رمزارز
رسانه بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران

محاکمه مؤسس اف‌تی‌ایکس ادامه دارد / نامزد سابق سم بنکمن‌ فرید به کلاهبرداری او اعتراف کرد

به گفته کارولین الیسون، نامزد سابق و شریک تجاری بنیان‌گذار اف‌تی‌ایکس (FTX)، سم بنکمن‌ فرید این جاه‌طلبی را در سر داشت که رئیس‌جمهور ایالات متحده شود.

الیسون که در تاریخ ۱۰ اکتبر در دادگاه حاضر شد تا علیه بنکمن‌ فرید شهادت دهد، اعلام کرد که مدیرعامل سابق اف‌تی‌ایکس به دنبال ریاست‌جمهوری آمریکا بوده است.

این اظهارات به دنبال پایان روابط شخصی آنها بود، در حالی که این دو تا نوامبر ۲۰۲۲ در نقش‌های مدیریتی مربوطه خود در آلامدا ریسرچ و اف‌تی‌ایکس به کار با یکدیگر ادامه دادند.

الیسون در زمان حضورش در آلامدا تحت هدایت بنکمن‌ فرید به کلاهبرداری اعتراف کرد و مدعی شد «سیستم‌هایی را راه‌اندازی کرده است» که منجر به برداشت حدود ۱۴ میلیارد دلار از این صرافی توسط آلامدا شده است.

به گفته الیسون، بین ۱۰ تا ۲۰ میلیارد دلار از وجوه کاربران اف‌تی‌ایکس از سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۲ به آلامدا واریز شده که بخشی از این پول برای «بازپرداخت وام‌ها، سرمایه‌گذاری‌ها و تبدیل‌های استیبل‌کوین» استفاده شده است. او افزود که اف‌تی‌ایکس خط اعتباری آلامدا را برای سرمایه‌گذاران یا حسابرسان فاش نمی‌کند.

مدیرعامل سابق آلامدا ریسرچ درباره خرید توکن‌های اف‌تی‌ایکس از صرافی رمزارز بایننس از طریق خط اعتباری به دستور سم بنکمن‌ فرید توسط این شرکت و همچنین استفاده از وام‌های جنسیس به‌عنوان منبع سرمایه در ۲۰۲۱ شهادت داد. الیسون همچنین ادعا کرد که او واقعاً واجد شرایط برای مدیرعاملی نبوده است.

طبق شهادت او، الیسون حقوق سالانه ۲۰۰ هزار دلار و همچنین پاداشی معادل ۲۰ میلیون دلار در سال ۲۰۲۱ داشت. گری وانگ، بنیانگذار اف‌تی‌ایکس و مدیر ارشد فناوری سابق، در مقابل الیسون قرار گرفت و اعتراف کرد که با او و مدیر مهندسی نیشاد سینگ در کلاهبرداری همدستی کرده است.

لینک کوتاه: https://ramzarzmedia.com/5ufx
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.