رمزارز
رسانه بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران

رگولاتوری کسب‌وکارها در هنگ‌کنگ / ارائه خدمات صرافی‌های رمزارزی به سرمایه‌گذاران خرد مجاز می‌شود

کمیسیون اوراق بهادار و آتی (SFC) اعلام کرد که برنامه‌های جدیدی را برای امکان دسترسی سرمایه‌گذاران خرد به پلتفرم‌های دارایی‌ دیجیتال طراحی و تدوین کرده است.

کمیسیون اوراق بهادار و آتی (SFC) در هنگ‌کنگ اعلام کرد که به زودی به صرافی‌های رمزارزی و پلتفرم‌های مجاز، اجازه می‌دهد تا به سرمایه‌گذاران خرد این حوزه، خدمات ارائه دهند.

کمیسیون اوراق بهادار و آتی در اطلاعیه‌ای در تاریخ ۲۳ مه به عنوان رگولاتور اعلام کرد که اپراتورهای پلتفرم های معاملات دارایی دیجیتال که مایل به پیروی از دستورالعمل‌های پیشنهادی SFC  هستند، می‌توانند برای دریافت مجوز، درخواست خود را ثبت کنند.

این دستورالعمل‌های لازم‌الاجرا برای پلتفرم‌های مبادلات دارایی دیجیتال، شامل الزامات ایمنی نگهداری دارایی و سرمایه، تفکیک دارایی‌های مشتری و استانداردهای امنیت سایبری است.

در حالی که دستورالعمل‌های ذکرشده از ژوئن ۲۰۲۳ لازم‌الاجرا می‌شوند، کمیسیون اوراق بهادار و آتی هنگ‌کنگ هنوز هیچ پلتفرم مبادله دارایی دیجیتال و صرافی رمزارزی را برای ارائه خدمات به سرمایه‌گذاران خرد تایید نکرده است. این درحالی است که طبق اعلامیه کمیسیون اوراق بهادار و آتی، در حین دوره تدوین این دستورالعمل‌، ۱۵۲ کسب‌وکار رمزارزی درخواست اخذ مجوز را به صورت کتبی به این نهاد رگولاتوری اعلام کرده‌اند.

علاوه بر این، کمیسیون اوراق بهادار و آتی خاطر نشان کرد که اقداماتی جدی را برای اطمینان از امنیت سرمایه‌گذاران خرد اجرا خواهد کرد. به گفته این نهاد، اقدامات جدی شامل نظارت جدی بر فعالیت کسب‌وکارها، حفظ ثبات در طول فرآیند ورود و بررسی دقیق نشانه‌ها، همراه با معیارهای پذیرش و افشا خواهد بود.

هنگ‌کنگ به تازگی رویکردی پیشرو و مترقی در خصوص ارزهای دیجیتال و فعالیت کسب‌وکار بلاکچینی در این منطقه را اتخاذ کرده است؛ تا جایی که در ماه آوریل ۲۰۲۳، اداره پولی هنگ‌کنگ به عنوان نهاد وابسته به بانک مرکزی و رگولاتور این منطقه، از بانک‌ها خواست تا ارائه خدمات به شرکت‌های رمزارزی که هنوز مجوز خود را کسب نکرده‌اند، تسهیل کند.

این ناحیه همچنین به طور فعال، اقدام به جذب کسب‌وکارهای رمزارزی کرده‌است. البته هنگ‌کنگ در این مسیر از حمایت دولت چین نیز برخوردار است؛ بانک‌های وابسته به چین که در هنگ‌کنگ مستقر هستند، موظف شده‌اند که شرکت‌های رمزارزی را پذیرش کنند. بانک دولتی کامیونیکیشن و بانک ZA از نمونه بانک‌های چینی فعال در این حوزه هستند.

لینک کوتاه: https://ramzarzmedia.com/nzy2
منبع کوین‌تلگراف
1 نظر
  1. […] طی هفته گذشته، کمیسیون اوراق بهادار و آتی هنگ‌کنگ، آیین‌نامه‌ای جدید را برای مبادله رمزارزها ابلاغ کرد. طی این ابلاغیه، از […]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.