رمزارز
رسانه بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران

نکاتی برای حفظ امنیت دارایی کاربران در صرافی‌های ارز دیجیتال

خریدوفروش ارز دیجیتال نیز همانند سایر مبادلات مالی از گزند کلاهبرداران در امان نمانده است. در این زمینه، افرادی که از طریق صرافی‌های رمزارز مبادله می‌کنند، باید ضمن اطمینان از اصالت صرافی موردنظر، اقداماتی برای حفظ دارایی و امنیت اطلاعات خود انجام دهند که در این گزارش اقداماتی برای حفظ دارایی و امنیت اطلاعات کاربران صرافی‌های رمزارزی پیشنهاد شده است.


حفظ امنیت معاملات در فضای رمزارز


هک کیف‌های پول دیجیتال در فضای رمزارزی یکی از چالش‌های جدی معامله‌گران در این حوزه است. کارشناسان رمزارزی در این زمینه توصیه‌های متنوعی برای کاربران صرافی‌های فعال در حوزه دارایی دیجیتال دارند؛ اما آنها آگاهی کاربران را اولین و مهم‌ترین گام برای حفظ دارایی و امنیت اطلاعات می‌دانند.

معامله‌گران دارایی‌های دیجیتال برای حفظ امنیت حساب کاربری خود لازم است که آدرس سایت صرافی موردنظر خود را کاملاً به‌خاطر بسپارید یا ذخیره کنید تا در زمان سرچ، با ترفند سودجویان از طریق تغییر یک حرف یا حروف مواجه نشوند و بتوانند سایت اصلی صرافی را به‌راحتی شناسایی کنند.

همچنین، باتوجه‌به اینکه یکی از بارز‌ترین موارد نفوذ به‌حساب کاربری افراد از طریق دریافت پیامک، ایمیل یا دایرکت شبکه‌های اجتماعی است که با ارسال متن‌هایی به دنبال به‌دست‌آوردن مشخصات ورود به‌حساب کاربری افراد هستند. به همین دلیل، کارشناسان تأکید می‌کنند که تحت هیچ شرایطی اطلاعات حساب کاربری شامل (رمز عبور، کد یکبار مصرف یا کد دوعاملی) خود را در اختیار هیچ فرد یا رباتی قرار ندهند.

قدم بعدی برای حفظ امنیت دارایی و امنیت اطلاعات در فضای رمزارزی، آگاهی از فیشینگ پیامکی است. کاربران صرافی‌های رمزارزی باید بدانند که کلاهبرداران با ارسال یک پیامک درخواست نصب اپلیکیشنی یا کلیک بر روی لینکی، می‌خواهند با نصب ا‌پلیکیشنی جعلی به اطلاعات تلفن همراه دسترسی پیدا کرده و حساب‌های افراد را خالی ‌کنند.

 همچنین، سودجویان با وعده‌های سود یا جوایز وسوسه‌کننده سعی بر ترغیب افراد برای کلیک بر روی لینک‌های جعلی می‌کنند. ممکن است از تبلیغات گوگل ادز نیز استفاده کرده و با ترفند شبیه‌سازی خود به صرافی‌های رمزارزی، عمل کنند.

علاوه بر این، باتوجه‌به اینکه پشتیبانی‌ صرافی‌های رمزارزی از طریق تلگرام یا اینستاگرام درخواست اطلاعات هویتی یا رمز عبور و ایمیل نمی‌دهد، درصورتی‌که در شبکه‌های اجتماعی پیامی تحت عنوان پشتیبانی رمزینکس دریافت کردید، حتماً به صرافی موردنظر خود اطلاع دهید و اکانت پیام‌دهنده را ریپورت و بلاک کنید.


توصیه‌های رمزینکس برای حفظ دارایی کاربرانش


کارشناسان به کاربران فضای رمزارزی تأکید می‌کنند که در اختیار قراردادن اطلاعات حساب در ازای پرداخت مبلغی یا وعده‌‌ای تحت عنوان کسب درآمد و یا اشتغال به کار، حساب اجاره‌ای محسوب می‌شود و به آنها هشدار داده‌اند که بر اساس قانون، این عمل مشارکت در پول‌شویی و کلاهبرداری شناخته می‌شود و منجر به پیگیری قضایی خواهد شد. 

دراین‌بین، صرافی رمزینکس به‌عنوان یکی از صرافی‌های فعال در حوزه دارایی‌های دیجیتال نیز به کاربران خود توصیه‌هایی برای حفظ دارایی و امنیت اطلاعات ارائه کرده است. این صرافی، به کاربران خود هشدار داده که از دنبال‌کردن صفحات جعلی که از نام صرافی رمزینکس سوءاستفاده می‌کنند، خودداری کنند و از لینک‌ها و اپلیکیشن‌هایی که در این صفحات قرار داده می‌شود، استفاده نکنند.

همچنین، کاربران صرافی رمزینکس باید این را بدانند که اطلاعیه‌ها و اخبار رمزینکس فقط از صفحات رسمی آن در شبکه‌های اجتماعی منتشر خواهد شد و رمزینکس مسئولیتی در قبال اطلاعات منتشر شده در صفحات مجازی جعلی را ندارد. علاوه بر این، نام کاربری و رمز عبور مشابه در سایت‌ها و صرافی‌های مختلف ممکن است زمینه هک‌شدن یا سوءاستفاده را فراهم کند. به همین دلیل، توصیه صرافی رمزینکس به کاربران خود این است که از نام کاربری و رمز عبور یکتا برای هر سایت استفاده کنند.

توصیه دیگر این صرافی رمزارزی به کاربران خود این است که در زمان دانلود هر گونه اپلیکیشن و نرم‌افزاری به امنیت آن توجه کنند و  تلفن همراه و سیستم‌های مورداستفاده خود را اسکن کرده و خالی از بدافزارها کنند.

علاوه بر این، کاربران رمزینکس نباید به‌هیچ‌وجه سایت و اپلیکیشن رمزینکس را از طریق پیام‌ها یا ایمیل‌های افراد ناشناس، کانال‌های تلگرامی و دامنه‌های جعلی دریافت کنند.

نکاتی برای حفظ امنیت دارایی کاربران در صرافی‌های ارز دیجیتال

صرافی رمزینکس در آخر ضمن اعلام آدرس کانال تلگرام، صفحه اینستاگرام و توئیتر خود، به کاربرانش اطلاع داده که اپلیکیشن رمزینکس را از بسترهای دانلود اپلیکیشن نظیر گوگل‌پلی، بازار، مایکت، آی‌اپس، اناردونی، چارخونه و سیبچه یا از طریق دامنه (https://ramzinex.com/) دریافت کنند.

لینک کوتاه: https://ramzarzmedia.com/sy9v
منبع راه پرداخت رمزینکس
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.