رمزارز
رسانه بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران

حساس‌شدن سناتورها به رابطه بانک‌ها و شرکت‌های رمزارزی / الیزابت وارن و دیگر سناتورهای آمریکایی درباره اف‌تی‌ایکس چه پرسش‌هایی دارند؟

سناتور الیزابت وارن و تینا اسمیت با ارسال سه نامه جداگانه، خواستار پاسخگویی فدرال‌رزرو، شرکت بیمه سپرده فدرال و دیوان حسابرسی ارزی در خصوص صرافی اف‌تی‌ایکس شدند. با فروپاشی یکباره و عجیب اف‌تی‌ایکس که سروصدای زیادی هم در دنیای کریپتو و هم در صنعت خدمات مالی به پا کرد، اکنون قانون‌گذاران ایالات متحده آمریکا نامه‌ای نوشته و جروم پاول، رئیس فدرال‌رزرو را به‌منظور دریافت اطلاعات در خصوص روابط بانک‌های آمریکایی با شرکت‌های مبتنی بر رمزارز تحت فشار قرار داده‌اند.

در نامه‌ای که روز چهارشنبه منتشر شده، سناتورهای دموکرات، الیزابت وارن از ماساچوست و تینا اسمیت از مینه‌سوتا، این سؤال را برای پاول مطرح کرده‌اند که پس از اینکه مشخص شد امکان دارد شرکت‌های مبتنی بر رمزارز ارتباط تنگاتنگی نسبت به قبل با سیستم‌های بانکی داشته باشند، ریسک‌های بانک‌ها و سیستم بانکی را چگونه ارزیابی می‌کند؟

الیزابت وارن و تینا اسمیت، اعضای کمیته بانکداری، مسکن و امور شهری سنا به فدرال‌رزرو اکتفا نکرده و نامه‌هایی نیز برای «مارتین گرونبرگ»، مدیرعامل شرکت بیمه سپرده فدرال و «مایکل هسو»، سرپرست دیوان حسابرسی ارزی نوشته و با این دو نیز نگرانی‌های خود درباره سقوط اف‌تی‌ایکس و ریسک‌های ارتباط سیستم‌های بانکی با شرکت‌های رمزارزها را مطرح کردند.

در نامه روز چهارشنبه آمده است: «روابط تنگاتنگ بانک‌ها با شرکت‌های مبتنی بر رمزارز، سؤالاتی درباره ایمنی و سلامت سیستم بانکی ما ایجاد کرده و حفره‌های بالقوه‌ای را برجسته می‌کند که شرکت‌های کریپتو ممکن است برای دسترسی بیشتر به بانک‌ها از آنها سوءاستفاده کنند.» این دو سناتور دموکرات، در نامه خود به سرمایه‌گذاری ۱۱.۵ میلیون دلاری آلامدا ریسرچ در بانک مون‌استون واشنگتن اشاره کرده و بر «نوسانات» شدید دیگر بانک‌های ایالات متحده آمریکا به‌دلیل سرمایه‌گذاری‌های شرکت‌های مبتنی بر رمزارزها تأکید کردند.

از جمله دیگر بانک‌های تحت نظارت فدرال‌رزرو می‌توان به بانک دلتک، سیلورگیت کپیتال کورپ و بانک سیگنچر اشاره کرد که همگی به‌دلیل اتکای شدید به مشتریان رمزارزی، مورد بررسی قرار گرفته‌اند و اکنون با افزایش نوسان مواجه‌اند. میانگین سپرده‌های سیلورگیت در بازه سه‌ماهه از سپتامبر تاکنون بیش از دو میلیارد دلار کاهش یافته و این در حالی است که سپرده‌های شرکت‌های مبتنی بر رمزنگاری، بالغ بر ۹۰ درصد از کل سپرده‌های این بانک را تشکیل می‌دهند.

آنها خاطرنشان کردند که این شرکت‌ها عمیقاً در سیستم بانکداری سنتی ادغام نشده‌اند و همین موضوع میلیون‌ها نفر را از آشفتگی احتمالی در امان می‌دارد، اما تعدادی از گزارش‌ها هم نشان می‌دهد که شرکت‌های رمزنگاری ممکن است روابط نزدیک‌تری (نسبت به قبل) با سیستم بانکی داشته باشند و همین امر، نگرانی درباره ارزیابی ریسک در خصوص این شرکت‌ها را قوت می‌بخشد.

آلامدا ریسرچ، یک شرکت بازرگانی مبتنی بر رمزارزهاست که توسط سم بنکمن فرید، هم‌بنیان‌گذار و مدیرعامل سابق اف‌تی‌ایکس راه‌اندازی شده؛ شرکتی که به نظر می‌رسد به‌دنبال فروپاشی مهیب اف‌تی‌ایکس، نفس‌های آخرش را می‌کشد؛ شرکتی که دارای پورتفولیوی بسیار بزرگ و متنوعی بود و روی همه‌‌چیز، از استارتاپ‌های فین‌تکی و کریپتو گرفته تا شرکت‌های داروسازی سازنده داروهای کاهش وزن و رسانه‌های خبری سرمایه‌گذاری کرده بود.

سؤال اصلی وارن و اسمیت از بزرگان صنعت بانکداری ایالات متحده آمریکا این بود که آیا برنامه مدونی برای بررسی روابط شرکت‌های مبتنی بر رمزارزها و سیستم بانکی وجود دارد یا خیر. ضمن اینکه آنها سعی داشتند متخصصان حوزه را در مورد ارائه جزئیات بیشتر در خصوص بانک‌هایی که خدمات ارز دیجیتال، از جمله استیبل‌کوین به مشتریان عرضه می‌کنند، تحت فشار قرار دهند.

هر دو سناتور به‌تازگی بارها در مورد فروپاشی صرافی رمزارزی اف‌تی‌ایکس و به‌طور کلی کریپتو صحبت کرده‌اند. همین ماه گذشته، وارن، اسمیت و ریچارد دوربین از ایلینوی در نامه‌ای به «ابیگیل جانسون»، مدیرعامل فیدلیتی نسبت به تصمیم فیدلیتی مبنی بر افزودن بیت‌کوین به طرح سرمایه‌گذاری (k) ۴۰۱ خود ابراز نگرانی کردند.

لینک کوتاه: https://ramzarzmedia.com/ewx9
1 نظر
  1. […] اف‌تی‌ایکس صرافی‌ای متمرکز بود که امکان داد‌و‌ستد دارایی‌های دیجیتال و توکن‌های ارزهای دیجیتال را فراهم می‌کرد. صرافی‌های غیرمتمرکز که دارایی‌های دیجیتال و کریپتو را معامله می‌کنند، از تأییدکننده‌های نود مستقل برای تأیید تراکنش‌ها و فهرست‌کردن همه تراکنش‌ها در یک دفتر کل بلاکچین استفاده می‌کنند که شفاف است و فوراً در بین تمام شرکت‌کنندگان در شبکه به اشتراک گذاشته می‌شود. […]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.