رمزارز
رسانه بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران

کینگ مانی پای میز محاکمه دادگاه / ۸ متهم و ۵۰۰۰ شاکی و مالباخته

رئیس کل دادگستری استان تهران خبر از برگزاری محاکمه متهمان پرونده کینگ مانی در روز چهارشنبه، ۳ خرداد داد. کینگ مانی یکی از پرسروصداترین پروژه‌های کلاهبرداری رمزارزی در ایران است که ۵۰۰۰ مالباخته دارد.

علی القاصی‌مهر، رئیس کل دادگستری استان تهران درباره این پرونده کثیرالشاکی گفت: « این پرونده به صورت ویژه تحت رسیدگی قضائی قرار دارد و با ارجاع این پرونده به مجتمع قضائی ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی، جلسات دادگاه به زودی آغاز خواهد شد».

به گفته القاصی‌مهر، تعداد شاکیان و مالباختگان این کلاهبرداری حدود پنج هزار نفر است و نخستین جلسه دادگاه آن، روزم سوم خرداد در شعبه دوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی توسط هیئت قضایی این شعبه برگزار خواهد شد.

او با اشاره به دستور ریاست قوه قضاییه مبنی بر تسریع در تعیین تکلیف پرونده‌های کثیرالشاکی و مهم ادامه داد: «اهتمام لازم برای انجام تحقیقات و صدور کیفرخواست مربوطه و ارسال پرونده برای رسیدگی در دادگاه انجام شده است و دادگستری کل استان تهران رسیدگی به پرونده‌هایی از این دست را تا حصول نتیجه نهایی و وصول مطالبات مالباختگان، با جدیت دنبال خواهد کرد».

نماینده رئیس قوه قضائیه نیز در شورای عالی مقابله و پیشگیری از جرایم پولشویی و تامین مالی تروریسم گفت: «این پرونده تاکنون هشت متهم داشته که در جلسه دادگاه با حضور شکات و مالباختگان پای میز محاکمه دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی خواهند نشست».

بر اساس این گزارش، کیفرخواست پرونده موسوم به کینگ مانی با عنوان اتهامی «اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور» صادر شده است و شکات آن از نقاط مختلف کشور هستند.

کینگ مانی در واقع رمزارز ابداعی است که شرکت «بادران گستر» اعضایش را به خرید آن دعوت کرده و در نهایت  با شکایت هزاران مال‌  ‌باخته و از دست رفتن سرمایه‌شان پای این پرونده و روسای شرکت را به میز قضا و بازداشت کشاند.

لینک کوتاه: https://ramzarzmedia.com/tst7
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.