رمزارز
رسانه بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران

وزیر امور اقتصادی و دارایی در افتتاحیه نمایشگاه صنعت مالی مطرح کرد / رمزارزها در برنامه هفتم تعیین تکلیف می‌شوند

احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی در حاشیه افتتاحیه پانزدهمین نمایشگاه صنعت مالی ضمن اشاره به موضوع رمزارزها در برنامه هفتم، مطرح کرد که با توجه به شرایط کشور، دولت به دنبال استفاده از رمزارز در تجارت خارجی است.

خاندوزی در این مراسم اظهار کرد: «از ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم بر استفاده از ظرفیت‌های رمزارزها به شکل قانونی برای کمک به شرایط تجاری کشور اصرار داشتیم و متنی نیز با همکاری سایر اعضا به طور مشخص بانک مرکزی و وزارت نیرو در حوزه تولید رمزارزها و دستگاه‌های مبادله رمزارزها تهیه کردیم که در دست تصویب اعضای هیات دولت قرار دارد».

خاندوزی مطرح کرد: «امیدواریم با تصویب این متن در خصوص تولید و مبادله رمزارزها، گامی در جهت استفاده از رمزارزها برداریم و یکی از محورهای برنامه هفتم توسعه تعیین تکلیف رمزارزها است».

وزیر امور اقتصادی و دارایی اضافه کرد: «برای ایجاد توسعه و رشد اقتصادی از ابزارهای مالی جدید ازجمله ارزهای دیجیتال استفاده می‌کنیم و توسعه آن در دستورکار قرار می‌گیرد».

این درحالی مطرح می‌شود که در لایحه برنامه هفتم توسعه، یک بند به دارایی‌های دیجیتال اختصاص پیدا کرده است. در بند «ج» این ماده از برنامه هفتم توسعه، بانک‌ها، موسسات مالی و اعتباری، صندوق‌های مالی و سازمان بورس و اوراق بهادار موظف شده‌اند که نسبت به پذیرش دارایی‌های نامشهود قابل تبادل در بازار، در فرایندهای اعتبارسنجی وثیقه‌گذاری ضمانت و پذیره‌نویسی اقدام کنند.

لینک کوتاه: https://ramzarzmedia.com/q8fk
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.