ال‌جی به دنبال ثبت اختراع جدید / تلویزیون‌هایی با قابلیت معامله ان‌اف‌تی

طبق اسناد سازمان جهانی مالکیت فکری (WIPO)  شرکت ال‌جی اکترونیکس درخواستی جهت ثبت اختراع برای تلویزیون هوشمند مبتنی بر بلاکچین خود ثبت کرده است که به کاربران امکان معامله توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT)  را می‌دهد.

طبق برنامه ال‌جی، تلویزیون‌های جدید این شرکت به کیف پول رمزارزی و یک سرور ویژه مارکت‌پلیس ان‌اف‌تی متصل می‌شوند و تراکنش‌ها از طریق بلاکچین و با اسکن کیوآرکدهای روی صفحه انجام می‌شود.

این خبر در حالی مطرح می‌شود که این غول فناوری کره جنوبی، در سپتامبر ۲۰۲۲ مارکت‌پلیس ان‌اف‌تی خود را تحت عنوان LG Art Lab و بر بستر شبکهHedera  راه‌اندازی کرده است.

این اختراع جدید ال‌جی به تلویزیون‌هایی که دارای webOS۵.۰ یا نسخه‌های جدیدتر هستند اجازه می‌دهد آثار هنری دیجیتال و ان‌اف‌تی‌ها را مبادله کنند. با این حال مشخص نیست که آیا تلویزیون با کیف‌پول‌های ارز دیجیتال مختلف ادغام می‌شود و یا تنها محدود به Wallypto (کیف پول ارز دیجیتال گوشی‌های هوشمند این شرکت) است.

ال‌جی را می‌توان یکی از دوستداران فناوری وب‌۳ دانست که به خوبی از گرایش روبه‌رشد مردم به این فناوری آگاه است. این شرکت تا کنون طیف وسیعی از راه‌حل‌های وب۳ را برای دستگاه‌های خود عرضه کرده است. در ژانویه، این شرکت همکاری خود را با پلتفرم‌های فناوری مبتنی بر ابر Oorbit  و Pixelynx برای دسترسی آسان کاربران به متاورس فاش کرد. در آن زمان گزارش شد که این همکاری به این منظور طراحی شده است که به مشتریان اجازه دهد تا از طریق تلویزیون‌های ال جی خود، در جهان‌های مجازی به‌هم‌پیوسته، کنسرت‌ها و بازی‌های چندنفره هوش مصنوعی فعالیت کنند.

با این حال ال‌جی تنها شرکت بزرگ فناوری نیست که تلاش می کند وب ۳ را در محصولات خود ادغام کند. سال گذشته، رقیب سرسخت این شرکت، سامسونگ، خط تولید تلویزیون‌های هوشمند جدیدی را معرفی کرد که با پلتفرم ان‌اف‌تی ادغام شده است. سامسونگ همچنین به طور فعال از طریق بازوی سرمایه گذاری خطرپذیر خود، Samsung Next، در پروژه‌های ان‌اف‌تی و متاورس سرمایه‌گذاری می‌کند.

منبع کوین‌تلگراف
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.