رمزارز
رسانه بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران

مدیرعامل رمزینکس مطرح کرد / کاربران در خصوص موضع نهادهای قانونی نسبت به ارزهای دیجیتال مطمئن نیستند

ماجرای هک صرافی کوینکس به عنوان یکی از پرکاربردترین صرافی‌های رمزارزی خارجی در میان کاربران ایرانی، دوباره این بحث را در میان کامیونیتی، نهادها و صنعت رمزارز ایران مطرح کرد که چرا برخی از کاربران با وجود ریسک‌های متعدد، همچنان در صرافی‌های خارجی فعالیت می‌کنند و اساساً حلقه گمشده در جذب اعتماد این کاربران برای فعالیت در پلتفرم‌های رمزارزی داخلی چیست. در همین راستا در رسانه «رمزارز» با محمد حکیمی، مدیرعامل صرافی ارز دیجیتال رمزینکس گفت‌وگو داشتیم و از او در خصوص چالش‌های کاربران برای فعالیت در پلتفرم‌های خارجی، همچنین چالش‌های اعتماد به صرافی‌های داخلی و نقش رگولاتور، صرافی‌های داخلی و اکوسیستم برای توسعه فعالیت کاربران در پلتفرم‌های داخلی پرسیدیم.


پیش‌فرض برخی کاربران این است که بدون هیچ دلیلی صرافی خارجی را به محصول ایرانی ترجیح می‌دهند


محمد حکیمی، مدیرعامل رمزینکس معتقد است که احراز هویت، فیلتر شدن وب‌سایت اکسچنج خارجی و همچنین محدودیت‌هایی که ویژه ایرانی‌هاست، از مهم‌ترین چالش‌های کاربران ایرانی برای فعالیت در صرافی‌های خارجی است که گاه منجر به بلوکه شدن دارایی و از دست رفتن آن می‌شود و اغلب امکانی برای پیگیری آن وجود ندارد.

حکیمی در پاسخ به اینکه چرا کاربران با وجود همه محدودیت‌ها، باز هم در صرافی‌های خارجی فعالیت می‌کنند و اساساً این پلتفرم‌ها چه تفاوتی با صرافی‌های داخلی دارند عنوان کرد: «برخی ذهنیت‌هایی که به طور کلی در مورد محصول ایرانی نسبت به محصول خارجی وجود دارد، در مورد صرافی‌های ارز دیجیتال هم صدق می‌کند.»

به گفته مدیرعامل رمزینکس، احتمالاً به صورت پیش‌فرض برای عده‌ای از کاربران بدون داشتن هیچ‌گونه اطلاعات دیگر، یک صرافی خارجی به یک صرافی ایرانی ارجحیت دارد.

حکیمی در ادامه در خصوص علت بی‌اعتمادی کاربران به صرافی‌های داخلی گفت: «نکته بعدی نبود شفافیت رگولاتوری است که کاربران در خصوص موضع نهادهای قانونی نسبت به ارزهای دیجیتال مطمئن نیستند.»

مدیرعامل رمزینکس عقیده دارد در مورد تفاوت‌های صرافی‌های ایرانی و خارجی باید پارامترهای مختلف را مورد به مورد بررسی کرد. او ادامه داد: «طیف وسیعی از خدمات و قابلیت‌ها در صرافی‌های داخلی نیز ارائه می‌شود، با این حال به صورت کلی نمی‌توان گزاره‌ای در خصوص تمایزها بیان کرد.»


پذیرش یک صرافی ارز دیجیتال به عنوان یک نهاد مالی رسمی تحت حمایت قانون یکی از راهکارهای جلب اعتماد کاربران است


مدیرعامل رمزینکس در خصوص حلقه‌ گمشده برای اعتماد کاربران به صرافی رمزارز داخلی عنوان کرد: «صرافی‌های داخلی به طور همزمان توسط دولت و نهادهای مالی تهدید می‌شوند و همچنان باید اعتماد کاربر رمزارزی را جلب کنند و این کار بسیار سختی است. در حداقل‌ترین حالت اگر سیگنال‌های منفی از سمت مدیران دولتی علیه صرافی‌های ایرانی صادر نشود، مفید فایده خواهد بود.»

مدیرعامل رمزینکس در خصوص جلب اعتماد کاربران به پلتفرم‌های داخلی ادامه داد: «گام بعدی، پذیرش یک صرافی ارز دیجیتال به عنوان یک نهاد مالی رسمی تحت حمایت قانون است.»

حکیمی در پاسخ به اینکه نقش رگولاتوری در خصوص پیشگیری از مشکلات کاربران ایرانی در بحران‌هایی مثل هک صرافی کوینکس چیست عنوان کرد: «رگولاتور نمی‌تواند از بحران‌های مشابه در مورد صرافی‌های خارجی پیشگیری کند. با کمک به رشد و حمایت از صرافی‌های ایرانی و شفافیت فضا می‌تواند تبعات هک صرافی‌های خارجی نسبت به کاربران ایرانی را کاهش دهد.»


زمین بازی اکوسیستم جهت کاهش ریسک حضور در پلتفرم‌های خارجی، محدود است


مدیرعامل رمزینکس در خصوص نقش اکوسیستم و کسب‌وکارهای رمزارزی در جهت کاهش ریسک ناشی از حضور در صرافی خارجی عقیده دارد که اکوسیستم و کسب‌وکارهای رمزارزی ایرانی زمین بازی محدودی در کنترل ریسک ناشی از حضور کاربران در صرافی ‌های خارجی دارند.

او در این خصوص گفت: «کاربری که از صرافی‌های خارجی استفاده می‌کند،‌ تنها ارتباطی که با صرافی‌های ایرانی دارد انتقالات ارز دیجیتال خود از صرافی ایرانی به صرافی خارجی یا بالعکس است. هم‌اکنون اقداماتی چون تغییر دوره‌ای هات‌ولت و تغییر آدرس واریز در صرافی ایرانی برای کاربر انجام می‌شود که تا حدودی کمک‌کننده است،‌ ولی این موضوع به شیوه مشخصی به جلوگیری از وقایع مشابه هک کوینکس کمکی نمی‌کند.»

لینک کوتاه: https://ramzarzmedia.com/bwh0
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.