از دنیای مالی غیرمتمرکز جا نمانیم!

معاون توسعه کسب‌وکار نوبیتکس با اشاره به اینکه دنیای غیرمتمرکز مالی یک مگاترند در دنیا است می‌گوید: «نظام متمرکز مالی در ایران و جهان چالش‌ها و مشکلاتی دارد و نیازمند ایجاد تغییراتی برای پاسخگویی به نیازهای روز است که البته این فرآیند، زمان‌بر است. خیلی از این چالش‌ها با رویکرد فناوری‌های مالی غیرمتمرکز به سرعت قابل برطرف شدن است. به همین دلیل هم جهان به سمت دنیای مالی غیرمتمرکز در حال حرکت است»

وحید شامخی درباره نقش نوبیتکس در ارائه سرویس‌های جدیدتر در حوزه فناوری‌های مالی توضیح می‌دهد: «تا به حال عمده فعالیت‌های انجام شده در حوزه رمزارزها در ایران محدود به بحث ماینینگ و خریدوفروش رمزارزها بوده. در صورتی که در دنیا الآن خیلی سرویس‌های بیشتری در این حوزه ارائه می‌شود. از دیفای، استیکینگ، لندینگ گرفته تا معاملات فیوچرز، وب 3، ان‌اف‌تی، متاورس و … در نتیجه خیلی از کارها عملاً هنوز شکل نگرفته و نوبیتکس به عنوان یک شرکت پیشرو در این عرصه می‌تواند سرویس‌های جدیدتری هم در این حوزه ارائه کند.»

 معاون توسعه کسب‌وکار پلتفرم مبادله رمزارز نوبیتکس در مورد بزرگ‌ترین چالش شرکت‌های حوزه فین‌تک توضیح می‌دهد: «بزرگ‌ترین چالش در حوزه فین‌تک و به تبع آن رمزارزها قوانین نامشخص است. عموماً چون این حوزه‌ها جدید هستند سرویس‌هایی که ارائه می‌دهند هم از قانون‌گذار یا رگولاتور جلوتر حرکت می‌کند. در نتیجه شاهد شکل‌گیری فضاهای غیر شفافی هستیم که خیلی از کسب‌وکارهای حوزه فین‌تک را با چالش‌ مواجه کرده است.

در عین حال سرویس‌هایی که ارائه می‌شود هم مردم به آن نیاز دارند و هر روز فراگیرتر می‌شود که باید برای آن تدابیری داشت. از این حیث انجمن فین‌تک که برآمده فعالان بخش خصوصی است، به عنوان یکی از مهم‌ترین نهادهای تاثیرگذار می‌تواند در شکل‌گیری بهتر و دقیق‌تر قوانین کمک کند.

اقدامات این انجمن باید با رعایت دغدغه‌های دولت و حاکمیت، زمینه فعالیت کسب‌وکارها را فراهم کند تا مردم به عنوان ذینفعان نهایی بتوانند از آن بهره‌مند شوند.» گفتنی است وحید شامخی در انتخابات اخیر انجمن فین‌تک به نمایندگی از نوبیتکس به عنوان یک از اعضای جدید هیئت‌مدیره این انجمن انتخاب شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.