایی‌های دیجیتال سبز – توکن‌های سبز، تأمین مالی سبز، اوراق قرضه سبز – است، زیرا ما باید بتوانیم منابع مالی را برای سرمایه‌گذاری در فناوری‌هایی که تغییرات آب و هوایی را بررسی می‌کنند، بسیج کنیم. دومین مورد در خصوص مدیریت شبکه هوشمند و توانایی توکنیزه کردن و ذخیره انرژی و مدیریت انرژی خارج از شبکه است. مورد سوم مربوط به NFT و بازی‌پردازی است و ما اکنون شاهد کاربردهای زیادی از سوی این محصولات هستیم.»

جین توماس ادامه داد: « NFT برای کمک به جمع‌آوری پول برای اقدامات آب و هوایی و بازی‌پردازی نیزبرای ترغیب مردم به تغییر رفتارهای خود به منظور انجام فعالیت‌های هوشمندانه‌تر آب و هوایی کمک می‌کنند. چهارمین مورد، توکنیزه کردن جبران‌های کربن است و فعالیت‌های زیادی در سراسر جهان در این زمینه و امور مالی احیاکننده وجود دارد. پس از آن، تأیید، اندازه‌گیری و گزارش‌دهی است، زیرا زیبایی پیرامون بلاکچین توانایی ایجاد یک لایه اعتماد در گزارش‌دهی و همچنین در جریان‌های مالی آب و هوا به ذینفعان است.»

در همین حال، پنل “بلاکچین برای آینده‌ای سبزتر” که توسط خورخه کاراسکو (Jorge Carrasco)، مدیرعامل بلاکچین و دارایی‌های دیجیتال در FTI Consulting مدیریت شد، از سخنرانانی از Enjinstarter، گمرک دبی، Tech Mahindra و Alif Techologies استقبال کرد.

نمانند بباده (Nemanand Bobade)، مدیر برنامه راهبردی گمرک دبی گفت: «در دنیای پویای تجارت، امارات شاهد رشد قابل توجه ۴۱ درصدی صادرات بوده و چشم‌انداز را متحول کرده است. با به رسمیت شناختن نقش کلیدی اسناد تجاری، پروژه ما، Dewayne Custom، پیشگام یک پلتفرم مبتنی بر بلاکچین است. با اتصال یکپارچه لجستیک، تجارت الکترونیک و نهادهای دولتی، ما اکوسیستمی را ایجاد می‌کنیم که تجارت، بدون نیاز به کاغذ می‌شود. دنیایی را تصور کنید که در آن هر فاکتور، سند دولتی یا جزئیات محموله به عنوان یک کپی واحد و قابل تایید در بلاکچین وجود داشته باشد و نیاز به کاغذبازی بی‌پایان را از بین ببرد.»

راکاش ساموساندرام (Prakash Somosundram)، مدیرعامل و هم‌بنیان‌گذار Enjinstarter، در مورد اینکه این شرکت چه اقداماتی در فضای امور مالی سبز در دبی انجام می‌دهد، گفت: « ما در حال راه‌اندازی یک نام تجاری جدید به نام IRM هستیم که به تازگی در اجلاس آینده بلاکچین معرفی کرده‌ایم. این برند صرفاً بر امور مالی خصوصی متمرکز است. نیاز جهانی به تامین مالی آب و هوایی وجود دارد. همچنین، پروژه‌های زیادی در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر و انرژی پایدار که نیاز به تامین مالی دارند هستند و به همین دلیل است که ما پلتفرمی را راه‌اندازی کرده‌ایم که دفتر مرکزی آن در دبی بوده و برای سرمایه‌گذاران معتبر تنظیم می‌شود که برای دستیابی به امور مالی سبز، این راهی برای ما است.»


دبی به عنوان یک رهبر جهانی


در این اجلاس همچنین به چگونگی ظهور دبی به عنوان یک رهبر جهانی در پذیرش وب ۳ و دارایی‌های مجازی، به ویژه به دلیل راه‌اندازی اولین چارچوب نظارتی مستقل در جهان، سازمان تنظیم مقررات دارایی‌های مجازی (VARA) پرداخته شد.

کریستی سوارتز (کریستی سوارتز)، شریک فین‌تک در DLA Piper و Amar Fahmy، مدیر حقوقی DLA Piper، سخنرانی‌ای در مورد «توسعه اولین مقررات ویژه دارایی‌های مجازی در جهان در مشارکت با VARA» ارائه کرد.

کریستی سوارتز در این باره اظهار داشت: «آینده بلاکچین در دبی مثبت به نظر می‌رسد و آنچه VARA راه‌اندازی کرده واقعاً مورد استقبال قرار گرفته است. مقررات VARA با استاندارد بسیار بالایی تنظیم شده بود، به طوری که ما حدود ۲۰ حوزه قضایی را بررسی و بهترین‌ها را انتخاب کردیم و به دنبال اثبات آینده آنها بودیم. ما شاهد پیشرفت‌های زیادی بوده‌ایم، اما هنوز کارهایی برای انجام دادن در این فضا وجود دارد. از نظر پیشرفت، این مسیرشروع خوبی داشته است. به عنوان مثال، هنگ‌کنگ و دبی اکنون تفاهم‌نامه‌ای برای بررسی مسائل حول دارایی‌های مجازی و تبادل اطلاعات دارند، بنابراین نگاه بسیار مثبتی به قابلیت همکاری پیرامون مقررات وجود دارد.»

اجلاس آینده بلاکچین ۲۰۲۳ در طول چهار روز پذیرای بیش از ۱۵۰ غرفه‌دار، مقامات نظارتی و دولت از بیش از ۵۰ کشور جهان بوده است. این رویداد با استفاده از موقعیت دبی به عنوان یک هاب جهانی وب ۳، پیشرفت قابل توجهی را که در فناوری‌های وب ۳، بلاکچین و کریپتو ایجاد شده، برجسته و در عین حال فرصت‌های جدیدی را برای پیشبرد آنها کشف کرده است.

لینک کوتاه: https://ramzarzmedia.com/5exr
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.