در نشست هیئت مدیره انجمن فین‌تک با اهالی رسانه مطرح شد / تلاش انجمن برای رفع تعهدات ارزی با رمزارز

اولین نشست هم‌اندیشی انجمن فین‌تک و اصحاب رسانه، روز ۲۴ اردیبهشت با حضور رئیس هیئت مدیره و اعضای هیئت مدیره انجمن برگزار شد. در این نشست درباره موضوعات روز صنعت فین‌تک صحبت شد. مواردی مانند دریافت نماد برای شرکت‌های رمزارزی و ایجاد کارگروه مشترک با بانک‌ مرکزی به‌منظور حل و فصل مسائل این صنف از محورهای گفتگو در این نشست بود.

محمدمهدی فاطمیان، رئیس هیئت مدیره انجمن فین‌تک ایران در پاسخ به پرسش راه پرداخت مبنی بر نحوه سنجش هویت اعتباری صرافی‌های رمز‌ارز در فرایند خودتنظیم‌گری توضیح داد: «سه نهاد صنفی نظام صنفی رایانه‌ای ایران، انجمن فین‌تک ایران و انجمن بلاکچین، به ‌عنوان مهر تأیید کسب‌وکارهای رمزارزی انتخاب شده‌اند».

فاطمیان با اشاره به اولین خودتنظیم‌گری توسط بخش خصوصی در ایران ادامه داد: «این اولین‌بار است که حاکمیت به معرفی‌نامه‌های صنفی اعتماد کرده است و به همین دلیل برای پیشگیری از مخاطرات، الزامات پلیس فتا تدوین شده و به طور جدی مدنظر قرار خواهد گرفت. اما انجمن فین‌تک در گام ابتدایی سنجش و آموزش کسب‌وکارها برای صدور معرفی‌نامه، سخت‌گیری ندارد و عضویت کسب‌وکار در یکی از این اصناف به معنای قرارگرفتن  شرکت در چارچوب‌های تعیین شده است.»

رئیس هیئت مدیره انجمن فین‌تک می‌گوید در شرایطی چالش‌آفرین هم ‌بندهایی به فراخور موضوع تدوین و اجرایی خواهد شد. فاطمیان در همین راستا ادامه داد: «موانع دریافت اینماد توسط صرافی‌های رمزارزی از میان برداشته شده و خردادماه اولین اینماد کسب‌وکار رمزارزی صادر می‌شود».

فاطمیان اعلام کرد: «همزمان که برای به رسمیت شناختن رمزارز تلاش می‌کنیم، پیشنهاد داده‌ایم که تعهدات ارزی شرکت‌ها با رمزارز رفع شود و بخشی از آن از سمت بانک مرکزی به بخش خصوصی منتقل شود؛ تلاش انجمن این است که این اقدام عملی شود».

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.