رمزارز
رسانه بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران

فشار خزانه‌داری آمریکا به میکردائو / تصمیم سخت برای دارندگان دای؛ دوری از دلار!

بعد از آنکه «رون‌کریستنسن» هم‌بنیان‌گذار میکردائو تصمیم به انتقال از رمزارز یو‌اس‌دی‌‌کوین به اتر گرفت، فعالان این حوزه دیدگاه‌های مختلفی بیان کردند. دائو بر خلاف غول‌های استیبل‌کوین مثل تتر و سیرکل، همان‌طور که از نام آن پیداست، غیرمتمرکز بوده و به همین خاطر تمامی تصمیم‌گیری‌های آن برای عموم آزاد است.


دو مشکل اصلی بر سر میکردائو


از آنجایی که یک‌سوم تمام رمزارز دای با یو‌اس‌دی‌کوین پشتیبانی می‌شود و مراکز صدور آن با احتمال فشار از سوی خزانه‌داری آمریکا مواجه هستند، دای در معرض خطر قرار دارد. مقامات میکردائو ابراز نگرانی کرده‌‌اند که احتمال تحریم قراردادهای هوشمند مبتنی بر پی‌اس‌جی وجود دارد که می‌تواند ارزش یو‌اس‌دی‌کوین را پایین بیاورد. اما انتقال یو‌اس‌دی‌کوین به اتر کار ساده‌ای نیست. برخی فعالان معتقدند که میکردائو برای تبدیل 3.5 میلیارد دلار یو‌اس‌دی‌کوین به اتر با دو مشکل مواجه است.

اولین مسئله پروتکل‌ها و دیگری تمایل این مجموعه برای این است که تا حد امکان از دلار آمریکا و مقررات آن به‌کلی مجزا شود. یکی از فعالان معتقد است که نمی‌توان فهمید اولویت پروتکل‌ها چیست؛ چراکه با دو بخش مجزا مواجه هستیم که با هم قابل مقایسه نیستند. ارزش دائو بیشتر با ارز فیات پشتیبانی می‌شود. بسیاری از سرمایه‌گذاران از دائو برای رسیدن به دلار درون‌زنجیره‌ای استفاده می‌کنند تا بتوانند در دنیای واقعی هم به آن دسترسی داشته باشند.


هکرها وارد می‌شوند؟


جدا کردن یو‌اس‌دی‌کوین از دای به معنای خداحافظی با دنیای واقعی است و مشخص نیست این مسئله چه چیزی را برای دارندگان توکن دای به همراه خواهد داشت. موضوع دیگر هم مسائل فنی انتقال حجم زیادی از یو‌اس‌دی‌‌کوین به اتر است. برخی فعالان نگران این هستند که خبر تبدیل این 3.5 میلیون دلار می‌تواند ریسک به همراه داشته و با حملاتی مواجه شود. گفته می‌شود که راه‌های بسیاری در چنین شرایطی وجود دارد که هکرها می‌تواند در این جابه‌جایی نفوذ کنند. در موارد شبیه به میکردائو، همه چشم‌ها به پروتکل مربوطه است تا قدم بعدی آن مشخص شود.

لینک کوتاه: https://ramzarzmedia.com/u9l9
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.