رمزارز
رسانه بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران

گردهمایی اکوسیستم بلاکچین و کریپتو در دوبی / در روز اول اجلاس آینده بلاکچین چه گذشت؟

اجلاس آینده بلاکچین ۲۰۲۳ روز گذشته (۲۳ مهر) در بندر دوبی آغاز شد و از اعضایی از سراسر اکوسیستم بلاکچین و رمزارز جهانی در امارات استقبال کرد. با تأیید مجدد موقعیت دوبی به‌عنوان یک مرکز پیشرو برای رشد بلاکچین و رمزارز، ششمین دوره از نمایشگاه برتر جهانی بلاکچین پذیرای بیش از ۱۵۰ غرفه‌دار، مقامات نظارتی و دولتی از بیش از ۵۰ کشور بود.

با برنامه‌ای پرجنب‌وجوش که تأثیرگذارترین ذهن‌های جهان را گرد هم می‌آورد، اکسچنج استیج (Exchange Stage)، برای روز اول مجموعه‌ای از جلسات را با موضوع سرگرمی در وب ۳ برگزار کرد.

احمد بن‌سلیم، رئیس مرکز چندمنظوره مبادله کالای دوبی، یک سخنرانی‌ در مورد جذب استعدادهای جهانی، بازی و وب ۳ در دوبی داشت. او در این‌باره گفت: «این رویداد نقشی محوری در حمایت از نوآوری و ترویج پذیرش جهانی فناوری‌های متحول‌کننده ایفا می‌کند. دوبی به دلایل متعددی به یک مرکز جهانی برای فناوری‌های وب ۳ و موضوعات دیگر تبدیل شده است.»

«تعهد تزلزل‌ناپذیری که رهبری امارات متحده عربی داشته، باعث شده این کشور به سمت توسعه و به‌‌کارگیری بلاکچین با استراتژی‌هایی که در بخش‌های دولتی و خصوصی موج می‌زند، حرکت کند.»

«این موضوع باعث شده شرایط برای کسب‌وکارها فراهم شود. همچنین محیطی را تقویت کرده که نوآوری را تشویق می‌کند. علاوه بر این، تنظیم‌کننده‌های امارات متحده عربی ازجمله VARA سیاست‌های آینده‌اندیشی را ایجاد کرده‌اند که موفقیت شرکت‌های رمزارزی را با قرار دادن آنها در تعادل آزادی و اعتماد نظارتی برای فعالیت تسهیل می‌کند. کسب‌وکارهای بلاکچین و کریپتو، هیچ‌ جای دنیا به اندازه دوبی نمی‌توانند حمایت دریافت کنند.»

در همین حال، تمرکز اصلی پتانسیل فزاینده فناوری‌های وب ۳ در صنعت بازی، در وب ۳ آرنا بود. پاول کاسپرویچ؛ مدیر گروه مشاوره بوستون؛ جان لیسی، مدیر Tencent Games Global و سلطان الریامی برای پنل «بازی در شورای همکاری خلیج فارس: چه کسی به مرکز بازی جهانی تبدیل می‌شود؟» سخنرانی کردند.

جان لیسی بر استراتژی متمایز ابوظبی تأکید کرد و اظهار داشت: «ابوظبی با حمایت از مردم، پرورش استعدادها در ورزش‌های الکترونیکی و استارتاپ‌ها به طور یکسان، رویکرد منحصر به فردی را در پیش گرفته است. در طول سال‌ها با موفقیت، محیطی را برای توسعه‌دهندگان ایجاد و همچنین رشد و ارتباطات را تقویت کرد. این فقط در مورد سرمایه‌گذاری مالی نیست، بلکه ایجاد فضایی است که در آن استعدادها شکوفا شوند؛ مدلی که در صنعت بازی ابوظبی موفق عمل کرده است.»

پاول بر نقش حمایت دولت در بخش بازی تأکید کرد و اظهار داشت: «در صنعت بازی، مداخله دولت بسیار مهم است. این امر فراتر از کمک‌های مالی، شامل ساده‌سازی فرآیندهایی مانند اخذ ویزا، ایجاد مشوق‌های مالیاتی و فراهم کردن زیرساخت‌های لازم است. این حمایت ورود و رشد شرکت‌های بازی را تسهیل و راه‌اندازی فعالیت‌ها را برای آنها آسان‌تر می‌کند. نقش دولت فقط تزریق پول نیست، بلکه ایجاد اکوسیستمی است که توسعه صنعت بازی را تشویق و حفظ کند.»

در روز اول اجلاس آینده بلاکچین، همچنین بر قدرت هوش مصنوعی (AI) و چگونگی ایجاد فرصت‌های نامحدود در دنیای وب ۳ تأکید شد.      

امیل خیمنز، بنیان‌گذار و مدیرعامل MindBank Ai، پیشگام در تولید دوقلوهای دیجیتال شخصی مبتنی بر هوش مصنوعی، میزبان یک سخنرانی با عنوان «به دنیای وب ۳ از بشریت پیشرفته هوش مصنوعی خوش آمدید»، برای بررسی آینده هوش مصنوعی، تأثیر دوقلوهای دیجیتالی برگزار کرد. او اظهار داشت: «دوقلوهای دیجیتالی پایه و اساس انسانیت تقویت‌شده با هوش مصنوعی هستند.»

کارگاه آموزشی «داستان‌هایی از آهنگ‌های گذشته و حال» همچنین بررسی کرد که چگونه هوش مصنوعی، صنعت موسیقی و فرآیند خلاقیت را با احساسات جهانی ادغام می‌کند.

اوجی‌ عربین پرنس (OG Arabian Prince) درباره یکی از نکات مهم در مورد هوش مصنوعی عنوان کرد: «هوش مصنوعی نمی‌داند شما چه می‌خواهید؛ مگر اینکه بدانید چه چیزی به آن بگویید. اگر نمی‌دانید چه چیزی به آن بگویید، چگونه آن چیزی را که در ذهن شماست محاسبه کند؟ شما باید تجربیات، چیزهایی که احساس می‌کنید، صدای‌تان، سبک‌تان، همه این چیزها را به هوش مصنوعی بدهید و سپس هوش مصنوعی می‌تواند پیشنهادی به شما ارائه دهد. هوش مصنوعی شاید بتواند نقطه شروعی را به شما معرفی کند و بگوید که کجا باید بروید. من فکر می‌کنم افرادی که می‌ترسند هوش مصنوعی شغل آنها را بگیرد اشتباه می‌کنند، زیرا شخصی که از هوش مصنوعی به‌عنوان ابزار استفاده می‌کند، هنوز باید بداند که چگونه از آن استفاده کند. به همه یک چکش بدهید، اما فقط افراد خاصی می‌توانند از آن چکش به همان اندازه ماهرانه برای چکش زدن میخ استفاده کنند. در مورد هوش مصنوعی هم شما باید ماهر باشید و بدانید که چگونه از آن ابزار استفاده کنید. بنابراین، من فکر می‌کنم که ما به سرعت در حال حرکت هستیم، اما هنوز پنج یا ۱۰ سال با هوش مصنوعی جدی که بتواند زندگی ما را تغییر دهد فاصله داریم.»

در روزهای دوم، سوم و چهارم این رویداد، از ۱۶ تا ۱۸ اکتبر، تحول‌آفرینان جهانی، خالقان تغییر و نوآوران گرد هم خواهند آمد تا پیشرفت قابل توجهی را که در فناوری‌های وب ۳، بلاکچین و کریپتو ایجاد شده به نمایش بگذارند و تغییرات متحول‌کننده را برای آینده ایجاد کنند.


درباره اجلاس آینده بلاکچین


اجلاس آینده بلاکچین (Future Blockchain Summit)، پیشروترین نمایشگاه بلاکچین و فراگیرترین رویداد بلاکچین در مقیاس بزرگ در منطقه منا (MENA) است. این رویداد با سرمایه‌گذاری بر موقعیت دوبی به‌عنوان یک هاب جهانی وب ۳، کل بلاکچین و اکوسیستم کریپتو را متحد کرده و پلتفرمی پیشرو برای تقویت همکاری و ترسیم راه رو به جلو برای حرکت بلاکچین فراهم می‌کند.

بیش از هزار سرمایه‌گذار، ۱۳۰ غرفه‌دار و ۲۰۰ سخنران از بیش از ۵۰ کشور جهان گرد هم می‌آیند تا راه رو به جلو را ترسیم کنند و الهام‌بخش تحول در این صنعت باشند. ششمین دوره اجلاس آینده بلاکچین با پشتیبانی جیتکس گلوبال (GITEX Global)، جامعه جهانی را در مکانی جدید، بندر نمادین دوبی، در اکتبر ۲۰۲۳ متحد می‌کند.

لینک کوتاه: https://ramzarzmedia.com/qtp6
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.