رمزارز
رسانه بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران

نوسانات عجیب بازار رمزارزها با یک خبر اشتباه / رد شایعه تأیید ای‌تی‌اف بیت‌کوین بلک‌راک باعث ریزش بازار شد

پس از اینکه مدیر دارایی بلک‌راک گزارش رسانه‌های رمزارزی مبنی بر تأیید برنامه‌های پرمخاطب آن برای یک محصول سرمایه‌گذاری رمزارزی توسط رگولاتورهای ایالات متحده را تکذیب کرد، بیت‌کوین روز دوشنبه پس از رشد قابل توجه، به صورت ناگهانی افت کرد.

بیت‌کوین در اوایل روز گذشته با رشد ۱۰درصدی به کانال ۲۹ هزار و ۹۰۰ دلاری صعود کرد، اما پس از آن در مجموع شاهد رشد ۳.۸۲درصدی بود و به قیمت ۲۸ هزار و ۲۱۱ دلار معامله شد.

رسانه خبری کوین‌تلگراف روز گذشته گزارش داده بود که کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده درخواست مدیر دارایی بلک‌راک را برای یک صندوق اسپات قابل معامله بیت‌کوین تأیید کرده است. اما پس از اینکه یکی از خبرنگاران فاکس‌بیزینس در پلتفرم شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) گفت که بلک‌راک این گزارش را رد کرده، بیت‌کوین به‌شدت سقوط کرد.

بلک‌راک بعداً به رویترز اعلام کرد که برنامه iShares Bitcoin ETP هنوز توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) در دست بررسی است. منابع نزدیک به SEC نیز تأیید کردند که این درخواست هنوز در انتظار است.

بن لایدلر، استراتژیست بازارهای جهانی در eToro می‌گوید: «این افزایش قیمتی که به‌سرعت با شایعات اتفاق افتاد، نشان می‌دهد که بازار رمزارزها تا چه حد در حال حاضر به اخبار خوب حساس است.»

پس از این تکذیب، کوین‌تلگراف در پستی در برنامه ایکس، به دلیل انتشار این خبر نادرست که موجب نوسانات شدید در بازار رمزارزها شد، عذرخواهی کرد.

کوین‌تلگراف گفت: «تحقیقات داخلی در حال حاضر در حال انجام است. ما متعهد به شفافیت هستیم و پس از پایان یافتن آن ظرف سه ساعت، یافته‌های این تحقیقات را با مردم به اشتراک خواهیم گذاشت.» این رسانه همچنین پست اولیه خود را حذف کرد.

بازارهای رمزارز منتظر اخباری در مورد چندین برنامه معلق ای‌تی‌اف بیت‌کوین بوده‌اند که در صورت تأیید، انتظار می‌رود سرمایه‌گذاری در این بخش افزایش یابد. کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده تمام برنامه‌های ای‌تی‌اف بیت‌کوین را به این دلیل که متقاضیان نشان نداده‌اند که می‌توانند از سرمایه‌گذاران در برابر دستکاری بازار محافظت کنند، رد کرده است.

جوزف ادواردز، سرپرست تحقیقات شرکت ارز دیجیتال Enigma Securities در لندن گفت: «این حرکت نشان می‌دهد که بازار بیت‌کوین تا چه اندازه درگیر ای‌تی‌اف‌های اسپات آینده است.»

لوکاس کیلی، مدیر ارشد سرمایه‌گذاری در Yield گفت: «در حالی که اخبار مربوط به تأیید ای‌تی‌اف بیت‌کوین توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده در روز دوشنبه یک «خبر کاذب» بود، اما این یک «تمرین خوب» برای زمانی بود که این تنظیم‌کننده تصمیم نهایی را در مورد برنامه‌ها ارائه می‌دهد.»

او گفت: «ریسک تیترهای خبری نوسانات زیادی را قبل از اعلام SEC ایجاد می‌کند و همه سعی می‌کنند از آن جلوتر باشند؛ زیرا بازار بسته به این تصمیم به طور قابل توجهی در هر طرف حرکت می‌کند.»

روز گذشته پس از اینکه خبر تأیید ای‌تی‌اف بیت‌کوین iShares تکذیب شد، این رمزارز افت ناگهانی هشت‌درصدی را تجربه و به زیر ۲۷ هزار دلار سقوط کرد. با وجود این واقعیت که روند صعودی با یک شکست بزرگ مواجه شده، تأیید یک ای‌تی‌اف بیت‌کوین در آینده نزدیک بسیار محتمل است. تحلیلگران بلومبرگ بر این باورند که ۹۰ درصد احتمال تأیید ای‌تی‌اف بیت‌کوین تا ۱۰ ژانویه ۲۰۲۴ وجود دارد.

لینک کوتاه: https://ramzarzmedia.com/wpr2
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.