رمزارز
رسانه بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران

کوین‌بیس به نقض قوانین حفظ حریم خصوصی بیومتریک متهم شد / تاکید بر اهمیت حفظ داده‌های چهره و اثر انگشت

صرافی ارزهای دیجیتال کوین‌بیس با یک شکایت دسته جمعی به دلیل جمع‌آوری الگوهای چهره و اثر انگشت مشتریان خود بدون اطلاع و رضایت آن‌ها، که نقض قوانین حفظ حریم خصوصی بیومتریک ایلینوی است، مواجه شده‌است.

در این شکایت مطرح‌شده در دادگاه فدرال سانفرانسیسکو، ادعا شده‌است که صرافی ارز دیجیتال کوین‌بیس داده‌های چهره را از شناسه‌ها و سلفی‌های آپلودشده توسط مشتریان، جمع‌آوری می‌کند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، این شرکت همچنین هنگام ورود مشتریان به حساب‌های خود با استفاده از فناوری اسکن انگشت، داده‌های اثر انگشت را جمع آوری می‌کند.

طبق این دادخواست، جمع‌آوری و ذخیره‌سازی این داده‌ها توسط صرافی کوین‌بیس، کاربران را در معرض «خطرات جدی و غیرقابل برگشت در ارتباط با حفظ حریم خصوصی» قرار می‌دهد.

این موضوع در حالی مطرح می‌شود که مطابق با قوانین جدید ایلینوی در مورد حفظ حریم خصوصی، این صرافی باید هنگام جمع‌آوری داده‌های بیومتریک‌، از کاربران اجازه می‌گرفته است.
علاوه بر این، صرافی رمزارزی کوین‌بیس باید هدف از جمع‌آوری این داده‌ها، زمان ذخیره‌سازی، نحوه استفاده و چگونگی حذف دائمی آن‌ها را به‌شکل عمومی منتشر می‌کرده است.

لازم به ذکر است که کوین‌بیس جهت احراز هویت، از کاربران می‌خواهد که اسکن‌ یک کارت شناسایی معتبر و یک عکس سلفی را آپلود کنند. سپس این اطلاعات را در ایجاد یک الگوی بیومتریک از چهره کاربر به کار می‌برد که در تایید تطبیق چهره استفاده می‌شود.

انتشار این خبر، نگرانی فزاینده در مورد حفظ حریم خصوصی داده‌ها و نیاز شرکت‌ها به شفافیت در مورد نحوه جمع‌آوری و استفاده از داده‌های کاربران را، به ویژه اطلاعات حساس بیومتریک مانند تشخیص چهره و داده‌های اثر انگشت برجسته می‌کند.

از آنجایی که تعداد شرکت‌هایی که داده‌های بیومتریک از کاربران دریافت می‌کنند، رو به افزایش است، احتمالا شکایت‌هایی از این دست نیز بیشتر مطرح خواهند شد و این مساله بر اهمیت شیوه‌های حفظ حریم خصوصی داده‌ها تأکید می‌کند که در وهله اول برای جلوگیری از سوء استفاده از چنین اطلاعات حساسی کاربرد دارند.

لینک کوتاه: https://ramzarzmedia.com/4ppc
منبع bitcoinmagazine
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.