رئیس کل سازمان امور مالیاتی مطرح کرد / اگر در دارایی‌های دیجیتال کسب درآمد صورت بگیرد، حتماً از آن مالیات اخذ می‌شود

محمدهادی سبحانیان، رئیس کل سازمان امور مالیاتی بیان کرد اگر دارایی‌های دیجیتال منجر به کسب درآمد شوند، آن درآمد مشمول مالیات خواهد بود. با این حال او تاکید کرد باید رویکردی مبتنی بر شفافیت از سمت نهادها اتخاذ شود تا این دست فعالیت‌ها، زیرزمینی نشوند.

سبحانیان، رئیس کل سازمان امور مالیاتی در گفتگوی اختصاصی با کارخانه نوآوری رسانه راه‌کار، درباره نگاه سازمان امور مالیاتی به دارایی‌های دیجیتال توضیح داد: «ابتدا باید اجازه داده شود تا از ظرفیت‌های جدید همچون بلاکچین و رمزارزها مبتنی بر نظام حقوقی و قانونی استفاده شود و نگذاریم این ظرفیت‌ها که می‌توانند نظارت‌پذیر و شفاف شوند، از نظارت حاکمیت خارج و به‌صورت زیرزمینی انجام شوند».

او در ادامه با بیان اینکه نظام مالیاتی مبتنی بر قانون و آن چیزی که قانون تعیین کند، با دارایی‌های دیجیتال برخورد خواهد کرد، گفت: «به‌ عبارت‌ دیگر، همانند هر دارایی دیگری اگر در دارایی‌های دیجیتال نیز کسب درآمد صورت بگیرد حتماً از آن درآمد، مالیات اخذ می‌شود، اما رویکرد سازمان امور مالیاتی و سایر نهادها باید شفافیت در این حوزه باشد نه‌اینکه این فعالیت‌ها به زیرزمینی شدن سوق پیدا کنند».

این در حالی‌ست که در دهم خردادماه، اولین نشست هم‌اندیشی رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی با شرکت‌های دانش‌بنیان و متخصصین حوزه هوشمندسازی نظام مالیاتی برگزار شد و در این جلسه، فعالان حوزه رمزارزها و دارایی‌های دیجیتال با بیان اینکه هنوز تعریف شفافی از دارایی دیجیتال در قانون وجود ندارد، به رویکرد احذ مالیات از این حوزه، انتقاد کردند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.