رمزارز
رسانه بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران

نگاهی به حضور امین درج خاورمیانه در پانزدهمین نمایشگاه صنعت مالی / کیف پول سخت‌افزاری با قابلیت ردیابی‌ناپذیری

شرکت امین درج خاورمیانه، تولیدکننده کیف‌ پول‌های سخت‌افزاری رمزارز در ایران است. این شرکت، یکی از معدود کسب‌وکارهای مرتبط با بلاکچین و رمزارز است که در پانزدهمین دوره از نمایشگاه بین‌المللی صنعت مالی حضور دارد.

به همین بهانه در رسانه رمزارز، با مریم سادات بهبهانی، مدیرعامل این شرکت گفتگو کردیم تا با روند شکل‌گیری فعالیت درج، محصولات و چشم‌انداز آن در بازار ایران آشنا شویم.

امین درج خاورمیانه
مریم بهبهانی، مدیرعامل امین درج خاورمیانه

شکل‌گیری امین درج خاورمیانه و معرفی اولین کیف پول سخت‌افزاری


شرکت امین درج خاورمیانه در سال ۱۳۹۷ و با حضور سینا کلانی به عنوان هم‌بنیان‌گذار، با گسترش محبوبیت رمزارزها در دنیا و ایران با هدف برقراری زیرساختی امن و ارزان با پشتیبانی برای کاربران دنیای رمزارز در ایران تاسیس شد و اولین محصول خود را در نمایشگاه الکامپ همان سال، معرفی کرد.

این محصول معرفی‌شده تحت عنوان کیف پول درج، دستگاهی کوچک است که از طریق یو‌اس‌بی به کامپیوتر متصل می‌شود و به کاربران این امکان را می‌دهد تا رمزارزهای خود را به صورت آفلاین ذخیره‌سازی کرده و در برابر خطرات هک در فضای آنلاین، در امان باشند.

مریم بهبانی، مدیرعامل امین درج خاورمیانه در خصوص شکل‌گیری این کسب‌وکار به رسانه رمزارز گفت: «رونمایی از اولین محصول ما تحت عنوان کیف پول درج وان در سال ۱۳۹۷ و طی نمایشگاه الکامپ صورت گرفت. پس از آن فروش گسترده خود را در سال ۱۳۹۹ آغاز کردیم و تا به حال فروشی بالغ بر ۵۰۰۰ کیف پول سخت‌افزاری رمزارز داشتیم».

بهبهانی ادامه داد: «در سال ۱۴۰۰، دو مدل کیف پول سخت‌افزاری وان پلاس و مدل تی را به بازار عرضه کرده و فروش آن را در سال ۱۴۰۱ آغاز کردیم».

امین درج خاورمیانه
سینا کلانی، هم‌بنیان‌گذار امین درج خاورمیانه

تکنولوژی و مجوزهای مرتبط با کیف پول سخت‌افزاری درج


به گفته مدیر عامل امین درج خاورمیانه کیف پول درج مطابق با استانداردهای بین‌المللی بوده و دارای تاییدیه‌های فنی لازم از انجمن بلاکچین و تنها کیف پول سخت‌افزاری ایرانی است. او تاکید کرد که این محصول، آزمایش‌های لازم مربوط به صنایع انفورماتیک را با موفقیت گذرانده است و مجوز تولید آن زیر نظر وزارت صمت اخذ شده است.

کیف‌پول‌های سخت‌افزاری درج بر مبنای فناوری زیرساخت متن‌باز تزور، توسعه پیدا کرده‌است و از شبکه‌های بلاکچینی مختلف از جمله بیت‌کوین، اتریوم، بایننس و کاردانو پشتیبانی می‌کند. این کیف‌پول‌ها محدودیت حافظه ندارند و می‌توان بیش از ۱۲۰۰ نوع توکن و رمزارز مختلف را در آن‌ها نگهداری کرد.

امین درج خاورمیانه

مزیت‌های رقابتی کیف پول درج


بهبهانی، در خصوص مزیت‌های کیف پول سخت‌افزاری درج به رسانه رمزارز گفت: «خدمات پشتیبانی فارسی، گارانتی سخت‌افزاری بدون قید و شرط مادام‌العمر و آموزش تخصصی در حوزه استفاده از کیف پول و حفظ امنیت رمزارزها از مزیت‌هایی‌ست که در کنار محصولات خود به کاربران ارائه می‌دهیم».

مدیرعامل امین درج خاورمیانه تاکید کرد تا یک سال پس از ایجاد مشکل، دستگاه کیف پول سخت‌افزاری به صورت کامل تعویض می‌شود و پس از آن تا پنج سال نیز دارای خدمات پس از فروش است.

مریم بهبهانی در خصوص مزیت‌های کیف پول درج نسبت به نمونه‌های مشابه خارجی به رسانه رمزارز گفت: «قیمت رقابتی نسبت به سایر محصولات خارجی موجود در بازار، یکی از مزیت‌های درج است. همچنین این کیف پول‌های رمزارزی غیرقابل ردیابی هستند و دولت‌ها و کشورها نمی‌توانند آن را رصد کنند».

به گفته مدیرعامل درج، این کیف پول‌ها به صورت مرتب در هر پانزده دقیقه، آی‌پی کاربر را تغییر می‌دهد تا قابل رصد نباشد و این مساله موجب عدم بلوکه شدن سرمایه توسط صرافی‌هایی می‌شود که ایران را در لیست تحریم خدمات خود قرار داده‌اند.

امین درج خاورمیانه

برنامه‌های بازاریابی و توسعه بازار درج


این کسب‌وکار به صورت B2C فعالیت می‌کند اما در نظر دارد به مرور به سمت B2B رفته و با صرافی‌های داخلی همکاری داشته باشد.

بهبهانی تاکید کرد که مدرس‌های ارزهای دیجیتال و صاحبان ماینر، از مهمه‌ترین مشتریان کیف پول درج است. او ادامه داد: «صرافی‌های رمزارزی تمایل دارند که دارایی کاربران در پلتفرم و حساب‌های خودشان حفظ شود و به همین منظور کسب‌وکار ما را به نوعی رقیب خود می‌دانند، با این حال می‌توانند از مشتریان ما نیز باشند و همکاری‌های متفاوتی تعریف کنیم».

مدیرعامل درج تاکید کرد که تا به حال در حال توسعه محصول بوده و برنامه گسترده‌ای برای بازاریابی محصولات نداشته‌اند و مدرس‌ها و اینفلوئنسرهای حوزه ارز دیجیتال، از مهم‌ترین کانال‌های فروش این محصولات بوده است. با این حال او تاکید کرد: «در نظر داریم در سال آینده، برنامه وسیعی برای مارکتینگ داشته باشیم و به بازار صادراتی نیز متصل شویم».

او تاکید کرد که کیف‌ پول‌ درج، همگام با تکنولوژی روز دنیا اما با قیمتی بسیار به‌صرفه‌تر در دسترس است و به همین علت محصول مناسبی برای ورود به بازارهای خارجی است.

امین درج خاورمیانه

پانزدهمین دوره از نمایشگاه بین‌المللی صنعت مالی با محوریت بورس، بانک و بیمه کار خود را از ۱۶ خرداد آغاز کرده و تا ۱۹ خرداد در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران ادامه دارد.

لینک کوتاه: https://ramzarzmedia.com/o2bb
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.