رمزارز
رسانه بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران

یک بام و دو هوا در انجمن بلاکچین / کاوه مشتاق مدیرعامل شد

تقریبا دو هفته گذشته بود که خبر برکناری عباس آشتیانی، مدیرعامل سابق انجمن بلاکچین ایران در اکوسیستم رمزارز پخش شد. بر اساس اطلاعات منتشر شده، عباس آشتیانی در تاریخ ۱۲ آذرماه از سمت خود استعفا کرد، اما در جلسه ۱۵ آذر، این استعفا را پس گرفت و سپس از طرف هیئت‌مدیره از سمت خود برکنار شد.

روز گذشته، خبر انتصاب کاوه مشتاق (مدیر توسعه کسب‌وکار شرکت ققنوس و پژوهشگر حوزه رمزارزها و بلاکچین) به سمت مدیرعاملی انجمن بلاکچین بر اساس تصویب هیئت‌مدیره منتشر شد.

در این مدت، امید علوی به صورت موقت مسئولیت امور اجرایی انجمن را بر عهده گرفت. این اتفاق در حالی افتاد که شنیده‌ها حاکی از آن است که انجمن در تاریخ ۱۲ آذر علاوه بر استعفای عباس آشتیانی از مدیرعاملی استعفای امید علوی از هیئت‌مدیره این انجمن را نیز پذیرفته است.

اما خبر اصلی تغییرات در انجمن بلاکچین پس از جلسه روز ۱۵ آذر منتشر شد. در این جلسه، مهکامه شریف‌زاد، سپهر محمدی، عباس آشتیانی، نیما نعیمی‌خواه، امید علوی و علی بابک‌نیا حضور داشتند. سپهر محمدی در این جلسه به شایعاتی مبنی بر دریافت مبالغی از سوی دو صرافی جهت تدوین مقالات علمی در حسابی غیر از حساب انجمن توسط عباس آشتیانی اشاره کرد و از او در این باره توضیح خواست.

عباس آشتیانی طی دفاعیاتی این شایعات را رد و اعلام کرد که این موضوع خارج از انجمن بوده است. او همچنین درخواست داشت که رئیس هیئت‌مدیره و بازرس، مستندات او مبنی بر این اتهامات وارده را بررسی کنند.

عباس آشتیانی به‌تازگی برای دومین دوره متوالی به سمت مدیرعاملی انجمن بلاکچین ایران منصوب شده بود. مسئله‌ای که در اتفاقات اخیر عجیب به نظر می‌رسد، این است که چرا به یک‌باره این تصمیم از سوی انجمن بلاکچین گرفته شد؟ اگر عباس آشتیانی فعالیتی خارج از انجمن داشته، این عمل پیش از این و در طول این دو سال انجام نشده بوده؟ هنوز شفافیت کافی در مورد اقدامات اخیر هیئت‌مدیره انجمن بلاکچین ارائه نشده است.

از طرفی، این سوال مطرح می‌شود که چرا عباس آشتیانی در تاریخ ۱۲ آذر استعفا کرده است؟ چرا این استعفا پس گرفته شده و در جلسه تاریخ ۱۵ آذر او دوباره از سمت هیئت‌مدیره برکنار شده است؟

اتفاقات اخیر انجمن بلاکچین تا حدودی به نظر می‌رسد که باعث شده ثبات این انجمن زیر سوال رود و این نیاز وجود دارد که انجمن بلاکچین ایران مسائل لازم در مورد اتفاقات اخیر به شفاف‌سازی بپردازد تا بتوانند اعتماد لازم و کافی از سمت فعالان را حفظ کند.

از همین رو فردی مانند کاوه مشتاق که از دل اکوسیستم رمزارز و بلاکچین کشور برآمده است قطعا برای ادامه کار خود در صورت قرار گرفتن به صورت رسمی در این سمت با مشکلات جدی مواجه خواهد شد.

لینک کوتاه: https://ramzarzmedia.com/mv27
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.