رمزارز
رسانه بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران

متامسک تکذیب کرد / دریافت مالیات از رمزارزها شایعه و ناشی از خوانش اشتباه شرایط خدمات است

اخیرا کاربران متامسک در شبکه‌های اجتماعی، نگرانی‌های مبنی بر دریافت مالیات از تراکنش‌های رمزارزی در توسط این کیف پول را مطرح کرده‌اند؛ با این حال متامسک این شایعات را تکذیب کرده و اعلام کرده است که شبهه ایجادشده ناشی از برداشتی اشتباه از شرایط استفاده درج‌شده در سایت این شرکت است.

در روز ۲۱ مه، برخی از کاربران متامسک متوجه بندی در شرایط استفاده از متامسک شدند که در آن ذکر شده بود: «شرکت در صورت لزوم، حق کسر مالیات را برای خود محفوظ می‌دارد». این کاربران معتقد بودند که این بند مربوط به مالیات بر درآمد کاربران و تراکنش‌های رمزارزی آن‌هاست.

این اظهار نظرها مورد توجه افراد بیشتری قرار گرفت؛ تا جایی‌که به اولین رتبه در بخش ارزهای دیجیتال سایت Reddit رسید و بیش از ۵۰۰ رای مثبت و ۶۰۰ رای منفی از سمت کاربران را به خود اختصاص داد.

کاربران با تکیه بر این بند مربوط به مالیات ادعا کردند که متامسک همان مسیر Ledger را طی می‌کند و از این بابت به متامسک انتقاد داشتند.

کانسنسیز (ConsenSys) شرکت مادر و توسعه‌دهنده کیف پول متامـسک در ۲۲ مه به ۲۷۰۰۰۰ دنبال‌کننده توییتر خود اطلاع داد که این شایعات، نادرست هستند و ناشی از برداشت اشتباه از شرایط خدمات به علت پیچیده بودن زبان حقوقی است. این شرکت تاکید کرده است که متامسک هیچ مالیاتی از تراکنش‌های رمزارزی دریافت نمی‌کند و همچنین هیچ تغییر جدیدی در شرایط استفاده از خدمات این کیف پول دیجیتال، ایجاد نشده است.

کانسنسیز همچنین تصریح کرد که بخش مالیات و شرایط خدمات آن در متامسک، منحصر به محصولات و طرح‌های پولی است و هیچ ارتباطی با تراکنش ارزهای دیجیتال در این کیف پول ندارد.

کانسنسیز در یک رشته توییت تاکید کرده‌است که شایعات مطرح‌شده، ناشی از پیچیدگی اصطلاحات حقوقی و برداشت نادرست است و دریافت مالیات به هیچ عنوان شامل تراکنش‌های رمزارزی نمی‌شود.

لینک کوتاه: https://ramzarzmedia.com/boxe
منبع کوین‌تلگراف
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.