رگولاتوری گنسلر برای رمزارزها ادامه دارد… / کمیسیون اوراق بهادار ایالات متحده برای حل معضل صرافی ورشکسته اف‌تی‌ایکس می‌خواهد توکن FTT آن را به‌عنوان اوراق بهادار معرفی ‌کند

کمیسیون اوراق بهادار ایالات متحده روز چهارشنبه ۲۰ دسامبر در دعوی دیگری علیه صرافی اف‌تی‌ایکس اعلام کرد توکن FTT یک اوراق بهادار محسوب می‌شود. در این شکایت ذکر شده که توکن FTT به‌عنوان یک قرارداد سرمایه‌گذاری معامله می‌شده پس یک اوراق بهادار است.

گری گنسلر رئیس کمیسیون در توییتی ضمن تائید این موضوع اظهار داشت تا زمانی که پلتفرم‌ها با قوانین اوراق بهادار مطابقت داده نشوند، سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال همچنان با خطرهای زیادی مواجه هستند. او در این‌باره گفته است: «اولویت کمیسیون به‌کارگیری تمام ابزارهای موجود برای تطبیق صنعت کریپتو با قوانین اوراق بهادار است.»

لازم به ذکر است که FTT قبل از سقوطش، بیست و سومین ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار محسوب می‌شد و بیش از ۳.۴ میلیارد دلار ارزش داشت؛ اما وقتی سقوط کرد بیش از ۹۰ درصد ازرش خود را از دست داد.


تحلیل کارشناسان از این اقدام تازه رگولاتور آمریکایی


ابیل گارسیا، یک تحلیل‌گر بازار و یکی از شرکای شرکت کسلمن و استاکینگر اند برنتلی می‌گوید: «طبقه‌بندی توکن FTT به‌عنوان اوراق بهادار دور از ذهن نیست؛ زیرا قبلاً کمیسیون همین کار را در مورد توکن‌های ریپل و LBRY نیز انجام داده بود. درنتیجه قابل درک است که کمیسیون توکن‌های رمزنگاری را جز اوراق بهادار بداند و بخواهد بر این موضوع پافشاری کند.»

درواقع، با نگاهی به شکایت‌های قبلی در حوزه رمزارزها به نظر می‌رسد که کمیسیون اوراق بهادار آمریکا ترجیح می‌دهد این‌گونه به رمزارزها نگاه و آنها را کنترل کند. برای مثال در شکایتی که ماه ژوئیه علیه یکی از کارمندان سابق کوین‌بیس ارائه شد، تمام توکن‌های رمزنگاری که آنها صادر کرده بودند، به‌عنوان اوراق بهادار در نظر گرفته شد.

درواقع نبرد کمیسیون مرتبط با کوین‌بیس با توکن‌ XRP (توکن‌ شبکه ریپل) هم از همین نحوه طبقه‌بندی توکن‌های رمزنگاری آغاز شد. درنتیجه این نبرد توکن XRP ذیل دسته اوراق بهادار قرار نگرفت و کوین‌بیس مجبور به حذف این توکن شد. کمیسیون همین کار را با پروژه LBRY هم کرد و از این پروژه به دلیل این‌که توکن‌های خود را بدون ثبت اولیه در کمیسیون عرضه کرده بود، شکایت کرد.


بعد از FTT نوبت بقیه هم می‌رسد؟


اگر در مورد جزییات دسته‌بندی توکن‌های رمزنگاری شفافیتی صورت نگیرد، از این به بعد تمام صرافی‌ها و صادرکنندگان توکن باید گوش‌به‌زنگ باشند و خود را برای دعاوی کمیسیون اوراق بهادار ایالات متحده آماده کنند. گارسیا دراین‌باره می‌گوید: «تا زمانی که دعوای مطرح‌شده توسط کمیسیون در دادگاه برنده می‌شود، تمام معامله‌گران رمزارزی باید دارایی‌های خود را بررسی کنند و ببینند توکن آنها در تعاریف و دسته‌بندی کمیسیون اوراق بهادار آمریکا می‌گنجد یا خیر.»

1 نظر
  1. […] خواهد شد و این به بازار رمزارز صدمه خواهد زد، زیرا گری گنسلر، رئیس کمیسیون بورس و مقررات آمریکا هم در این زمینه […]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.