رمزارز
رسانه بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران

دلایل افزایش ارزش بازار رمزارزها / قیمت بیت‌کوین از ۴۷ هزار دلار عبور کرد

قیمت بیت‌کوین در چند روز اخیر، افزایش قابل توجهی داشته است و سود باز بیت‌کوین به بالاترین سطح خود از سال ۲۰۲۲ رسیده است. سود باز بیت‌کوین نشان از افزایش سرمایه ورودی و خروجی به این بازار است و می‌تواند خبر از یک بازار صعودی دهد. تحلیلگران دلیل این افزایش را در سه مورد اصلی می‌بینند که در ادامه آورده شده است.


دلایل افزایش قیمت بیت‌کوین


۱- افزایش سرمایه‌گذاری در ETF: بازار رمزارزها در تاریخ هشتم فوریه، شاهد ورود قابل توجه ۴۰۳ میلیون دلاری به ETFهای اسپات بیت‌کوین بود و از راه‌اندازی این ETFها در ۱۱ ژانویه، کل ورودی‌ها از ۲.۱ میلیارد دلار (بیش از ۲۰۰،۰۰۰ بیت‌کوین) فراتر رفته است که نشان‌دهنده افزایش علاقه سرمایه‌گذاران به بیت‌کوین است.

اریک بالچوناس، کارشناس مشهور ETF بلومبرگ، در پلتفرم X، در مورد موفقیت بی‌سابقه این محصولات مالی اظهار داشت: «پس از تنها یک ماه حضور در بازار، IBIT [بِلک راک] و FBTC [فیدلیتی] با دارایی بیش از ۳ میلیارد دلار هر کدام، در بین ۲۵ ETF برتر از نظر دارایی قرار دارند.»

_ پویایی بازار آتی بیت‌کوین و لیکویید شدن معاملات short: طی 24 ساعت گذشته، بازار آتی بیت‌کوین، شاهد یک رویداد قابل توجه لیکوییدشدن موقعیت‌های شورت (فروش استقراضی) بوده است. به گفته داده‌های Glassnode، مجموع لیکوییدی به 52.09 میلیون دلار رسیده و بزرگترین سفارش لیکویید در Bitmex به ارزش 5.11 میلیون دلار بوده است. زمانی که قیمت یک دارایی به طور ناگهانی افزایش می‌یابد، معامله‌گران شورت مجبور به خرید دارایی برای جبران ضرر خود می‌شوند. این امر می‌تواند منجر به افزایش بیشتر قیمت و بسته شدن سفارش‌های short بیشتر شود.

۳_ وجود شاخص‌های افزایش قیمت در تحلیل تکنیکال: شاخص بولینگر باند ویدت (BBW)، سیگنال مهمی برای حرکت اخیر قیمت بیت‌کوین ارائه داد. این شاخص نشان‌دهنده خروج از دوره فشردگی و صعودی شدن قیمت بود.

BBW یک شاخص مفید برای پیش‌بینی حرکات بزرگ قیمت بیت‌کوین است و دوره‌های فشردگی BBW اغلب قبل از حرکات بزرگ قیمت رخ می‌دهد.

بیت‌کوین در گذشته نیز پس از دوره‌های فشردگی BBW، هم افزایش و هم کاهش قابل توجهی را تجربه کرده است.

لازم است اشاره شود قیمت بیت‌کوین در روز گذشته به بالای کانال ۴۷ هزار دلاری صعودی کرد.

لینک کوتاه: https://ramzarzmedia.com/kyby
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.