رمزارز
رسانه بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران

الزام وزارت صمت برای ماینرها / طرح فوری ثبت دستگاه‌های استخراج رمزارز در سامانه جامع تجارت 

بر اساس اعلام علی بابک‌نیا، رئیس کارگروه استخراج رمز ارز انجمن بلاکچین، تا پایان ۳۰ خرداد سال جاری، کلیه دستگاه‌های استخراج رمزارز ملزم به ثبت دستگاه‌های ماینر خود در سامانه جامع تجارت و دریافت شناسه کالا و کد رهگیری کالا هستند.

بابک‌نیا طی یک پست در صفحه اینستاگرام خود اعلام کرد که دهم خرداد جلسه‌ای با موضوع ثبت دستگاه‌های استخر‌اج ارز دیجیتال با حضور کارشناسان حقوقی نهاد نظارتی و کارشناسان دفتر فناوری وزارت صمت، انجمن فناوران زنجیره بلوک و نصر برگزار شد.

استخراج رمزارز
تصویر منتشرشده در صفحه علی بابک‌نیا، رئیس کارگروه استخراج رمز ارز انجمن بلاکچین

براساس این طرح و طبق تبصره ۴ ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ثبت دستگاه‌های ماینینگ در سامانه جامع و اخذ شناسه کالا و کد رهگیری تا سی خرداد الزامی است.

 این طرح شامل تمام افرادی است که اقدام به خریدو‌فروش، استفاده یا نگهداری در انبار و یا واردات و تولید دستگاه‌های استخراج کرده‌اند.

بر اساس اعلام رئیس کارگروه استخراج رمزارز انجمن بلاکچین ایران، سالم یا خراب‌بودن دستگاه‌های ماینر برای ثبت در سامانه تجارت اهمیتی ندارد. بر اساس این طرح، با افرادی که طی این مدت اقدام به ثبت اطلاعات دستگاه استخراج خود نکنند، برخورد خواهد شد.

ضمناً دستگاه‌هایی که قبل از اسفند سال ۱۴۰۰ به قبل نیز تهیه شده‌اند هم باید در سامانه ثبت بشوند و مدارک مثبته خود را در زمان درخواست توسط نهادهای نظارتی نگه دارند ولی با این تفاوت که فرایند انتقال از فروشنده به خریدار(مالک فعلی) نیاز ندارد.

قابل ذکر است که در تاریخ ششم اردیبهشت سال جاری، بخشنامه‌ای از سمت گمرک ایران ابلاغ شد و طی آن درج شماره سریال دستگاه‌های استخراج رمزارز اجباری شد. موضوع قابل رهگیری بودن استخراج‌کنندگان رمزارز، در انتهای سال ۱۴۰۱ برای اولین بار مطرح شد؛ بر اساس مصوبه وزارت نیرو، تمام صاحبان دستگاه‌های ماینتر ملزم شدند از سال ۱۴۰۲، نام مالک و مکان استقرار دستگاه‌ها را به سامانه جامع تجارت وزارت صمت اعلام کنند. اطلاعات هر ماینر برای وزارت نیرو، پلیس امنیت اقتصادی و سایر دستگاه‌های ذی‌نفع با مجوز وزارت صمت رویت‌پذیر خواهد شد.

لینک کوتاه: https://ramzarzmedia.com/6bii
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.