رمزارز
رسانه بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران

کانن، یک مارکت‌پلیس ان‌اف‌تی اختصاصی عکاسی راه‌اندازی می‌کند

کانن در ایالات متحده قصد دارد یک مارکت‌پلیس ان‌اف‌تی اختصاصی بر شبکه اتریوم به نام Cadabra را راه‌اندازی کند که به توکن‌های مبتنی بر عکاسی اختصاص دارد. این اقدام، اولین فعالیت کانن در فضای وب 3 نیست؛ کانن در سال 2022 با مشارکت Magic Eden و Immutable Image، یک مجموعه NFT  را بر شبکه بلاکچین  سولانا منتشر کرد.

حالا، پس از ارائه پیش‌نمایش اولیه در رویداد NFT.NYC ، شرکت کانن، مارکت‌پلیس Cadabra  را اواخر امسال عرضه خواهد کرد. این مارکت‌پلیس دسته‌های مختلف عکاسی از جمله حیات وحش، ورزش، سبک زندگی، مناظر و موارد دیگر را در خود جا خواهد داد.

هر هنرمندی قبل از نمایش آثارش در این مارکت‎پلیس، باید توسط کانن تایید شود. با این حال جزئیات بیشتری درباره نحوه حضور و پذیرش هنرمندان و کریتورها در این مارکت‌پلیس مشخص نیست؛ مطمئناً نمایش آثار عکاسان در این مارکت‌پلیس، توجه زیادی را به کار این هنرمندان جلب می‌کند. به همین دلیل بلافاصله پس از اعلان این خبر، کانن پیام‌های زیادی در توییتر از فعالان عکاسی دریافت کرده است که به دنبال فرصتی برای حضور در این پلتفرم هستند.

در این مارکت‌پلیس، کانن به عکاسان برجسته و تاییدشده این امکان را می‌دهد تا نسخه‌های ان‌اف‌تی و همچنین نسخه‌های فیزیکی آثار خود را به فروش برسانند.

در حال حاضر، این محصول تنها در ایالات متحده در دسترس خواهد بود، اما کانن در نظر دارد تا این محصول را برای استفاده در سراسر جهان توسعه دهد.

نکته مهم درباره این مارکت‌پلیس، گزینه‌های پرداخت در آن است؛ کالکتورها در این فضا می‌توانند علاوه بر پرداخت رمزارزی در شبکه بلاکچین، از پرداخت با کارت اعتباری بانکی نیز استفاده کنند.

همچنین ان‌اف‌تی‌های منتشرشده در این مارکت‌پلیس، توسط بازار ثانویه پشتیبانی می‌شوند و کاربران می‌توانند توکن‌های خود در این بازار معامله کنند.

برای کسانی که در بخش کوچک جامعه عکاسی NFT هستند، راه‌اندازی این مارکت‌پلیس مطمئنا خبر خوبی است. وجود مارکت‌پلیس ان‌اف‌تی مختص به عکاسی، حضور هنرمندان این حوزه و نمایش آثارشان در این بازار بکر را ممکن می‌کند.

به همین دلیل این گروه از عکاسان فعال در بازار ان‌اف‌تی، بازخورد بسیار مثبتی به خبر راه‌اندازی مارکت‌پلیس Cadabra نشان دادند.

با این حال مثل همیشه، همه چیز مثبت پیش نرفت؛ گروهی از جامعه عکاسان سنتی و همچنین بخشی از جامعه فعال در حوزه ان‌اف‌تی، از این خبر استقبال نکردند.

بعد از اعلام این خبر، مقاله‌ای انتقادی با عنوان «اوه اوه، کانن تازه وارد تجارت NFT شده است» در رسانه Digital Camera World منتشر شد و این سوال را مطرح کرد که «آیا کانن برای مهمانی در اینجا کمی دیر نکرده است؟». همچنین در این مقاله آمده است که «به نظر ما ان‌اف‌تی‌ها دیگر قدیمی هستند و درک رمز ارز هنوز هم فوق‌العاده گیج‌کننده است».

با این حال، موفقیت این مارکت‌پلیس ان‌اف‌تی در نهایت به شرکت کانن بستگی دارد که ارزش خود را ثابت کرده و بتواند محصولی منحصربه‌فرد را در فضای وب 3 ایجاد کند.

لینک کوتاه: https://ramzarzmedia.com/3iak
منبع کوین دسک
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.