رمزارز
رسانه بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران

رئیس کميسيون اقتصادی مجلس مطرح کرد / اخذ مالیات از معاملات رمزارزها، توسط شورای نگهبان رد خواهد شد

محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، در جریان گفت‌وگویی درباره ارزهای دیجیتال در رادیو اقتصاد، به طرح اخیر مجلس برای اخذ مالیات از معاملات ارزهای دیجیتال تحت عنوان طرح «مالیات بر عایدی سرمایه» اشاره کرد و گفت: «تا زمانی که تعاریف محتوایی را در یک قانون اصلی و مادر حل نکنیم، شورای نگهبان هرگونه اشاره به رمزارزها را عنوان پایه بحث از دستور کار خارج می‌کند و تایید نخواهد کرد».

پورابراهیمی در این برنامه با تاکید بر اینکه هنوز اجماعی بر سر تعریف رمزارزها در قوانین و لوایح کشور وجود ندارد، ادامه داد: «بنابراین اشاره به عبارت رمزارزها در طرح مالیـات بر عایدی سرمایه و سایر طرح‌های مربوطه هم منوط به اصل موضوع است. لذا از این بابت نباید هیچ‌ نگرانی‌ای داشت».


طرح مالیات بر عایدی سرمایه


طرح مالـیات بر عایدی سرمایه یا طرح مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی در روز ۱۱ اردیبهشت در صحن علنی مجلس مطرح و بررسی شد. این قانون انتقال تمام دارایی‌های سرمایه‌ای حتی رمزارزها را مشمول دریافت مالـیات می‌کند. طبق تبصره ۸ و در صورت تصویب این ماده، آیین‌نامه اجرایی نحوه دریافت این مالیـات بر دارایی‌های دیجیتال، تا شش ماه دیگر با همکاری بانک مرکزی تنظیم می‌شود و به تصویب هیئت وزیران می‌رسد.

مطرح شدن این موضوع در مجلس شورای اسلامی در حالی صورت می‌گیرد که هنوز در رگولاتوری کشور ما، رمزارز به عنوان دارایی به رسمیت شناخته نشده است و بانک مرکزی بارها اعلام کرده است که ریسک خرید رمزارز برعهده دارندگان رمزارز است.

قابل ذکر است که طرح مالیات بر عایدی سرمایه مجلس، هنوز نظر شورای نگهبان را دریافت نکرده است.

لینک کوتاه: https://ramzarzmedia.com/dl3i
2 نظرات
  1. […] رئیس کميسيون اقتصادی مجلس مطرح کرد / اخذ مالیات از معام… […]

  2. […] پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در جریان یک برنامه رادیویی در خصوص رگولاتوری ارزهای دیجیتال در ایران اعلام کرده […]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.