رمزارز
رسانه بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران

اولین پرداخت بیت‌کوینی ۱۳ ساله شد / خرید دو پیتزا به قیمت ۱۴ هزار میلیارد تومان!

امروز، روز پیتزای بیت‌کوین است؛ سیزده سال پیش، در چنین روزی یک طرفدار نوآوری‌های مالی برای خرید دو پیتزا، ده هزار واحد بیت‌کوین پرداخت کرد. ارزش این دو پیتزا در حال حضور حدود ۲۷۰ میلیون دلار معادل ۱۴ هزار میلیارد تومان است. به نظر این اولین پرداخت از طریق ارز دیجیتال بیت‌کوین است؛ پرداختی که احتمالا پشیمانی زیادی برای خریدار پیتزا به دنبال داشته است.

در ۱۸ می ۲۰۱۰، لازلو هانیچ (Laszlo Hanyecz) در انجمن جامعه بیت‌کوین، تاپیکی ایجاد کرد و در آن نوشت که حاضر است برای خرید دو پیتزای بزرگ، ده هزار واحد بیت‌کوین پرداخت کند. او به مخاطبان خود گفت که می‌تواند در ازای دو پیتزای عادی، بدون چاشنی‌های اضافه، این هزینه را به آن‌ها پرداخت کند. برای او فقط مهم بود که پرداخت از طریق بیت‌کوین انجام شود و پیتزاها بزرگ باشند!

در زمان ایجاد این تاپیک، بیت‌کوین ارزش چندانی نداشت؛ ده هزار بیت‌کوین تقریبا معادل ۴۰ دلار بود. به همین دلیل بسیاری از کاربران به او انتقاد کردند که به دنبال پیتزای رایگان است.

پرداخت از طریق بیت‌کوین تا جایی غیرعادی بود که چند روزی طول کشید تا لازلو بتواند فردی را پیدا کند که مایل به انجام این معامله باشد. نهایتا در ۲۲ می ۲۰۱۰، فردی با نام مستعار  جرسوس (jercos) با نام واقعی جرمی استردیونت (Jeremy Sturdivant) قبول کرد که در ازای ده هزار بیت‌کوین، دو پیتزای بزرگ برای لازلو هانیچ بخرد. او نیز پس از چند سال، زمانی که ارزش بیت‌کوین به چندصد دلار رسید، بیت‌کوین‌های پیتزایی خود را فروخت.

حالا به همین مناسب، ۲۲ می را روز پیتزای بیت‌کوین نام‌گذاری کرده‌اند. روز پیتزا بیت کوین درواقع بزرگداشت اولین تراکنش در جهان برای کالاهای دنیای واقعی با استفاده از رمزارز بیت‌کوین است و فعالان این حوزه از آن زمان به بعد افزایش ارزش این ارز دیجیتال را جشن می‌گیرند؛ جشن برای رمزارزی که در می ۲۰۱۰ تنها ۰.۰۰۴۱ دلار ارزش داشت و اکنون بیش از ۲۶۵۰۰ دلار ارزش دارد.

لینک کوتاه: https://ramzarzmedia.com/gs1w
1 نظر
  1. […] بود. علاقمندان به بازار رمزارز این روز را با عنوان روز بیت‌کوین پیتزا و با سفارش پیتزا جشن می‌گیرند و دوشنبه اول خرداد هم […]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.