همکاری بایننس با قانون‌گذاران آمریکا / توقیف ۴.۴ میلیون دلار از دارایی‌های دیجیتال کره شمالی

صرافی رمزارزی بایننس طی اطلاعیه‌ای در صفحه توییتر خود، در ۲۵ می اعلام کرد که در توقیف دارایی‌های دیجیتال مرتبط با کشور کرده شمالی، به مقامات قانون‌گذار ایالات متحده کمک کرده است.

بایننس در این توییت نوشت: «ما مفتخریم که در توقیف ۴.۴ میلیون دلار دارایی دیجیتال مرتبط با کره شمالی، با مقامات قانون‌گذار ایالات متحده آمریکا همکاری داشته‌ایم». بایننس ادامه داد: «ما بیش از یک سال پیش، با رعایت ضمانت‌های قانونی و با همکاری مجریان قانون، اقداماتی پیشگیرانه علیه حساب‌های مرتبط با این نهادها و افرادشان انجام دادیم».

کره شمالی

به گزارش کوین‌تلگراف، این صرافی رمزارزی اعلام کرده‌است که برای نظارت بر رفتار کاربران مخرب در این پلتفرم، به طور مستمر با مجریان قانون همکاری می‌کند.

طبق این اطلاعیه، تیم تحقیقات بایننس با همکاری مقامات آمریکایی در دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا، تلاش کرده است تا مانع فعالیت‌های چهار نهاد تحریم‌شده مرتبط با کشور کرده شمالی شود. این نهادها عبارتند از شرکت فناوری اطلاعات چینیونگ، دانشگاه اتوماسیون پیونگ‌یانگ، مرکز تحقیقات ۱۱۰ و دفتر اکتشافات فنی کره شمالی.

 این چهار نهاد و یک فرد با هدف حمایت از دولت کره شمالی به فعالیت‌ها و جرایم سایبری مشغول بوده‌اند.

طبق گفته مقامات دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا، شرکت فناوری اطلاعات چینیونگ هزاران کارمند فعال در سراسر جهان دارد و این کارمندان موظف هستند تا برای برنامه‌های تولید سلاح‌های کشتار جمعی و موشک‌های بالستیک، درآمد جذب کنند. به گفته این نهاد، کارمندان چینیونگ، از هویت‌های جعلی یا دزدی استفاده می‌کردند و درآمدها را از طریق رمزارز به کره شمالی انتقال می‌دادند.

منبع کوین‌تلگراف
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.