رمزارز
رسانه بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران

ادامه سخت‌گیری‌های رگولاتوری / بیت‌گت احراز هویت را مطابق با مقررات جهانی اجباری می‌کند

صرافی بیت‌گت (Bitget) در صدد است تا همسو با دستورالعمل‌های رگولاتوری و مقررات سختگیرانه جهانی صنعت رمزارز، الزامات احراز هویت (KYC) را برای کاربرانش از سپتامبر ۲۰۲۳ اجباری کند.

این صرافی مشتقات رمزارز که در سیشل (Seychelles) استقرار دارد، در حال به روز رسانی الزامات شناخت مشتری (KYC) یا همان احراز هویت خود است، تا کاربران و مشتریانش با دستورالعمل‌های رگولاتوری جهانی مطابقت داشته باشند.

به گفته این صرافی ارز دیجیتال، الزامات و فرایندهای اجباری احراز هویت پلتفرم بیت‌گت با هدف محافظت از حقوق و منافع کاربران، شکل دادن به یک محیط معاملاتی امن برای رمزارزها و همین‌طور مطابقت با توصیه‌ها و دستورالعمل‌های رگولاتوری ناظران و قانون‌گذاران مختلف جهانی ایجاد شده است.


سطوح احراز هویت در صرافی بیت‌گت


بیت‌گت اعلام کرده که الزامات احراز هویت اجباری خود را از ابتدای سپتامبر ۲۰۲۳ میلادی به اجرا در خواهد آورد، به طوری که کاربران تازه وارد که برای نخستین بار قصد ثبت نام و ایجاد حساب کاربری در پلتفرم را دارند، نیاز به احراز هویت و تایید KYC سطح ۱ خواهند داشت. در غیر این‌صورت امکان ایجاد حساب فعال کاربری و دسترسی به انواع خدمات بیت‌گت، از جمله سپرده‌گذاری، تعامل و تبادل رمزارزها وجود نخواهد داشت.

آن دسته از کاربران نیز که پیش از این یا نهایتاً تا قبل از ۱ سپتامبر ۲۰۲۳ – فاز اجرایی طرح اجباری شدن احراز هویت بیت‌گت – در پلتفرم ثبت‌نام کرده یا در آن فعالیت دارند نیز ملزم هستند نهایتاً تا اکتبر ۲۰۲۳ احراز هویت خود را تکمیل کنند. البته، پلتفرم خاطر نشان شده که این کاربران، حتی در صورت عدم تکمیل فرایندهای احراز هویت خود تا سپتامبر سال جاری نیز همچنان قابلیت فعالیت در پلتفرم، استفاده از خدمات آن و تبادل رمزارزی را خواهند داشت.

اما در مورد آن دسته از کاربران، که تا اکتیر فرانیدهای احراز هویت خود در بیت‌گت را تکمیل نکرده باشند، خدمات و قابلیت‌های پلتفرم محدود خواهد شد. این دست از کاربران صرفاً قادر به برداشت، لغو سفارش‌ها، بازخرید اشتراک‌ها و بستن پوزیشن‌های خود خواهند بود و مکان باز کردن پوزیشن‌های جدید یا تعاملات و مبادلات رمزارزی جدید برای آن‌ها وجود نخواهد داشت.

بیت‌گت همچنین خاطرنشان شده که از کلیه رویه‌ها و الزاات احراز هویت (KYC) استاندارد و مورد تایید جهانی برای احراز هویت کاربران خود بهره خواهد گرفت. پلتفرم هدف خود از پیروی از این استانداردها و الزامات را، درست مانند سایر موسسات مالی مرجع و بزرگ و سازمان‌های تحت نظارت، ارزیابی ریسک و مدیریت آن عنوان کرده است.

ادامه سخت‌گیری‌های رگولاتوری / بیت‌گت احرز هویت را مطابق با مقررات جهانی اجباری می‌کند

دومینوی ادامه‌دار اجبار KYC در صرافی‌های جهانی


در حال حاضر، پلتفرم بیت‌گت آخرین و جدیدترین پلتفرم معاملات رمزارزی است که اعلام کرده قصد دارد فرایندها و الزامات احراز هویت خود را برای کاربرانش به روز رسانی کرده و اجباری کند.

کوکوین (KuCoin) دیگر صرافی رمزارزی بود که در ماه جولای، الزامات مشابهی را در رساتای به روز رسانی و اجباری کردن فرایندهای احراز هویت خود انجام داد. هدف کوکوین نیز از این الزامات و به روز رسانی‌ها، مدیریت ریسک و مبارزه با پولشویی عنوان شده بود. آن دسته از کاربران کوکوین، که نخواستند یا نتوانستند فرایندهای احراز هویت در این پلتفرم را تکمیل کنند، از دسترسی به خدمات و محصولات کوکوین باز ماندند. فرایندهای احراز هویت کوکوین به نحوی به روز رسانی شده که اجباری است و کاربران آن ملزم به ارائه نام، شماره ملی، عکس شناسایی و تکمیل فرآیند تشخیص چهره هستند.

گفتنی است کوکوین، جزو پلتفرم‌هایی بود که دقیقاً به دلیل همین اجباری نبودن فرایندهای احراز هویتش – تا قبل از جولای ۲۰۲۳ – یکی از صرافی‌های برتر و اصلی کاربران ایرانی به شما می‌رفت. اما با اجباری شدن فرایندهای احراز هویت آن، که عملاً برای کاربران با آی‌پی ایران غیر ممکن است، این صرافی نیز مانند بایننس (Binance) و بسیاری از دیگر صرافی‌های رمزارزی بزرگ جهان از دسترس ایرانی‌ها خارج شده است.

صرافی رمزارزی اوککس (OKX) نیز دیگر صرافی غیرمتمرکز – مورد اسقبال کاربران ایرانی – است که اعلام کرده قصد دارد فرایندها و الزامات احراز هویت یا همان KYC را برای کاربرانش درست مثل بیت‌گت با ضرب‌الاجل ماه سپتامبر اجرایی کند. این صرافی اعلام کرده که مراحل اجرایی شدن این طرح درست مانند کوکوین سه مرحله‌ای خواهد بود و در نهاتیت، آن دسته از کاربران که موفق به تکمیل احراز هویت خود در پلتفرم نشوند با محدودیت دسترس مواجه شده و از دریافت خدمات و محصلات اوککس بی‌نصیب خواهند شد.

لینک کوتاه: https://ramzarzmedia.com/upvm
منبع کوین‌تلگراف
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.