رمزارز
رسانه بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران

بیت‌کوین بعد از هاوینگ برای ماینرها سودآور خواهد بود؟

برخی از تحلیلگران به سودآوری ماینرها پس از رویداد هاوینگ پرداخته‌اند و بر این باورند که رشد قیمت بیت‌کوین تا حدی ادامه خواهد داشت که استخراج‌کنندگان رمزارز بیکار نشوند

قیمت بیت‌کوین باید بالای ۸۰ هزار دلار حفظ شود تا استخراج این رمزارز برای ماینرها بعد از هاوینگ نیز سودآور باشد. طبق داده‌های کی یانگ جو، مدیرعامل کریپتوکوانت، هزینه فعلی استخراج با استفاده از Antminer S19 XP از ۴۰ هزار دلار به ۸۰ هزار دلار پس از هاوینگ بیت‌کوین در اواسط آوریل افزایش خواهد یافت.

هاوینگ بیت‌کوین یک رویداد مهم است که هر ۲۱۰ هزار بلاک یا تقریباً هر چهار سال یکبار اتفاق می‌افتد. رویداد هاوینگ پاداش بلاکی را که ماینرها به دست می‌آورند به نصف کاهش می‌دهد. به‌غیراز تأثیر غیرمستقیم روی قیمت بیت‌کوین، رویداد هاوینگ به طور قابل‌توجهی بر رفتار ماینرها تأثیر می‌گذارد، زیرا هزینه‌های استخراج برای به‌دست‌آوردن همان مقدار بیت‌کوین دوبرابر می‌شود.

پس از هاوینگ ماه می ۲۰۲۰، هزینه برای ماینرها به منظور ادامه استخراج سودآور به بالای ۳۰ هزار دلار افزایش یافت، اما قیمت بیت‌کوین نیز در همان چرخه به بالاترین حد خود یعنی ۶۹ هزار دلار رسید.


رشد قیمت بیت‌کوین در دوره‌های قبلی هاوینگ


میانگین هزینه استخراج بیت‌کوین تا تاریخ ۶ آوریل ۴۹ هزار و ۹۰۲ دلار است و قیمت بیت‌کوین در زمان نگارش این گزارش بالای ۷۰ هزار دلار است. پس از هاوینگ در ۲۰ آوریل، میانگین هزینه‌های ماینینگ به بالای ۸۰ هزار دلار خواهد رسید و برای اینکه ماینرها به فعالیت سودآور ادامه دهند، قیمت بیت‌کوین باید بالاتر از این قیمت معامله شود.

از لحاظ تاریخی، قیمت بیت‌کوین پس از هاوینگ، شاهد جهش چندبرابری قیمت بوده است. پس از هاوینگ سال ۲۰۱۲، قیمت بیت‌کوین حدود ۹ هزار درصد افزایش یافت و به هزار و ۱۶۲ دلار رسید.

پس از هاوینگ ۲۰۱۶، قیمت بیت‌کوین حدود ۴۲۰۰ درصد افزایش یافت و به ۱۹ هزار و ۸۰۰ دلار رسید و پس از هاوینگ سال ۲۰۲۰، قیمت بیت‌کوین تقریباً ۶۸۳ درصد رشد قیمت را تجربه کرد و به ۶۹ هزار دلار رسید.

بنابراین، ماینرها علی‌رغم ترس از بیکار شدن پس از هر هاوینگ، سودآور باقی‌ مانده‌اند. رویدادهای هاوینگ نیز چندین ماشین ماینینگ را منسوخ می‌کند، زیرا نمی‌توانند با تقاضای بالای قدرت هش رقابت کنند.

پس از هر هاوینگ، دوره‌ای فرامی‌رسد که قیمت بیت‌کوین زیر قیمت سودآور ماینر باقی می‌ماند. این دوره با عدم قطعیت و افزایش فروش ماینرها همراه است. بااین‌حال، با افزایش تقاضا به دلیل کاهش عرضه در بازار، قیمت افزایش می‌یابد و اغلب بالاتر از میانگین هزینه‌های استخراج معدن برای ماینرها رشد می‌کند.

لینک کوتاه: https://ramzarzmedia.com/x8pu
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.