رمزارز
رسانه بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران

مسترکارت سرویس اعتباری رمزارزی را برای نقل و انتقالات برون‌مرزی راه‌اندازی می‌کند

مسترکارت شرکت خدمات مالی آمریکایی چندملیتی است، که در زمینه ارائه خدمات کارت‌های اعتباری، کارت‌های نقدی و مدیریت سامانه‌های پرداخت بانکی فعالیت می‌کند. این شرکت در روز ۲۸ آوریل در رویداد Consensus ۲۰۲۳ اعلام کرد که در نظر دارد خدمات اعتباری و پرداخت ارزهای دیجیتال را برای جابه‌جایی اعتبار میان کشورها راه‌اندازی کند.

به گفته آستین، تگزاس، مدیر اجرایی محصولات رمزارز و بلاکچین در شرکت مسترکارت این شرکت برای استانداردهای اعتبارسنجی معاملات از فناوری بلاکچین مطرح CipherTrace استفاده خواهد کرد.

طبق اعلام این شرکت، سرویس اعتباری رمزارزی مسترکارت، به کیف پول‌ها اجازه می‌دهد تراکنش‌هایی را انجام دهند که با الزاماتی مانند گروه ویژه اقدام مالی (FATF) مطابقت دارند.

راج داموداران، مدیر بخش بلاکچین مسترکارت در این رویداد گفت: «اگر دو نفر بخواهند ارزش را از یک کشور به کشور دیگر منتقل کنند، سطح انطباق و تأیید مورد نیاز پیچیده است. پس چگونه می‌توان آن کیف پول‌ها را شناسایی کرد و چگونه می‌توان اطلاعات کافی در مورد طرف مقابل کسب کرد؟»

بلاکچین CipherTrace خالق یک سیستم رمزنگاری است که تراکنش‌های برون‌مرزی را رصد می‌کند و به شرکت‌ها کمک می‌کند تا از رعایت «قوانین سفر» اطمینان حاصل کنند. عبارت قوانین سفر رمزارزی درواقع مجموعه‌ای از اقدامات برای جلوگیری از پولشویی توسط ارزهای دیجیتال است که همه صرافی‌های ارزهای دیجیتال و سرمایه‌گذاران را در بر می‌گیرد. بر اساس این قانون، هر زمان که ارز دیجیتال به ارزش بیش از ۱۰۰۰ دلار بین دو طرف معامله شود، از ارائه‌دهنده خدمات رمزارزی فرستنده انتظار می‌رود که اطلاعات هویتی شخصی فرستنده را به ارائه‌دهنده خدمات رمزارزی گیرنده ارسال کند و بالعکس.

راج داموداران طی این رویداد گفت برای عرضه این سرویس، مسترکارت با ارائه‌دهندگان کیف پول  Bit۲Me، Lirium، Mercado Bitcoin و Uphold همکاری خواهد داشت. این شرکت‌ها در حال کار بر روی یک پروژه اولیه هستند تا امکان انتقال بین ایالات‌متحده و آمریکای لاتین و کارائیب را فراهم کنند.

داموداران افزود: موارد استفاده بیشتری از این سرویس، از جمله معاملات ان‌اف‌تی به این سرویس اضافه خواهد شد. برای این منظور، مسترکارت با سازمان‌های شبکه بلاکچین عمومی Aptos Labs، Ava Labs، Polygon و بنیاد Solana همکاری خواهد کرد.

لینک کوتاه: https://ramzarzmedia.com/tdre
منبع کوین دسک
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.