رمزارز
رسانه بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران

مجلس خواستار توقف طرح ریال دیجیتال شد / ورود بانک مرکزی به رمزریال وجاهت قانونی ندارد

کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی از بانک مرکزی خواست تا اجرای طرح ریال دیجیتال را متوقف کند چون معتقد است ورود بانک مرکزی به حوزه رمزریال با توجه به قانون فعلی پول و بانک کشور، فاقد وجاهت قانونی است.

علی‌خضریان، سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس در این خصوص گفت: «طبق قانون پولی و بانکی در حال حاضر، بانک مرکزی اجازه استفاده از ابزارهای مالی غیر فیزیکی را ندارد و تنها می‌توانند با در نظر گرفتن مصالح اقتصادی و پشتوانه لازم، اقدام به انتشار شکل فیزیکی انواع مسکوکات و اسکناس کند».

خضریان ادامه داد: «صرف نظر از اینکه آیا ورود به موضوع ریال دیجیتال از منظر اقتصادی و با در نظر گرفتن تهدیدات موجود یک نیاز برای اقتصاد کشور است یا خیر، لازم است برای این امر قانونگذار یعنی مجلس شورای اسلامی در چارچوب طرح و یا لایحه اعلام نظر کند».

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس در گفتگو با خبرگزاری خانه ملت، ضمن تاکید بر عدم وجود مجوز برای ورود بانک مرکزی به این حوزه مطرح کرد که بانک مرکزی باید این فرایند را متوقف کرده و مستندات قانونی خود در این خصوص را به مجلس ارائه دهد.

طرح رمزریال یا رمزارز ملی برای اولین بار در پاییز ۱۴۰۰ و از سمت دولت مطرح شد و در آن زمان، رئیس کل وقت بانک مرکزی اعلام کرد که رمزپول ملی از جمله موارد مهم در دستور کار بانک مرکزی است که زیرساخت‌ها و دستورالعمل‌های آن تدوین شده و به زودی به صورت آزمایشی راه‌اندازی خواهد شد.

با این حال به نظر می‌رسد روند انجام این پروژه شفاف نیست و انتقادات زیادی از جمله قابل ردیابی بودن این ارزهای دیجیتال، برخلاف ماهیت این حوزه به آن وارد است.

لینک کوتاه: https://ramzarzmedia.com/gdon
1 نظر
  1. […] با اشاره به درخواست کمیسیون اصل نود مجلس مبنی بر توقف پروژه ریال دیجیتال مطرح کرد: «یکی از مهم‌ترین و محوری‌ترین کاربردهای […]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.