رمزارز
رسانه بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران

نهنگ اتریوم بعد از ۸ سال بیدار شد / جابه‌جایی ۷۹۹۹ اتر در یک دقیقه

بر اساس داده‌های سرویس تجزیه و تحلیل بلاکچین Lookonchain، یک کیف پول متعلق به نهنگ اتریوم که از سال ۲۰۱۵ به مدت ۸ سال غیر فعال بود، در روز ۲۷ می، تراکنشی به مبلغ بیش از ۱۴.۸ میلیون دلار انجام داد.

این کیف پول در سال ۲۰۱۵ بابت هر اتر ICO (عرضه اولیه توکن) حدود ۰.۳۱ دلار معادل ۲۵۰۰ دلار هزینه کرده بود و حالا طی یک تراکنش، ۷۹۹۹ اتر را به کیف پول جدیدی منتقل کرده و درواقع ۵۹۱ هزار درصد سود را تجربه کرده است.

این کیف پول برای شروع فعالیت خود، در ابتدا و به صورت احتیاطی، یک اتر به کیف پول جدید منتقل کرد و پس از آن بعد از یک دقیقه، تراکنش ۷۹۹۹اتریومی خود را انجام داد.

نهنگ اتریوم
تراکنش‌های کیف پول مورد نظر

به دنبال انتشار این خبر، گمانه‌زنی‌های مختلفی در کامیونیتی این ارز دیجیتال ایجاد شده است. برخی از کاربران به طنز گفته‌اند که احتمالا صاحب این کیف پول دیجیتال تا به الان زندان بوده و به تازگی آزاد شده است. برخی دیگر هم با اشاره به سیستم بازیابی لجر، معتقدند این کاربر در حال انتقال وجوه از یک کیف پول سخت‌افزاری قدیمی است.

ICO یا همان عرضه اولیه اتریوم در دو مرحله اولیه رخ داد: مرحله اول پیش‌فروش آن بین ۲۲ جولای و ۲ سپتامبر ۲۰۱۴ بود و با فروش توکن‌های اتریوم به سرمایه‌گذاران جدید ۱۸ میلیون دلار جمع‌آوری شد. در آن زمان نرخ تبدیل ارز برای پیش‌فروش به ازای هر ۱ بیت‌کوین ۲۰۰۰ اتریوم بود.

مرحله دوم ارائه اتریوم، در زمان راه‌اندازی رسمی شبکه بلاکچین اتریوم بود که در ۳۰ جولای ۲۰۱۵ اتفاق افتاد. درواقع برخی از سرمایه‌گذاران بیش از یک سال منتظر ماندند تا بتوانند اتریوم خود را بازخرید کرده و از آن استفاده کنند.

کیف پول‌های دیجیتال غیرفعال با مبالغ هنگفت رمزارز می‌توانند به دلایل مختلفی فعال شوند؛ هک شدن کیف پول و یا بازیابی کلید خصوصی فراموش‌شده توسط مالک، از دلایل فعال شدن ناگهانی کیف‌ها پس از مدت طولانی است.

این تنها کیف پول نهنگ اتریوم دوران ICO نیست که در ماه‌های اخیر دوباره بیدار شده است؛ در ۲۴ آوریل، کیف پول دیگری که اولین تراکنش خود را ۸ سال پیش انجام داده بود، ۲۳۶۰ اتریوم را منتقل کرد.

علاوه بر این در ۵ مارس، کیف پول اتریوم دیگری پس از پنج سال غیرفعال ماندن، ۱۰۲۲۶ اتریوم را به آدرس کیف پول جدید منتقل کرد.

لینک کوتاه: https://ramzarzmedia.com/pffp
منبع کوین‌تلگراف
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.