رمزارز
رسانه بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران

امارات متحده عربی؛ غول کریپتویی خاورمیانه / پیشی گرفتن صرافی‌های غیرمتمرکز از متمرکز در امارات

امارات متحده عربی از ژوئن سال ۲۰۲۲ حدود ۳۵ میلیارد دلار ارز دیجیتال دریافت کرده که از کشورهای همسایه مانند قطر، عمان، اردن و لبنان وضعیت بهتری داشته است.

بر اساس داده‌های ارائه‌شده توسط Chainalysis، مشخص شد که سرمایه‌گذاری‌های نهادی (هر کدام بیش از یک میلیون دلار ارزش دارد) بیش از ۶۷ درصد از تراکنش‌های ارزهای دیجیتال را در امارات متحده عربی از تاریخ جولای ۲۰۲۲ تا ژوئن ۲۰۲۳ تشکیل داده‌اند.

بر اساس گزارشی که در تاریخ ۲۶ سپتامبر منتشر شد، به دنبال این تراکنش‌های نهادی، نقل‌وانتقالات مرتبط با سرمایه‌گذاری‌های حرفه‌ای از ۱۰ هزار دلار تا یک میلیون دلار بود و سرمایه‌گذاری‌های خرده‌فروشی ۴.۶۳ درصد از کل نقل‌وانتقالات در امارات را تشکیل می‌داد.

این سرمایه‌گذاری‌های نهادی قابل توجه نشان می‌دهد که گروه متنوع‌تری از سرمایه‌گذاران حرفه‌ای به طور فعال در بازار درگیر هستند و گسترش کلی بازار ارزهای دیجیتال را تقویت می‌کنند.

کیم گرائر (Kim Grauer)، مدیر Chainalyis اظهار کرد: «این واقعیت که بخش بزرگ‌تری از سرمایه‌گذاری‌های رمزارزی در امارات متحده عربی برای تراکنش‌های سازمانی و حرفه‌ای است، نشان می‌دهد که سازمان‌ها و افرادی که ثروت خالص بالایی دارند، به افزودن ارزهای دیجیتال به سبد سرمایه‌گذاری‌های خود تمایل دارند.»

به گفته او، این اعتماد بازار، تأییدی بر تلاش‌هایی است که توسط رهبری کشور برای ارائه شفافیت نظارتی قابل ستایش و ایجاد کشوری به‌عنوان یک مرکز جهانی رمزنگاری انجام می‌شود.

همچنین بر اساس داده‌های Chainalysis مشخص شد که کل ارزش رمزارز دریافتی توسط امارات متحده عربی در این دوره تقریباً ۳۵ میلیارد دلار بوده است.

بر اساس این گزارش، بازار کریپتوی امارات متحده عربی با وجود کاهش ۱۷درصدی نسبت به سال قبل، از چندین کشور دیگر در منطقه مانند قطر، عمان، اردن و لبنان در این زمینه بهتر عمل کرد.

امارات متحده عربی به‌عنوان یک محیط تجاری دوستانه با حداقل مالیات در نظر گرفته می‌شود که آن را به مقصدی جذاب برای شرکت‌هایی تبدیل می‌کند که می‌خواهند سود خود را به حداکثر برسانند.

همچنین از نظر استراتژیک بین اروپا، آسیا و آفریقا واقع شده که به شرکت‌ها کمک می‌کند به‌راحتی از نظر زمانی به بازارهای جهانی دست یابند.

رگولاتورهای امارات متحده عربی خیلی زود وارد حوزه کریپتو شدند، به‌ویژه دوبی که از زمان راه‌اندازی استراتژی بلاکچین خود در سال ۲۰۱۶، پیشگام در پذیرش ارزهای دیجیتال بوده است.

امارات برای پیشبرد بیشتر تلاش‌های نظارتی خود، VARA، مرجع تنظیم مقررات دارایی مجازی را در سال ۲۰۲۲ تأسیس کرد.

در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا، Chainalysis امارات متحده عربی را به‌عنوان یکی از معدود کشورهایی معرفی کرد که بخش بزرگ‌تری از فعالیت‌های رمزارزی در صرافی‌های غیرمتمرکز (۴۸ درصد) در مقایسه با صرافی‌های متمرکز (۴۶ درصد) انجام می‌شود.

صرافی‌های غیرمتمرکز به دلیل امنیت بالا، کنترل کاربر بر وجوه و حفظ حریم خصوصی و موارد دیگر، به صرافی‌های متمرکز ترجیح داده می‌شوند.

علاوه بر این، علاقه قابل توجهی برای NFTها نیز در این منطقه مشاهده شد؛ به‌طوری‌که وب‌سایت‌های NFT امارات متحده عربی بین جولای ۲۰۲۲ و ژوئن ۲۰۲۳، چهار میلیون بازدید داشتند.

لینک کوتاه: https://ramzarzmedia.com/satt
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.