رمزارز
رسانه بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران

کپی‌ترید به روش تریدینگ‌هاوس / گفت‌وگو با مسعود سرپوشانی، بنیان‌گذار تریدینگ‌هاوس

تریدینگ‌هاوس یک شبکه اجتماعی تخصصی در حوزه بازارهای مالی و ترید است. مانند شبکه‌های اجتماعی تخصصی دیگر چون لینکدین که روی کسب‌وکار تمرکز دارد، تریدینگ‌هاوس هم روی بازارهای مالی و ترید متمرکز شده است. تمام علاقه‌مندان به این حوزه؛ چه کسانی که می‌خواهند آموزش ببینند و به حوزه ترید ورود کنند، یا متخصص و تولیدکننده محتوا در این حوزه هستند و کامیونیتی‌ خود را دارند، می‌توانند در تریدینگ‌هاوس فعالیت کنند. به بهانه برگزاری نمایشگاه الکامپ به سراغ مسعود سرپوشانی بنیان‌گذار این پلتفرم رفتیم تا در مورد کاربردها و ویژگی‌های تریدینگ‌هاوس صحبت کنیم.

درباره تریدینگ‌هاوس بگویید. دقیقاً چه کاری انجام می‌دهد و روی چه چیزی تمرکز دارد؟

تریدینگ‌هاوس اولین شبکه اجتماعی تخصصی و به زبان فارسی در حوزه بازارهای مالی و ترید است. تریدینگ‌هاوس یک فضای متمرکز است و هر ابزار و دیتایی که در تریدینگ‌هاوس می‌بینید، صرفاً راجع به بازارهای مالی و ترید است. این مسئله باعث می‌شود کاربر تمرکز داشته و از صحت و اصالت داده‌ها مطمئن باشد. چون یک کامیونیتی متمرکز جایی برای اسکمرها و دیتاهای جعلی باقی نمی‌گذارد. ما روی برطرف‌کردن نیازهای اند یوزر و مخاطب‌مان در یک اپلیکیشن متمرکز شده‌ایم.

مزیت‌های رقابتی تریدینگ‌هاوس چیست و چه تفاوتی با سایر پلتفرم‌های مشابه خود دارد؟

تمرکز ما روی پلتفرم سوشال‌نتورک یا بهتر است بگوییم سوشال‌تریدینگ است. یعنی می‌خواهیم بستری را برای اطلاع‌رسانی، آموزش، آگاهی و درآمدزایی فراهم کنیم. ما می‌خواهیم فضایی را برای کاربران مهیا کنیم که بتوان در آن محتوا تولید کرد، اخبار را پیگیری کرد و آموزش داد. اگر کسی بخواهد در تریدینگ آموزش دهد یا در کپی‌ترید به‌عنوان مستر تریدر باشد، باید یکسری مراحل را طی کند تا از صحت داده‌های آن اطمینان حاصل شود. به‌علاوه این افراد می‌توانند گروه شخصی خود را داشته باشند.

سرویس دیگر ما کپی‌ترید است. کاربر می‌تواند بدون اینکه پولش را وارد پلتفرم کند، از این سرویس بهره ببرد، چون ما صرافی نیستیم. این ویژگی به یوزر امکان می‌دهد که در هر صرافی‌ای که فکر می‌کند امن است و در آن اکانت دارد، فعالیت کند و اکانتش را با یکسری سیاست‌های خاص به API ما متصل کند.

سایر سایت‌ها روی مسائل دیگر تمرکز دارند و محصول متفاوتی از ما ارائه می‌دهند. ممکن است در کنار محصول اصلی خود محصولات مشابهی نیز عرضه کنند، اما تمرکز اصلی آنها بر موارد دیگری است.

در حال حاضر تریدینگ‌هاوس در کجای مسیر خود قرار دارد؟

از فعالیت تریدینگ‌هاوس حدوداً یک سال و نیم می‌گذرد. رشد تریدینگ‌هاوس در این مدت ارگانیک بوده و به سمت تبلیغات گسترده نرفته است. یکی از خدمات اصلی ما کپی‌تریدینگ است که با نام بلو ترید راه‌اندازی شده است. اخیراً سیستم آموزشی پلتفرم ما نیز با اسم بلو آکادمی راه‌اندازی شده است. در حال حاضر روی سیستم گیمیفیکیشن تمرکز داریم. در این سیستم کاربر به ‌ازای فعالیت‌هایی که در سایت دارد، یکسری امتیازات دریافت می‌کند و با همین امتیازات می‌تواند از سرویس‌های سایت استفاده کند؛ بدون اینکه هزینه کند.

در مورد بلو ترید بیشتر توضیح دهید. با توجه ‌به اینکه تریدینگ‌هاوس صرافی نیست، کپی‌ترید در تریدینگ‌هاوس چه مزیتی دارد که صرافی‌ها از آن بی‌بهره هستند؟

اگر شما بخواهید کپی‌ترید را در یک صرافی انجام دهید، بحث بیزینس‌مدل مطرح می‌شود. اولاً شما مجبور می‌شوید که پول‌تان را در صرافی‌ای ببرید که کپی‌ترید دارد. شاید بسیاری از صرافی‌های بزرگ کپی‌ترید نداشته باشند یا اگر داشته باشند، کامل نباشد. در نهایت شما مجبورید سراغ صرافی‌ای بروید که تاپ نباشد، ولی مجبورید به آن اعتماد کنید. این یکی از ریسک‌هاست.

بحث بعدی این است که در چنین بیزینس‌مدلی، صرافی و مستر تریدر در سود اند یوزر شریک هستند. به‌جز هزینه تراکنش‌ها (که به علت استفاده از سرویس کپی‌ترید است)، اگر یوزر مبلغی را از طریق سیگنال‌های تریدر با کپی‌کردن تریدها سود کند، باید سهم صرافی و مستر ترید را بپردازد.

بلو ترید به‌عنوان یک پلتفرم شخص ثالث به کاربر اطمینان می‌دهد که بتواند سرمایه‌اش را هر جا مایل است، نگه دارد. بلو ترید سعی می‌کند با صرافی‌های تاپ دنیا مشارکت داشته باشد.

بحث بعدی بیزینس‌مدل است. ما بیزینس‌مدل بلو ترید را به شکلی طراحی کرده‌ایم که SUB-SCRIPTION BASED است. یعنی تمام سودی که اند یوزر کسب می‌کند، متعلق به خودش است. اند یوزر مجبور نیست مبلغ تراکنش دیگری را پرداخت کند. چون روی اکانت خودش و در صرافی خودش مانند یک ترید عادی کار می‌کند. کاربر فقط SUBSCRIBE می‌کند و پکیج کپی‌ترید و پکیج مستر تریدر را انتخاب و هزینه را پرداخت می‌کند.

ما دو مشکل اصلی را که ممکن است در کپی‌ترید در صرافی‌ها اتفاق بیفتند، مطرح و راه‌حل آنها را در بلو ترید ایجاد کردیم.

لینک کوتاه: https://ramzarzmedia.com/4f96
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.