ادغام پلی‌گان و مجیک‌ادن / اقدامی هیجان‌انگیز با هدف ارتقای دنیای ان‌اف‌تی و بازی‌های وب ۳ رخ داده که می‌تواند اکوسیستم فعلی پلی‌گان را قدرتمندتر کند

روز سه‌شنبه ۲۲ نوامبر شرکت‌های مجیک‌ادن و پلی‌گان اعلام کردند که می‌خواهند با هم ادغام شوند. آنها هدف این اقدام را بررسی همه‌جانبه بازی‌های بلاکچینی و اکوسیستم ان‌اف‌اتی می‌دانند. ژواکسون یین، هم‌بنیان‌گذار و مدیر اجرایی مجیک‌ادن در این مورد به تک‌کرانچ می‌گوید: «از این اتفاق هیجان‌زده‌ایم. ادغام با پلی‌گان و حرکت به سمت آینده‌ای پیچیده‌تر برای مجیک‌ادن هیجان‌انگیز است. ما می‌خواهیم با این اقدام موانع را از سر راه برداریم و مسیر ان‌اف‌تی را برای همگان هموار کنیم.» ‍

به‌علاوه با این اقدام مجیک‌ادن توسعه می‌یابد و قادر خواهد بود از اکوسیستم سازندگان و توسعه‌دهندگان بازی پلی‌گان حمایت کند. لازم به ذکر است که شبکه پلی‌گان میزبان برخی از بزرگ‌ترین پروژه‌ها و ناشران بازی‌های وب ۳ مانند یوبی‌سافت، آتاری، آنیموکا برندز، دیسنترالایزد و سندباکس است.


ورود برندهای بزرگ و کاربران جدید


از پلی‌گان به‌عنوان یک راه حل لایه دوم برای ارتقای مقیاس‌پذیری شبکه اتریوم یاد می‌شود و اخیراً به دلیل شراکت با شرکت‌های غیر رمزارزی مانند اینستاگرام، استرایپ، دیزنی، استارباکس و رابین‌هود برای ادغام فناوری وب ۳ در کسب‌وکارها، خبرساز شده است.

یین اظهار می‌کند: «این ادغام ما را قادر می‌سازد تا برندهای بزرگ جهانی و کاربران جدید بیشتری را وارد بازار ان‌اف‌تی کنیم و همچنین بازی‌های وب ۳ را به کاربران بیشتری ارائه ‌دهیم. پلی‌گان دریچه‌ای را به سمت دنیای وب ۳ برای برندهای بزرگ و سایر کاربران باز کرده است. افراد از طریق این دریچه با ابزار ان‌اف‌تی و کاربردهای آن آشنا شده‌اند.

بر اساس اطلاعات درج‌شده در وب‌سایت پلی‌گان، این شبکه از بیش از ۳۷ هزار اپلیکیشن غیرمتمرکز پشتیبانی می‌کند و حدود ۱/۸ میلیارد دلار تراکنش پردازش‌شده دارد. به همین دلیل ادغام این دو شبکه می‌تواند به هر دو قابلیت‌های افزوده‌ای بدهد.»


رشد در روزهای افول


مجیک‌ادن در سال ۲۰۲۱ راه‌اندازی شد و بس از آن به‌سرعت محبوبیت یافت. این شرکت به‌تازگی اعلام کرده که به‌طور میانگین ماهانه ۱۰ میلیون کاربر دارد و حتی در زمان رکود هم روزانه بیش از ۲۰ هزار ان‌اف‌تی در بازار آن معامله می‌شود. لازم به ذکر است که مجیک‌ادن در ماه ژوئن موفق به جذب ۱۳۰ میلیون دلار سرمایه شد که ارزش آن را به ۱/۶ میلیارد دلار افزایش داد. همچنین تا به امروز سهم این پلتفرم از بازار معاملات ان‌اف‌تی بیش از ۲/۵ میلیارد دلار است.

هر چند بازار ان‌اف‌تی‌ها اخیراً صعودی نبوده و طبق داده‌های کریپتو اسلم، فروش کل ان‌اف‌تی از ماه آوریل به‌صورت مداوم کاهش یافته است، با این حال در ۳۰ روز گذشته شاهد رشد ۲۶ درصدی در فروش ان‌اف‌تی اتریوم بودیم. ولی در مورد ان‌اف‌تی سولانا این‌گونه نبود و فروش آن حدود ۲۰ درصد کاهش داشت. قابل توجه است که درست در همین زمان پلی‌گان عملکرد خوبی در فروش هر دو ان‌اف‌تی مذکور داشت. چنان که حجم فروش این دو ان‌اف‌تی در شبکه پلی‌گان ۷۱ درصد رشد کرد.

یین در ادامه اظهارات خود اشاره داشت: «به‌دنبال ادغام ما با پلی‌گان، از ماه آینده لانچ پد و بازار ما نیز فعال خواهند شد.»

لانچ پد کریپتویی به‌عنوان انکوباتورهای کریپتو نیز شناخته می‌شوند و پلتفرم‌هایی هستند که به پروژه‌های متمرکز بر وب ۳ اجازه می‌دهند تا در یک شبکه بلاکچین تعیین‌شده ایجاد شوند. در مورد مجیک‌ادن، لانچ پد بازار ان‌اف‌تی آن یک زنجیره متقاطع در سولانا، اتریوم یا هر دو است و طبق وب‌سایت آن مسئول ۹۰ درصد از کل حجم ان‌اف‌تی مبتنی بر سولاناست.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.