رمزارز
رسانه بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران

پس از دو هفته از آغاز محاکمه سم بنکمن‌ فرید اعلام شد / ۹۰ درصد از دارایی مشتریان اف‌تی‌ایکس تا ۲۰۲۴ بازگردانده می‌شود

پس از توافق بین طلبکاران و بدهکاران شرکت اف‌تی‌ایکس، مشتریان صرافی‌های رمزارزی ورشکسته اف‌تی‌ایکس و «FTX.US» می‌توانند تا پایان سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۴ بیش از ۹۰ درصد دارایی‌های خود را دریافت کنند.

در تاریخ ۱۷ اکتبر، بدهکاران صرافی اف‌تی‌ایکس گفتند که پس از «بحث‌های گسترده» با کمیته بستانکاران بدون وثیقه، کمیته‌ای از مشتریان غیرآمریکایی و شاکیان گروهی در رابطه با اختلافات مالکیت دارایی‌ها، به «نقطه عطف مهم» در پرونده ورشکستگی این صرافی دست یافته‌اند.

بدهکاران اف‌تی‌ایکس در تاریخ ۱۶ اکتبر اخطاریه‌ای درباره تسویه‌حساب پیشنهادی به دادگاه ایالات متحده مستقر در ایالت دلاور ارائه کردند. با این حال، آنها باید یک پرونده رسمی را تا ۱۶ دسامبر ارائه کنند تا از سوی دادگاه تأیید شود.

بخشی از طرح‌های اصلاح‌شده شامل «مبالغ بدهی» است که در آن بدهکاران اف‌تی‌ایکس تخمین می‌زنند که مشتریان این صرافی در مجموع ۹۰ درصد دارایی‌ موجود برای توزیع میان بدهکاران را دریافت خواهند کرد.

این کسری حدود ۸.۹ میلیارد دلار برای مشتریان صرافی اف‌تی‌ایکس و ۱۶۶ میلیون دلار برای مشتریان «FTX.US» برآورد شده است. در صورت تأیید دادگاه، اف‌تی‌ایکس انتظار دارد که این وجوه تا پایان سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۴ پرداخت شود.

طرح اصلاح‌شده شامل تقسیم دارایی‌های اف‌تی‌ایکس به سه مجموعه است؛ دارایی‌هایی که به نفع مشتریان FTX.COM، مشتریان ایالات متحده و مجموعه‌ای از دارایی‌های دیگر است. با این حال تنها دو گروه اول شامل دریافت وجه هستند.

با این حال، بدهکاران صرافی اف‌تی‌ایکس پیش‌بینی می‌کنند که بدهی مشتریان هر دو صرافی به طور کامل پرداخت نخواهد شد و FTX.com احتمالاً درصد بیشتری از ضرر را خواهد دید.


مشتریان اف‌تی‌ایکس دارایی خود را پس می‌گیرند


در همین حال، ناظران خاطرنشان کردند که در بخشی از طرح پیشنهادی به مشتریانی که بیش از ۲۵۰ هزار دلار از این صرافی را ظرف ۹ روز پس از ورشکستگی برداشت کرده‌اند، ۱۵ درصد از مبلغ بازپرداخت را کاهش می‌دهند.

با این حال، بدهکاران این صرافی توضیح داده‌اند ادعاهای بدهکاری کمتر از ۲۵۰ هزار دلار مشمول این کاهش نمی‌شوند.

با این حال به‌عنوان بخشی از طرح اصلاح‌شده، صرافی اف‌تی‌ایکس ممکن است هر شخص داخلی، وابسته و مشتری را که ممکن است از ترکیب و سوء‌استفاده از سپرده‌های مشتریان و وجوه شرکت اطلاع داشته باشند، از تسویه‌حساب خارج کند.

دو هفته از محاکمه سم بنکمن‌ فرید، مدیرعامل سابق صرافی اف‌تی‌ایکس، در مورد مسائل مربوط به مشارکت او در سقوط اف‌تی‌ایکس به ورشکستگی در نوامبر سال گذشته می‌گذرد.

لینک کوتاه: https://ramzarzmedia.com/whbp
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.