رمزارز چهل‌ویکم منتشر شد

فصل جدیدی برای رسانه رمزارز که از زیرمجموعه‌های گروه رسانه‌ای راهکار است، شروع‌شده. بعد از ۴۰ شماره منظم با شکل و شمایل هفتگی که به‌عنوان ضمیمه «کارنگ» منتشر شد، حالا «رمزارز» که شاید بتوان آن را اولین رسانه رسمی این صنعت و بازار نامید، به شکل مجله‌ای و با دوره انتشار متفاوتی منتشر شده است.

تأثیرگذاران کسب‌وکاری در اکوسیستم رمزارز کشور در یک سال گذشته هم از نظر تعداد و هم از نظر میزان مشارکت با آمارهای روبه رشدی مواجه بوده‌اند. چهره‌هایی که در کنار فعالیت کسب‌وکاری برای توسعه تلاش‌های زیادی داشته‌اند. امیرحسین مردانی، مدیرعامل و هم بنیان‌گذار بیت‌پین یکی از این چهره‌هاست. در اوین شماره از فصل جدید رمزارز به سراغ امیرحسین مردانی رفتیم و با او در مورد وقایع و تحولات اکوسیستم رمزارزی در سال ۲۰۲۲ گفت‌وگو کردیم.

مردانی معتقد است که فرصت‌های بسیاری را برای رگولاتوری این فضا از دست دادیم، اما در سال گذشته رگولاتور این بازار و فناوری را به‌عنوان بازاری که مردم از آن استفاده می‌کنند، پذیرفت و به دنبال راه‌حل‌هایی برای مدیریت این فضا گشت. مدیرعامل و هم بنیان‌گذار بیت‌پین می‌گوید: به نظر نمی‌رسد پروژه‌های بلاکچینی پیشرفتی داشته باشند؛ زیرا این پروژه‌ها نیازمند به بلوغ رسیدن رگولاتور هستند که در کشور ما تا رسیدن به این نقطه همچنان راه هست.

در این شماره رمزارز با ملیکا سیدی، مدیر ارشد محصول صرافی ارز دیجیتال رمزینکس هم گفت‌وگویی داشتیم. سیدی می‌گوید: کسب‌وکارهایی مثل صرافی‌های ارز دیجیتال که کاربران زیادی دارند و با سرمایه کاربران در ارتباط هستند، مسئولیت سنگین‌تری نسبت به سایر کسب‌وکارها دارند. هر اختلالی؛ چه در اینترنت و چه در مورد شرکت‌های همکار و سرویس‌دهنده‌های مختلف، مانند شرکت‌های پرداختیار، دارایی کاربران را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. درنتیجه یکی از سختی‌های کار ما این است که بتوانیم راهکارهایی را از طریق طراحی و پیاده‌سازی محصولات انجام دهیم که چنین چالش‌هایی را به حداقل برساند.

در شماره چهل‌ویکم رمزارز گزارشی هم از داستان پرداخت با رمزارز در «کلبه خوراک»، یکی از پاتوق‌های قدیمی دانشجویان دانشگاه شریف برای شما تهیه‌کرده‌ایم.  کلبه خوراک را اغلب دانشجویان دانشگاه شریف می‌شناسند. دانستن همین نکته باعث می‌شود از پیشرو بودن این رستوران در حوزه رمزارز چندان تعجب نکنیم؛ هرچه باشد، این رستوران در نوآورترین منطقه تهران قرار گرفته و از قضا پاتوق دانشجویان مهم‌ترین دانشگاه صنعتی ایران است. با وجود این، باز هم به نظرمان رسید که باید پشت این تغییر روایت‌های جالبی باشد که از آن بی‌خبریم. همین شد که تصمیم گرفتیم به این فست‌فودی نُقلی سری بزنیم و داستانش را از صاحب آن جویا شویم.

یادداشت حسین منتظری، مدیر فروش هلدینگ نیک‌اندیش هم بسیاری خواندنی است. به طرز مشکوکی دیده و تجربه کرده‌ایم که هم‌زمان با تحولات منفی در زمان ریزش بازار، خروج پول و هم‌زمان با تحولات مثبت در زمان صعود بازار، ورود پول به بازار رخ می‌دهد، ولی آیا این اخبار اتفاقی است؟ چرا تحول منفی در زمان صعود بازار رخ نمی‌دهد؟ یا شاید هم رخ می‌دهد، ولی آن‌چنان تأثیری در بازار نمی‌گذارد؟ پاسخ را می‌توانید در رمزارز چهل‌ویکم بخوانید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.