رمزارز
رسانه بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران

به منظور مبارزه با جرایم مالی و پولشویی / تتر با نهادهای آمریکایی برای مسدود کردن دارایی‌های مشکوک همکاری کرد

مدیرعامل تتر گفت که بزرگترین صادرکننده استیبل‌کوین در جهان قصد دارد به یک شریک در سطح جهانی برای ایالات متحده تبدیل شود تا هژمونی دلار را گسترش دهد.

این شرکت در نامه‌ای در تاریخ 15 دسامبر تاکید کرد که بزرگترین صادرکننده استیبل‌کوین جهان 326 کیف پول حاوی 435 میلیون دلار تتر (USDT) را برای کمک به مقامات ایالات متحده مسدود کرده است. این دارایی‌ها برای کمک به مقامات مجری قانون از جمله وزارت دادگستری ایالات متحده، اداره تحقیقات فدرال (FBI) و سرویس مخفی مسدود شد.

این نامه خطاب به سناتور سینتیا ام. لومیس و نماینده کنگره جی فرنچ هیل، به دنبال نامه دیگری به سیاستمداران در 16 نوامبر ارسال شد. هر دو نامه در پاسخ به نامه لومیس و هیل به دادستان کل مریک گارلند در 26 اکتبر ارسال شد. در این نامه نگرانی‌ها در مورد استفاده از این استیبل‌کوین برای فعالیت‌های غیرقانونی، مانند پولشویی و تامین مالی تروریسم بیان شد.

پائولو آردوینو، مدیرعامل تتر، با انتشار هر دو نامه، خاطرنشان کرد که هدف این شرکت تبدیل شدن به یک “شریک در کلاس جهانی” برای ایالات متحده برای “گسترش هژمونی دلار در سطح جهانی” است.


تعهد تتر برای جلوگیری از استفاده غیرقانونی از USDT


تتر در آخرین نامه خود تاکید کرد که یک “سیاست مسدود کردن کیف پول” را در اول دسامبر برای کمک به سازمان‌های مجری قانون در مبارزه با استفاده غیرقانونی از استیبل‌کوین‌ها اجرا کرده است. تتر که آن را “نقطه عطف تاریخی” نامید، گفت که سیاست “صحیح و در عین حال تاثیرگذار” شامل مسدود کردن همه کیف پول‌های فهرست شده در لیست اتباع ویژه تعیین شده (SDN) دفتر کنترل دارایی‌های خارجی (OFAC) است.

تتر خاطرنشان کرد: «ما با گسترش کنترل‌های تحریمی خود به بازار ثانویه، در حال ایجاد سابقه در این صنعت هستیم که با آینده نگری و هوشیاری پیشروی می‌کنیم.»

تتر افزود که اخیراً سرویس مخفی را بر روی پلتفرم خود نصب کرده است و در حال حاضر در حال کار بر روی FBI است. این ناشر استیبل‌کوین همچنین به وزارت دادگستری کمک کرده است تا «بازیگران بد را شناسایی و به بهبودی قربانیان کمک کند».

تتر در نامه 4 صفحه‌ای خود در نوامبر تمام تلاش‌های مداوم خود را برای جلوگیری از استفاده از USDT برای اقدامات شرورانه فهرست کرده بود. بر اساس این نامه، این شامل داشتن یک برنامه “قوی” احراز هویت مشتری (KYC) و مبارزه با پولشویی (AML) است که با برنامه‌های موجود در “موسسات مالی پیچیده” برابری می‌کند.

برنامه KYC/AML  تتر همچنین تحت بررسی عنوان 31 قرار گرفت که توسط سرویس درآمد داخلی (IRS) به نمایندگی از شبکه اجرای جرایم مالی (FinCEN) انجام شد. تتر به عنوان یک تجارت خدمات پولی در FinCEN ثبت شده است.

تتر گفت که با خدمات شخص ثالث مانند Chainalysis و WorldCheck کار می‌کند تا بررسی‌های لازم و بررسی پیشینه مشتریان بالقوه را انجام دهد. بر اساس این نامه، همچنین از این خدمات برای بررسی مداوم اخبار و اطلاعات مشتریان فعلی برای اطمینان از به روز بودن اطلاعات استفاده می‌کند.

تتر تاکید کرد که هزاران مشتری آن بیشتر شامل افراد معتبر، شرکت‌های تجاری و موسسات هستند. تتر با توجه به تعداد محدود مشتریان خود، در مقایسه با میلیون‌ها مشتری که توسط برخی صرافی‌های رمزنگاری اداره می‌شوند، «بررسی دقیق‌تر» را روی همه مشتریان خود انجام می‌دهد.

علاوه بر این، تتر با Chainalysis کار می‌کند تا یک تجزیه و تحلیل مستقل جامع از تراکنش‌های USDT در سراسر بلاکچین‌های اصلی را تضمین و همچنین قابلیت‌های نظارت در زمان واقعی بیشتری را بررسی کند.

علاوه بر این، تتر گفت که از ابزار Chainalysis’ Reactor استفاده می‌کند که توسط چندین سازمان دولتی استفاده می‌شود تا بر تراکنش‌ها نظارت و فعالیت‌های پرخطر یا مشکوک را شناسایی کند. به عنوان مثال، تراکنش‌های مربوط به میکسرها یا کیف پول‌های تحریم شده به‌عنوان پرخطر علامت‌گذاری می‌شوند.


همکاری گسترده با سازمان‌های مجری قانون جهانی


بر اساس نامه نوامبر، تتر با 19 حوزه قضایی در سطح جهانی کار کرده و به تحقیقات در حال انجام کمک کرده است، در برخی موارد به طور فعال اطلاعاتی را به مجریان قانون ارائه کرده است.

طبق نامه تتر 800 میلیون USDT را در آدرس‌های بازار ثانویه که عمدتاً با هک و سرقت مرتبط بودند مسدود کرد. این شرکت گفت که با مسدود کردن 188 کیف پول با 70 میلیون USDT به وزارت دادگستری با 68 درخواست مختلف کمک کرده است.

لینک کوتاه: https://ramzarzmedia.com/njc6
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.