رمزارز
رسانه بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران

توقف فعالیت یک صرافی متمرکز رمزارزی / هات‌بیت تعطیل می‌شود

صرافی رمزارزی هات‌بیت (Hotbit) در ۲۲ می و در صفحه رسمی توییتر خود اعلام کرد که قصد دارد همه فعالیت‌های خود را متوقف کند. هات‌بیت تاکید کرده است که کاربران تا ۲۱ ژوئن زمان دارند تا همه دارایی‌های دیجیتال خود را از این پلتفرم برداشت کنند.

صرافی ارزهای دیجیتال هات‌ بیت در این توییت، ضمن تشکر از همراهی کاربران نوشته است: «تیم هات‌بیت مفتخر است که به مدت پنج سال و چهار ماه، در حوزه ارزهای دیجیتال، به پنج میلیون کاربر خدمات ارائه داده است. با این حال، با کمال تاسف تصمیم گرفتیم که تمام عملیات صرافی متمرکز رمزارزی خود را از ۲۲ می متوقف کنیم. از همه کاربران درخواست می‌کنیم تا قبل از ۲۱ ژوئن، دارایی‌های باقی‌مانده خود را برداشت کنند».

هات‌بیت

علل توقف صرافی هات‌بیت


هات‌ بیت سه دلیل عمده برای این تصمیم خود اعلام کرده‌است.

به گفته این صرافی رمزارزی، بد شدن شرایط فعالیت، یکی از علت‌های تعطیلی هات‌ بیت است. در بیانیه این شرکت ذکر شده است که تعلیق اجباری فعالیت‌های هات‌بیت برای تحقیقات نظارت، بحران‌های مختلفی را برای این شرکت به دنبال داشته است. فروپاشی FTX، بحران‌های بانکی، خروج مداوم کاربران از صرافی‌های متمرکز رمزارزی و بد شدن جریان نقدی سرمایه، از جمله چالش‌های اخیر هات‌بیت است که منجر به توقف فعالیت آن شده است.

تغییر روند صنعت ارزهای دیجیتال و رگولاتوری، یکی دیگر از دلایل ذکرشده در بیانیه این صرافی است. به گفته هات‌ بیت، فروپاشی پی‌درپی موسسات مالی متمرکز بزرگ، به تدریج صنعت رمزارزها را به یک دوراهی سخت سوق داده است: پذیرش مقررات محدودکننده و یا غیرمتمرکز شدن. تیم هات‌بیت معتقد است که فضای برای فعالیت صرافی‌های متمرکز(CEX) به طور فزاینده‌ای دست‌وپاگیر شده است.

ریسک‌های این حوزه در خصوص امنیت زیرساخت‌ها و امنیت دارایی کاربران، یکی دیگر از علل ذکرشده برای تعطیلی هات‌بیت است. هات‌بیت یکی از اولین صرافی‌هایی بود که دارایی‌های نوظهور را لیست کرد، خدمات سهامداری و دیفای را ارائه داد، با این‌حال به دلیل عدم ثبات و اطمینان در این حوزه، فرصت‌ها را دارای ریسک بالایی می‌داند. همچنین این شرکت تاکید کرده است که با چالش‌های متعددی از جمله حملات سایبری مکرر روبه‌رو بوده و متحمل خسارات زیادی شده است.

هات‌ بیت در پایان این بیانیه، ضمن تشکر مجدد از همراهی کاربرانش، تاکید کرده است که هنوز به آینده روشنی در حوزه نوآوری ارزهای دیجیتال ایمان دارد و برخی از اعضای تیم نیز همچنان برای این آینده مبارزه خواهند کرد.

لینک کوتاه: https://ramzarzmedia.com/mbrm
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.